06 March 2010

kerana jimmy

hari ni aku bangun lewat sikit dari semalam. pukul 5.30am. mata dah tak leh nak pejam lagi dah. sebabnya malam tadi aku tertidur masa dok sms. hehehe sorry ye.. lepas makan ubat terus landing.

pagi ni kedai dobi buke awal 6.30am tu.. mujur tak sejuk pagi ni walau cuaca mendung. kalo tak jangan harap nak main air pagi2.

pukul 845am aku dah ada kat sini. semuanya kerana jimmy. kalo tak jangan harap le aku nak datang jejauh. mujur cuaca redup dan mendung. dapat la aku jenjalan kat luar ni. kalo nak duduk dalam opis dia, bukan tak leh .. tapi rasa tak selesa. bila orang nak gi kaunter je, berlaga kepala lutut. hish.. baik la.. dok kat luar ni..
Ni pemandangan sebelah kanan. aku dok melepak sensorang layan layan blues, sambil menghirup udara kenderaan yang penuh dengan karbon monoksida.
aku memang sanggup bawa jimmy jejauh ni sebab kat sini dia nyer rawatan bagus aarr.. dia nyer doc & nurse, kalo tanya2 .. diorang tak kisah. masa diorang dok wat rawatan tu, aku dok sebelah pun diorang tak pe.. tu aku suke tu.. tapi bukan nak menggatal okeh! aku suke tanya2.. tak salah kalo tanya.. dapat gak menambah pengetahuan.. lagi pun bab2 ni aku memang kureng.
bersih kan tempat rawatan ni?. sebab tu aku suke.. lebih bersih lantai dia berbanding dengan sesetengah lantai kedai makan. kan kan kan. tak de langsung setitik minyak2 yang tumpah. semuanya 5s. good. aku perhatikan susun atur peralatan pun okeh.. sape guna, dia akan pi letak kat tempat tu balik.. dengan kemas. tak de bersepah merata2.

kat sini tak dapat buat balancing & alignment tyre. sebab person in-charge cuti. terpaksa la aku buat kat tempat lain.

tapi aku masuk opis jap pagi ni. aku pun tak tau tujuan apa aku pi opis sebenarnya.. adakah sebab aku nak jumpe emran? sebabnya masa jimmy tengah wat rawatan dia call. masa kat opis aku jumpe megat n mr adi. yang si amar plak dok setup apa tah.. dalam bilik meeting iop. punya la nak jimat kot, tak buke lampu. aku singgah opis ada kot 20 minit jer.. borak2 ngan emran pastu aku blah. aku pi keramat permai nak sambung rawatan jimmy.

ni result chamber test. tyre depan ni ada problem. tak leh betulkan. boleh betul kalo tuko err apa tah nama dia tadi.. aku lupa plak.. hihihi.. sebab dah bengkok. tyye depan ni kan ke kena langgar dulu tu.. what why dia tak lurus. so, kena la tuko..
hari ni, aku spend untuk jimmy jerr almost RM600. wawawawawa.. for jimmy, everything i do, i do it for you.. perrgghhh.

aku balik umah ari ni dekat pukul 230pm tu.. lepas jerr urusan2 aku, aku turun kat bawah. punya la aku terkejut sambil gelak beso.. adoihaiii... poyo betul kak norma. dia boleh buke pintu seluas2 alam. selak langsir tu.. yang dia dok lipat kain sebab nak pi outstation petang ni.. tu kira ok kan tak de nak heran sangat.. tapi dia hanya berkemban okeh! tu yang tak hengat.. buke pintu luas2.. memang la.. ada kete dia kat porch.. tapi.. aarrgghh tak masuk akal langsung. mujur lampu dia tak on. dia cakap kat aku, dia panas.. kalo orang kat luar nampak tu.. kira rezeki diorang. bukan selalu.. hampeehh.. tak boleh pakai langsung.

aku plak membelek2 mende alah ni. kak norma punya. dia suruh aku belajo ce mana nak guna. nanti dia senang.. poyo tak?
aku pun.. pucuk di cita ulam mendatang. hehhehe.. mende baru kan.. pulak tu.. mahal tu dari aku nyer.. tapi berat la compare than my henphone. aku nyer touch screen ngan dia nyer touch screen len skit. sebab dia kena tekan cam seolah2 ada keypad. aku nyer plak.. tekan2 manje jer.. weeii kalo nak compare tu, agak2 aarr... memang tak setaraf..

masa mula2, punya la gayat sampai button on pun tak jumpe. aku tak pe la jugak kan.. tapi, tuan punya tu.. pun sama arr.. al maklumlah.. baru dapat semalam. tapi, aku berani jamin.. nanti aku jugak yang nak kena study manual dan ajar balik pada tuan empunya. sebab tuan empunya selalu alasan dia bz. petang ni pun dia dah terbang ke alor star. monday malam baru balik kl.

ni le ghupanye blackberry storm yang teman nak kabokan pade mike... uisshh.. model paling baru ni yeop, hebat weeii... puas ati bleh wi fi.. err aku nyer pun boleh gak wifi.. any time, anywhere.. eerr tapi tempat yang ada wifi le.. apa malasahnya??? standard line kat sini 3.5g. hehehhe..
ni plak aku nyer xpress music 5800. tapi aku ada stylus... boleh hand writing.. dia nyer tak de... aku leh connect to tv, tapi dia nyer.. err tatau aarr boleh ke tak.. hehhe lom abis baca manual. heheh ayat2 yang hanya nak menyedapkan hati aku jerr nih... hehe tak yah la compare.. tak de maknanya...eerr... dagang pak malau dagang merempat, dagang saya mengkuang layu, apa errk sambung dia.. aku tatau dah

aku dah agak dah.. fiza sure datang cari aku petang ni.. memang seperti di jangkakan. fiza bawak pesanan dari zamri untuk aku.. dia pesan kat aku, jangan buat master, nanti rambut beruban macam dia. hehhehe.. pas tu fiza dok cerita yang memang dia pun pelik sebab rambut zamri beruban banyak sangat2 padahal dia tu muda lagi.. aku rasa dia lahir tahun 72 kot. sebelum ni.. rambut dia, mana beruban.. apa la yang dr zarhamdy dera dia ni..

aku makan2 ngan fiza di jj au2. cam biasa. makan2 nyer agenda. tapi aku lupa nak amik gambo my kue teaw seafood yang tak pedas. fiza nyer menu yang sama tapi pedas. fiza kata sedap. aku? err biasa jer.. may be sbb dah selalu kot.









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment