08 June 2011

siappp

banyak perkara yang berlaku hari ni. itulah... ini lah.. tapi alhamdulillah.. selesai semua yang di rancangkan. kejap jerr masa berlalu. hari ni, enche affa tak keje becoz of armand demam. Armand nyer demam tak de la teruk tapi dia susah nak bernafas. kena ambil gas kat klinik 3 kali sehari. that why la enche affa kena cuti. aku? sebab esok aku cuti maka, aku tak leh nak cuti hari ni.

walaupun tak berapa sihat, tapi anak mama memang kuat.
alat yang man guna ni, adalah nebulizer. mende alah ni di gunakan untuk asma treatment.
comeii jerr kartun ni.. tingat masa malam tadi, man sedut gas sambil main car.

hari ni, 1st time aku jumpe kak norma. lepas aku kahwin. siap peluk cium aarr lagi. memang rindu sangat2 pada kat kak norma. sedey weeiii.... tak sempat nak peluk lama2 sebab armand dah bertukar jadi tiger. al maklom la.. mama dia, sape pun tak boleh peluk cium. hanya dia sorang jeeerr boleh. jeles bukan main lagi.

tapi masa kat umah kak norma, dia memang takot betul kalau2 mama dia tak balik dah umah dia. bukan hari ni jerr dia macam tu, kalau kat umah pun sama juge. kalau dia nak gie mana2 dgn enche affa, dia mesti pesan kat mama dia cam nih 'mama, kalau mak ndak datang nak ambil mama, mama jangan ikot taw' then baru dia kuar. kat bapak dia pun dia pesan, padahal kuar sesama tu.. kalo kat bapak, dia cakap cam nih 'bapak, kalo mak ndak ambil mama, nanti kita terus pergi ambil mama taw'.

Armand memang takot sangat2 kehilangan mama dia. dalam diri dia, dia belum yakin yang mama dia akan stay dgn dia. kalo kat umah, dia akan jadi bayang2 aku.. sampai fenin2 enche affa. dah le bapak share jerr... sampaikan kalo aku dalam bilik air, 3 kali dia update sama ada betul atau tak yang mama dia ada dalam bilik air. bila di tanya kenapa, armand akan jawab 'man, takut mama hilang' kesian armand. dia baru merasa ada mama dalam hidup dia.

malam ni, masa main2 makan2 kat gerai dengan armand, dia panggil enche affa abang, aku kakak dan dia adik.. rasa macam muda plak.. hehhe.. lancar jerr man meng'order' makanan pada enche affa. 'bang, teh tarik satuuuuuuu'

malam ni aku wat nih,
resepi, ambil kat sini yerr.. ni, aku copypaste jer...

Ingredients:
(makes one 18cm tart)

for the base:
125g digestive biscuits, crushed into fine crumbs
60g butter, melted

for filling:
1 tablespoon gelatin powder
40ml boiling water
250g cream cheese
50g icing sugar
1 cup non-fat plain yogurt
1/2 teaspoon vanilla essence
1/2 cup blueberries
3 tablespoon blueberry jam - change to strawberry jam

Method:
1. Mix biscuit crumbs & melted butter together and press firmly with the help of a spoon onto the base and side of a 18cm tart pan. Chill for 30 minutes.
2. Place gelatin powder and boiling water in a bowl. Heat a pot filled with some water until just simmering and place the bowl inside the pot. Dissolve gelatin and boiling water in the bowl. Keep warm.
3. With an electric mixer, beat cream cheese , icing sugar and vanilla essence until smooth and creamy.
4. Add in yogurt and continue to beat till smooth. Blend in gelatin solution and mix well.
5. Pour and spread the cheese mixture evenly on the biscuit base. With the remaining cheese mixture, pipe two rings of stars. Then, place two rings of blueberries and fill the centre with blueberry jam. Chill for 3 to 4 hours before serving.

aku malas wat dalam rupa bentuk tart. wat cam rupe bentuk kek jerr... ada 2 sebab aku tak wat dalam rupabentuk tart. sebab utama adalah, aku tak jumpe, kat mana aku nyer tart pan yang kecik. yang dok ada ni, beso, that why la malas wat beso2. wat yang comei2 jerr... yang keduanya.. bila wat rupa bentuk cam nih, senang nak di potong. kan kan kan. mesti makan sejuk2 kalo tak tak.. cayor jadinya..


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment