16 April 2014

speechless

Dalam satu perjalanan.. sembang2..

sesuatu yang tak di sangka. pencerita menceritakan kepada aku, sebab hanya ada aku dan dia.
ceritanya.. bila mana dia berkata begini.

'abe, tak payah la dok bagi tazkirah kat aku. esok mati kubur lain2. kalo kubur mu sebelah kubur aku, pergi cakap dengan orang.. mu nak pindah. pi korek tempat lain. jangan duduk sebelah aku. lepas tu, orang yang di panggil abe, cakap.. mu jangan cakap macam tu'  begitulah akhirnya satu cerita.

terdiam aku. speechless. sungguh aku tak sangka. sangat2 tak sangka akan bait bait perkataan yang terkeluar. Masya Allah.. Subhanallah.. Astafirullahalazim itulah yang aku mampu ucapkan.. itupun hanya bergema di dalam hati. aku tak mampu untuk keluarkan apa2 perkataan.. sangat2 terkejut. segalanya berunsur riak dan sombong.

Aku? aku tak mampu membalas kata2 di akhir cerita. hanya tergamam. speechless. Ya Allah.. ampunkanlah aku sebab tak dapat nak komen apa2 bila statment sebegitu diutarakan.

Sungguh tak sangka. sebabnya bagi aku.. orang yang mengungkapkannya.. adalah seorang yang baik dan suka tolong orang. cuma selalunya bercakap dengan suara yang tinggi.

Masya Allah.. kenapa aku tak mampu untuk membalas kata2 sedemikian rupa. kenapa lidahku menjadi kelu? sungguh aku tak benarkan  ungkapan sedemikian rupa.

Ya Allah, ampunkanlah aku... permudahkanlah aku untuk berhadapan dengan insan2 sedemikian. lancarkanlah lidahku untuk berkata2. Semoga kami sekeluarga di jauhkan dengan sifat sedemikian.



....from kekwa22 with love....
“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

02 April 2014

Semoga hari ini lebih baik dari semalam

Emmm.. ce mana yerr nak mulakan.. nak mulakan pun dah tak tahu dari mana.. hujung pangkal dah tak tahu.. sebabnya terlalu lama meninggalkan bidang penulisan ni.. hhahah.. macam poyo jerr kan.. tapi itulah hakikatnya… Semoga Allah memberi ilham untuk aku menulis lagi…

 Hampir setahun berlalu.. banyak kisah telah berlaku. Sama ada sedar atau tidak, banyak sangat nikmat2 yang Allah kurniakan kepada aku dan keluarga.. sangat banyak hingga tak terhitung.. sangat2.. lalu.. bersyukurkah aku? Luluskan aku? Persoalan yang tak mampu aku sendiri menjawabnya.. mudah2an aku tergolong di kalangan orang2 yang bersyukur. Ameen.

Seringkali terasa yang diri ini leka dengan nikmat2 dari Allah swt. SubhanaAllah. Mudah2an sikap itu tidak menjadi teman sejati… semoga ianya di jauhi dari hari ini ke hari2 mendatang..

Semoga Allah mengurniakan nikmat umur kepada aku. Semoga hari ini lebih baik dari semalam….

 
....from kekwa22 with love....

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

26 March 2014

kembalinya aku..

Lama tak berjengok.. lama tak di jengah.. errmm macam sama jerr tapi tu la hakikatnya... Bz ke? tak de la sangat2 bz. tapi mahmoood nak menulis hilang terbang entah ke mana.. tak de masa? sama jerr aku punya masa dengan orang lain. masing2 24 jam. tapi aku bagaikan tak pandai untuk mengurus waktu.

terasa sangat cepat masa beredar.. seiring dengan perubahan usia blog. lama dah kan... lately ni sangat sunyi.. tiada khabar berita.. setiapkali cuba untuk menulis, bagaikan tiada perkataan yang mampu di ukir. semuanya bagai ada satu block yang menghalang. baru dua tiga ayat, teros buntu.

sungguh seperti kehabisan idea untuk merapu membebel di sini. sebabnya hampir setahun tidak berkunjung.. maka kasih sayang kian pudar.. mungkin.. kalo dulu.. inilah teman yang paling akrab.

masa beredar zaman berlalu.. errmm pantas.. sangat pantas... In Sha Allah jika diizinkan dari NYa aku ingin kembali menulis.. Insya Allah...


....from kekwa22 with love....

 “Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

01 January 2014

Welcome 2014

Alhamdulillah .. di panjangkan umur dan di kurniakan nikmat kesihatan yang baik.. Ameen.

2013 yang di tinggalkan dengan segala macam cerita. Semuanya tak akan berulang lagi. Sekejap sahaja masa berlalu. Januari, febuary, mac, april, jun, julai, ogos, September, November and December. Macam lama jerr.. tapi sangat pantas masa berlalu. Sedar- sedar dah penghujung 2013.bertambahnya tahun bererti bertambahnya angka kehidupan di dunia ini. setahun demi setahun. Alhamdulillah syukur dengan nikmat iman..  

Welcome 2014. 2014 yang masih misteri. Misteri yang belum terungkap. Hanya tunggu ketikanya baru terungkai. Semuanya perancangan dari Allah swt. Siapalah aku untuk menghitung hari2 yang bakal berlalu.

Semoga tahun 2014 ni akan menjadi lebih baik dari tahun 2013. bye bye 2013


 
....from kekwa22 with love....
 “Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”