31 December 2009

the last day

hari ni dah last day. rasa cam sekejap jerr masa berlalu. pejam celik pejam celik dah berganti hari berganti minggu berganti bulan dan berganti tahun. kalo pejam tak celik2 ce mana? cepatnya.. masa..berlalu. tapi aku.. still cam nih.. cam aku arr cam sape lagi..
Ni breakfast aku pagi nih..

biasa orang akan tanya apa azam tahun baru? soklan paling femes. apa erkk azam aku.. aku mana ada azam bila datangnya tahun baru. sebab hari2 aku berazam. hahhaha kalo orang tanya apa azam aku.. jawab jerr apa yang dok ada dalam kepala time tu. tapi kalo orang tanya mana azam? aku jawab kat bilik battery.

Cam nak citer pasal diary lah.. Ni namanya diet diary. aku tak perlukan diet dairy. tak de pek dahnya diet dairy. sebabnya kalo nak makan tu makan jerr.. tok sah nak diet2.. tak kan nak siksa diri tak mo makan semata2 nak jaga diet. tolong la.. makan jerr la.. apa yang nak makan.. esok2 bila dah tak boleh nak makan.. baru le nyesal... ermm naper la tak makan masa dulu.. sesal dulu pendapatan.. sesal kemudian tak de gunanya.. hehehe tetiba plak teringat peribahasa nih..

2009 dah nak abis.. so, kena buke diary baru..
tapi tak yah susah2 beli new dairy.. setakat ni aku ada banyak. nih my supplier bagi.
apa aku nak tulis? ermm tak larat weii nak tulis. tak per.. nanti aku bagi kat line leader, line aku.. dapat gak diaorang menfaatkan.. aku neh biasanya wat conteng2 masa meeting jer.. jom tengok apa aku wat time meeting kalo time meeting yang serious & time meeting yang bosan2


Yang ni rasanya tengah concentrate giler nih
Yang ni memang time bosan.. kelakar la plak.. bila tengok aku conteng2 time meeting. siap boleh tulis nama aku sebesar2 alam lagi..

tah ce mana aku jumpe this cartoon. so, that why i don't need a diary anymore.
weeii zaman dah berubah.

dapat istilah baru today.. azren aarr nih nyer istilah. shy shy cat. hahahaha ce mana errkk shy shy cat tu.. ermm cam nih kot.. alahai... comei nyer...tapi biasanya aku tak guna istilah shy shy cat tapi shy shy hen. aku pun tak tahu naper.. plak tetiba cat jadi hen.. hahahahamay be aku dapat time nak bagi makan ayam.. tabur aarr padi.. mula.. ayam datang .. makan part yang paling jauh sekali.. then bila nampak kat depan aku.. lagi meriah/banyak mula la nak datang.. mendekat.. tapi sempat lagi tu jeling aku.. mana tau aku nak tangkap dia ke.. kalo dia rasa tak confident, ayam tu patah balik ke belakang.. makan yang jauh sikit tapi bukan yang paling jauh sekali.. tapi lelama.. makin dekat.. sambil jeling2 aku.. hahha.. tu yang aku dapat istilah malu-malu ayam. hehehehe. aku pikir gak.. wat pe la ayam ni nak malu2 datang mendekat dengan aku.. aku bukannya nak tangkap pun.. sebab dari kecik sampai sekarang nih aku memang takut nak tangkap ayam. hahhaha tak kira la.. ayam besar ke.. ayam kecik ke... wehh ayam kecik tu, anak ayam lah..

Hari ni.. banyak betul perkara2 yang nak di settle. maklumlah last day.. pulak tu finance plak dok kecoh dgn stock take. value nak kena kurangkan. dah macam2 buat.. mana boleh 100%. hasinya.. 2 bin ni.. TRC nyer board yang status scrap. macam2 board ada. semuanya elok2 belaka.. tak tahu kenapa dia leh jadi scrap. sebenarnya boleh jerr repair... On monday nih aku nak wat meeting pasal board2 nih.. tak kan nak longgok kat tempat aku. then lepas tu ada la orang tak puas ati dengan aku.. sebab aku nak pass board2 ni untuk di repair. weeii tempat aku bukan store maaa..
ermm ni lagi.. tapi ni component kecik2. cam ic, polyfet, crystal dan bla bla bla.. yang nak kena tengok satu persatu. sape nak wat semua2 nih.. sape lagi kalo bukan aku. tapi tak per.. yang nih.. aku wat sendiri.. tapi tak tau plak bila masa aku nak membelek semua2 ni.. tolong la.. help me. help me.

kak norma balik dari perak malam ni.. dia bawa cempedak & buah tampoi. aku siap tanya dia lagi.. ni buah apa.. mana la aku taw yang nih buah tampoi. rasanya masam2 manis... malam ni tak de la aku sensorang kat umah.

kak norma bagi tau aku yang kak faridah cakap.. aku ni, bawak kete, laju.. errmm alamak.. kantoi bila la plak dgn mak si din neh... bila le.. diorang nampak aku merempit nih.. aku tak perasan langsung.. dok pikir gak.. kat mana la diorang nampak aku... of course la masa di jalanan. aku mana hafal no kete diorang sebab banyak sangat kete.. kete mima ke, kete din ke, kete pak cik nan ke, kete anak dia yg yang mima cakap abang yang mabuk bercinta ke.. or abang mima nombor 3 yang ada baby tu? mana satu neh.. ala.. of coz la no kete aku senang nak diingat. ada 2 nombor jer 0 & 2. tak de la meriah dgn nombor yang macam2. hehehe. cam tak berapa kena bila mak mima aku panggil kak faridah then ayah mima panggil pak cik nan. ermm nasib aarr... kalo aku panggil abang nan ce mana? aku sendiri plak bleh gelak guling2.. pak cik nan plak mau pengsan. pada firasat aku lah... or silap2 dia cakap.. aku nih demam ke? ala.. kak norma pun panggil cam aku gak.. so, no hal lerr kan..

ermm sebenarnya aku rasa king kecik ati dengan aku.. entah la.. ni kali ke berapa dia kecik ati dengan aku. i am sorry. dalam kepala aku ni.. dok ada dia jer.. i miss him.

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment