01 September 2009

kenapa & mengapa....

kenapa errkk... errmm aku tak thu dah nak buat macam mana.. hanya Allah sahaja yang mampu membantu aku.. aku ingat kehidupan aku akan menjadi lebih tenang di bulan ramadhan ni.. tapi huru hara pulak jadinya.. aku tak minta sesemua ni berlaku tapi aku tak berkuasa menghalangnya.. Ya Allah permudahkanlah perjalanan hidup aku ini...

biarlah awan hitam yang ni berarak berlalu... Ya Allah aku mohon padaMu ya Allah. permudahkan perjalanan hidupku di dunia dan di akhirat kelak. Tabahkanlah hatiku dengan dugaan yang mendatang...

hari ni aku tak sangka, orang yang aku respek sanggup membohongi aku. errmm tak sangka. let say kalau tak kantoi dgn aku tak per la.. ni kantoi plak dengan aku.. errmm entahlah.. bila la akan berakhir sesemua ni.

petang ni, menu berbuke punya la heaven. giler nyer banyak makanan. tah apa mimpi adik aku datang umah berbuka bersama. tapi ok gak makanan yang banyak ni berkurang la sikit.

ada murtabak (adik aku bawa), aku buat tom yum udang, ikan masak ketumbar, sayur pucuk keledek, sambal goreng, tempe goreng, ulam pegaga, terung bakar dan sayur fucuk yang tak ada dalam pic ni buah duku, air kelapa & air soya. giler nyer heaven. tapi aku tak de makan semua.. makan secukup kenyang. kena gak jaga.. nanti terawih tak larat plak.. errmm merdunya suara imam tu.. memang tangkap cintan aarr dengan suara dia.

....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. ”Ya Allah, sahabat kami ini tersepit di dalam kesusahan. Berikanlah pertolongan Mu, kami mohon kasih sayangMu. Ya Rabbi, hanya Engkau yang kami sembah, dan tempat kami meminta pertolongan. Jangan jadikan kami mengharap dan meminta-minta pada sesama makhluk kejadianMu. Tunjukkan lah kami jalan yang lurus.”

    ReplyDelete