14 December 2009

tetiba jadi femes

lepas subuh, aku dah tak leh tido.. ingatkan nak sambung tapi tak leh la plak.. then sejuk2 tu dengan blocking nose, aku join kak norma breakfast. cam biasa dia bfast cereal & milo. aku plak.. menghabiskan buah rambutan.

kak norma cakap.. aku ni pepagi makan apa pun aku tahan.. ikut dan jer. errmm setakat ni, alhamdulillah la.. kalo esok2 aku tak tahu.





kalo breakfast dengan buah ni pun aku tahan. no problem nyer.. celik2 mata terus mengadap yang ni pun okeh gak. malam2 buta pun ok. cumanya yang aku tak tahan makan pagi2 adalah something yang pedas. errmm tu aku surrender. tak leh kompromi langsung. sure sakit perut dan macam2 lagi. jadi, yang tu kena elakkan. yang lain semua ok. hehehhee.

buah ni kalo kat umah mak aku, pokoknya kat belakang umah, tepi bendang. biasanya kalo buahnya masak, terus jatuh dalam bendang. atau pun kalo yang belum jatuh, rezeki burung2 arr. kalo kat umah dah tak de sape dah nak makan.. dulu project aku kalo petang2 dengan anak jiran sebelah yang sebaya2 aku.. menyicah mempelam ni.. tepi bendang bendang bawah pokok. dengan angin bendang yang bertiup tu.. perrgghhh giler nyer best. tu cerita zaman dulu2 yang tak mampu untuk di ulangi.

hari ni aku lupa nak bawa name tag. leceh betul.. masalah bila nak kemana2. dah la semua pintu touch & go. ce mana tah boleh lupa. maybe sebab dah 3 hari tak keje. hehehhe..

terasa hidup ini sangat meriah.. tetiba terfemes, siapa sangka siapa menduga... ramai rupanya yang berminat dgn my diary ni. the diary is mine. wah tak sangka.. ermm best. best.. apa errkk nak ucap bila dah femes nih..i am speechless.

teringat semalam.. aku hampir2 terlanggar dengan somebody kat kedai dalam petronas AU2. time tu aku nak ambil air minuman, dia plak nak lalu kat area tu.. kalo tak accident maa. errmm punya la hensome. kena semuanya.. muka dah la handsome tapi tak de la jambu.. kulit tak gelap & tak cerah, tinggi, tak kurus dan tak gemok, pakai slack kaler dark brown & shirt round neck kaler putih. pergghh boleh hafal tu.. ermm al maklumlah nak teraccident... ala dia pun tengok aku gak.. may be dalam hati dia cakap kat aku cenggini.. 'ermm merahnya mak ngah' hehehehe. lagi pun dia bukan wat apa pun, dia tak beli apa pun.. bila dia gie kat kete dia.. tak isi minyak pun. dia kat pump 1 & kitaorang pump 2. dekat jerr kan.. memang la line clear.. ingatkan tadi kete sape.. bila kete dia.. yang park kat situ, errmm bertambah tambah handsome la mamat tu.. ni arr kete dia same color of course la different plat number.
aku cakap arr kat kak norma.. ermm tak boleh ke kita langgar mamat ni kat mana2 then boleh le nak tuko2 name card. huhuhu.. ala.. cam cerita donggeng tu.. hehehee.. kak norma gelak jerr.. bila dengar aku cakap. ermm biasa la.. bukan apa pun.. just sekadar nak memeriahkan suasana. hidup mesti ceria.

perrgghh pack giler aku nyer aktiviti untuk line cable.. mujur aku tak wat assembly. Ni hasil aku meeting pagi tadi. sebenarnya aku malas nak salin balik apa yang aku tulis ni. so, ambil pic jerr la.. then nanti email jerr.. gunakan kemudahan yang ada. jangan susah2akak2 yang kat line tu.. memang bz kesian diaorang.. masa meeting tadi aku & khairi decide, diorang kena OT sampai januari 2010. tapi nak wat ce mana... kalo aku free aku tolong diaorang wat assembly. tapi aku pun bz gak dgn another line .. TRC nyer line ada masalah gak nih.. sebab tak boleh lagi nak close radio, module dah siap.. tapi nak tunggu navy jugak. yang tu tak tau bila nak confirm. TRC radio ni keypad yang problem tu lom tau apa2 cerita... nanti kak siti cuti baru tau.. sape nak close radio? wan dah le tak de seminggu untuk load SW. lagi pun aku nyer new proposal untuk cable CA3 masih dalam pembikinan. adoii sape nak tolong nih..

jeng jeng jeng aku setuju dgn pendapat fariza & ita. cayalah my fren. be matured. teringat plak pepatah ila.. masa aku kat utm zaman dulu2.. 'sekolah tinggi-tinggi tapi bangang melantun-lantun' then noni sure akan sambung.. 'weeeii mana ada tinggi, utm paling tinggi 4 tingkat jer' hehehe.

malam ni, ni jerr la dinner aku. lapo tu.. aku wat sup cendawan campur kentang, daging & carrot. cukup arr. kepala pun sakit ni.. nak tido awal tonight

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment