14 February 2011

Aku selalu memikirkanmu

ak citer yang aku,





ha... ni le yang aku rasa.

ada banyak keje kat umah ni sedang menanti. tapi nak wat ce mana.. mahmood lari.

walaupun bosan, perut yang lapo haruslah di isi.. kan kan kan. mujur bab ni, aku tak bosan.

teringin nak makan kebab ni dah lama tapi baru hari ni tercapai hasrat di jiwa..

bahannya
roti pita belah 2
daging burger di potong kecik2
2 sudu sos tiram
3 titik seasoning
mayonnaise secukupnya - aku suke mayo bayak2
sos cili secukupnya
1 biji tomato dipotong dadu
1/2 sudu serbuk lada hitam
1 sudu besar butter
1 biji bawang besar di cincang
1 biji timun

kekdahnya
panaskan butter. masukkan daging. biarkan hingga sedikit garing. masukkan bawang. setelah bawang layu, masukkan sos tiram & serbuk lada hitam. kacau sebati. masak sampai kering air daging. toskan minyak dan tutup api. tambah sos cili dan seasoning serta timun. gaul sebati. sumbatkan kesemua initi bersama dengan tomato kedalam roti dan letak mayonnaise. jeng jeng jeng..

maka, ni le rophenya kekwa's kebab. gemok2 kebab aku nih.. yang penting, tak nampak bawang kalo tak.. kecoh.. nak memilih.
Marbeles...

Sedetik Lebih - Anuar Zain

Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment