20 December 2009

hari rajin sedunia...

pagi2 hari ahad, aktiviti cam biasa, pi tasik titiwangsa... ramai gak orang hari ni. hari ni kebetulan hari OKU sedunia. ada datuk bandar Kuala Lumpur bersama2. ermm meriah arrr..

lepas balik dari tasik lapo la pulak.. ermmm this is my breakfast for today.. malas nak buat apa... untuk breakfast.
then aktiviti pagi ni di sambung dengan memandikan jimmy. i spend almost 3 hours to clean, wash & polish. giler nyer tired polish kete... tapi sekali sekala.. sekali sekala apanya.. ermm ni 1st time. masa polish tu terasa pulak yang kete aku tu besar. huhuhu... sebabnya dah letih.. dah. perrgghh memang penat. tired tahap gaban. di tambah lagi dengan tired masa kat tasik tadi.. berganda2 le.. hasilnya.. berkilat aarr jimmy. kalo kena ujan.. errmm habis cerita. kalo lain kali nak polish kete kena pikir bukan 2 kali, tapi 4 or 5 kali.. tapi sesekali boleh aarrr... kalo kena mood baik n time rajin cam hari ni, boleh aarr layan. kalo tak.. ermm jangan harap la..

bila dah letih2 tu, aku malas nak masak apa untuk lunch. kak norma tak de, dia gie kenduri. ogie plak dok bz menjahit manik. so, aku cari le apa yang ada dalam freeze. yang ni jerr aku jumpe.. boleh lah.. tired arr nak masak..
ada satay daging. ermm pesal jadi kaler itam plak nih.. yang ori tak de la cam ni.. roti ni aku letak tuna + mayonese then keledek rebus. arrgghh memang tired. aku cuma boleh telan 2 cucuk satay, separuh roti then seketul keledek. tak larat nak kunyah. arrgghh penat. tak mo aarr polish kete lagi..

lepas lunch, ingat nak tido sebab tired.. tapi mata plak tak leh lelap.. ni ha.. kalo dah tired sangat. ermm aku buke arr kedai jahit mula pukul 2pm. aku siapkan jubah kak norma. then jahit cadar & sarung bantal baru... tengah2 jahit tu angah datang umah aku. tu, dia boring arr tu kat umah dia....yang lama kaler kuning dan yang baru kaler biru. siap sehelai cadar & 3 biji sarung bantal... cool jerr.. bila aku dah siap2 semua.. apa lagi angah arr yang merasmikan. siap boleh tido lena lagi petang2 cam nih.

then aku teruskan re locate my PC. kalo tak dok kat meja sebelah katil jer.. ni aku pindahkan kat meja study plak. jauh skit. wat wiring semua.. then bila dah selesai aku kemas2 & vacum bilik.

dalam pukul 5pm tu, aku goreng cempedak. kak norma bawa balik. kak norma malas nak goreng, dia cakap kalo aku goreng, dia tolong makan. ogie plak dok bz menjahit. so, aku jerr la.. yang rajin hehhee. cempedak ni kak norma beli masa dia on the way balik KL kat Tapah. dia gie kenduri kat Kampar. best cempedak dia... isi tebal. aku kalo goreng cempedak, tak suke banyak tepung & tak suke banyak minyak... yang aku suke, ermm cam ni arr.. garing. ermm sangat2 sedap. manis, isi tebal.. lemak2 sikit. ermm sedapnya...
perrgghh.. rajin giler aku hari ni.. ermm anak sape la nih.. hehehehe..

errmm hari ni .. ermm sangat-sangat penat... letih.. tired.. ermm apa lagi perkataan yang seswai... malam plak the dinner only this. sebiji. tak rasa lapo pun. cukup la..

dalam dok sibuk2 berkemas tu.. sempat tu aku surfing.. biasa la.. sambil2 kan.. lagi pun PC aku on jerr.. sebab sambil dengar radio online. kekadang tengok tv pun online. dah ada kemudahan.. ermm gunakan jerrlah..

aku jumpe lagu nih. maafkan cinta...

Maafkan Cinta - Ajai

Berat hati utk lepaskan
Berat kata utk lafazkan
Berat lagi utk ku tempuh perjalanan hidup tanpamu
Tapi itu yg kurasai
Agar sedar ku dari mimpi
Berakhirlah cerita cinta kau dan aku

Memang kau aku cinta
Memang cintaku sampai mati
Memang tiada penggantimu
Kau nyata terbaik untukku
Tapi tak daya ku melawan
Takdir Tuhan telah ku terima
Perpisahan yg tak kuduga, tak kusangka
Cekalkanlah dua hati pencinta
Agar dapat ku teruskan perjalanan tanpa cinta
Keringkanlah air mata perpisahan
Agar bisa kulepaskan dirimu yang kusayangi

Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu
Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu

Yakinkah hatimu
Mungkin satu hari
Jika ditakdir bersamaku
Cintaku cintamu terpateri di hati selamanya
Ooohhhh…Ya..uuuhhh

Jangan kau bersedih
Jangan kau sesali anggaplah semua suratan
Takdir telah tentukan
Mungkin satu hari cintaku cintamu disatukan




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment