13 December 2009

hidup untuk memberi

hari ni aku tak p pun tasik. lepas subuh, aku mengeram atas katil jerr.. mulanya ingat nak gie.. tapi kaki aku baru jerr nak baik.. kalo pergi nanti makin skit plak. dah le nak jalan pun sakit.. hari ni dah berkurang, cuma belum sembuh sepenuhnya.. sebab tu malas nak gie tasik. pulak tu dalam pukul 10am, kak norma ajak gie umah kawan dia kat shah alam..

pagi tadi sambil golek2 aku baca majalah ni. beli masa kat melaka lagi, tapi lom sempat nak membaca. emm hidup untuk memberi.aku suke dengan petikan ni.. 'tidak susah untuk menggembirakan orang lain. mungkin hanya dengan kata-kata, mungkin hanya dengan senyuman ataupun dangan doa. berilah kegembiraan kepada orang lain, percayalah ia akan datang semula kepada kita' semoga kita semua bahagia.
artikel ni aku setuju. sebab kalo aku balik kg, aku memang nak makan apa yang mak aku masak. ikan goreng pun sedap kalo mak aku masak. sebab balik kampung sesekali.. ermm memang la rindu mak aku masak.. sambal telur pun sedap. sebab tu la abng lim mengada2 kalo balik kg. mak pun layan... tapi kekadang bila mak aku suruh masak.. ermm aku layan gak le.. may be mak aku rindu gak apa yang aku masak.. hehehe.

kalo balik umah opah aku, errmm lagi la aku hanya tolong basuh pinggan jerr.. mesti nyer nak makan apa yang opah aku masak. tambah kalo opah masak ikan sungai buat gulai masam.. pperrgghh sedap tu... tapi make sure jangan letak tempoyak. kalo ada gerenti aku tak makan. tapi selalunya tak ada. sebab opah pun tak makan tempoyak gak... hehhe cucu opah kan.. tapi opah plak.. selalu cakap.. ayat standard dia cam ni, 'pah ni, dah selalu makan yang pah masak apa kata kalo hari ni along masak? pah teringin nak makan tomyam' atau pun ayat ni..'along masak yang pah tak reti masak' hehhe.. dua ni le ayat standard opah aku. aku dah tau dah..

aku gie shah alam dekat dgn i-city, sampai sana dalam pukul 12pm, then balik semula kerumah dalam 6pm. tapi sebelum tu aku ngan kak norma singgah soping barang dapo kat giant setiawangsa.

muka aku memang hitam. kak norma cakap, memang ketara. nampak sangat menyerlah kehitaman. hehehhe. tak yah nak cover2 dgn foundation. hitam n merah tanda kulit terbakar. then aku pun dah rasa gatal2 dah.. biasa aarr kalo sunburn. pelik aarr.. aku bukan putih pun. tapi sunburn mengalahkan apa jerr lagi..

ni menu malam ni. makaroni n cheese jerr.. menu orang malas. aku share ngan kak norma. mana habis makan sensorang. tirednya...errmmm yang ni... renung-renungkanlah
....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment