02 April 2009

sejujurnya...

tulisan ni.. macam sama jerr dengan apa yang aku alami.. ni..

Sejujurnya aku memerlukan seorang teman untuk berbicara, namun hati tidak mengizinkan untuk meluahkan apa yang terbuku. Bicara ku ini terlalu dalam, perasaan berkeceramuk, pilu.. serta tidak tentu.. mungkin kah hati ini sudah terbuka untuk menerima kembali kasih sayang dari seorang insan bernama lelaki….. hati ini amat memerlukan kasih sayang itu….

Melalui hari-hari tanpa “teman”, membuatkan diri ku ini sentiasa kosong, dahulunya aku merasakan walau sejauh mana kaki melangkah aku tidak peduli tentang persoalan kasih sayang. Melihat mereka disekeliling gembira bersama teman membuatkan hatiku berdetik dahulunya aku juga begitu.. akan ada lagikah hari-hari begitu untuk aku… ???? sering kali persoalan ini timbul tanpa jawaban yang pasti.. semuanya ku serahkan kepada TUHAN yang Maha Esa…

Perjalanan ku masih panjang, menunggu hari-hari mendatang tanpa tujuan…… merindui kala kau mengukir senyum,ketawa.. ah.. kalaulah kau tahu betapa hati ini amat perlukan kasih sayang mu…

Mungkinkah ini menandakan yang aku telah jatuh sekali lagi kealam percintaan sesama manusia? Kehadiran tanpa dirancang, persoalan tanpa jawaban… aku masih tidak mengetahui kesamaran yang bakal aku tempuhi..

Dapatkah kau merasakan,
Debar yang kian berdendang,
Kau ku dambakan dalam jiwa,
Serambi rindu ku bertamu

Ingin kuluahkan rasa cinta
Hakikatnya aku tak berdaya
Adakah dirimu merasakannya
Cinta yang berputik di jiwa
Kekasihku hadirlah
Nyalakan obor cinta
Biar sama mengharungi
Ranjau yang menanti
Ya TUHAN ku restukan lah
Cinta kami berdua
Kita sama melayari Lautan Cinta ini
Berjanjilah....

“Manusia selalu menyatakan dunia tidak adil bilamana terjadinya sesuatu musibah, adilkah dunia ini? Atau kita yang tidak adil kepada dunia??? Bilamana sesuatu dapat dicapai dengan mudah kita katakan dunia ini milik kita, andai sebaliknya kita menyalahkan dunia… tidak kah kita yang mencorakkan dunia ini menjadi seperti yang kita mahukan? “

kredit to http://jenggloot-perantausepi.blogspot.com

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment