21 January 2010

meletop...

pagi ni, aku tak bz. tapi sengaja membzkan diri. fresh betul.. today. semalam terlebih makan & cukup tido. so, that why la fresh & hepi. bila teringat yang esok due date.. ermm lagi hepi. paling lama dalam sejarah. ciyok! ciyok! ni kira environment pagi aarr yang cerah lagi aman damai.

hari ni temperature aku memang tak boleh nak control. meletup2. aku rasa, sape yang jadi aku pun, sure rasa apa yang aku rasa. bukan setakat rasa nak cepuk laju2.. errm rasa cam nak wat lebih daripada tu jerr... yang MC tu.. ermm tak per la.. nak wat ce mana kan.. dah tiba2 sakit. mana ada orang minta dirinya sakit. kan kan kan.

aku kecewa & frust sangat2. aku & anak2 buah aku kat line radio tu bagi full support untuk assemble radio yang hanya tinggal nyawa2 ikan ni. 300 radios. skrang baru ada 153. balance kena complete dalam 9 hari. banyak giler.. anak2 buah aku dah la bertungkus lumus OT tiap2 hari. weekend pun sama. semata2 untuk mencapai target. patutnya semua orang tau yang this program dah nyawa2 ikan, so, semua department bagi la full support. susah sangat ke???semalam hantar board sampai hari pukul 12pm masih dok status cam tu jerr.. bukan banyak pun.. then bila dah cam tu, nak cari pulak kesalahan orang lain nak cover.. tolong la... tak yah nak gali lubang, then tutup lubang.

hari ni lebih frust dari semalam. total radio is 0. masa ni dah urgent2 ni.. nak guna kualiti polisi la tah apa la.. memang la aku tau.. semua department ada quality policies sendiri, tapi pls support. memang la menyirap darah aku bila tanya aku.. hantar pukul 5, then your expectation dapat bila? ermm memang la kalo aku ada 90 hari lagi nak closed 150 radio, then aku boleh la jawab next week pun tak per.. ermm aiman tak kesah.. ni tinggal lagi 9 hari. tak kan tak faham kot.. aku memang frust bila aku punya la bersungguh2, then satu pihak lagi wat sambil lewa jer.. then time tu la nak cari kesalahan kita supaya nak tutup kesalahan dia.. saja nak cari penyakit.
anak2 buah aku pun dah menurun motivasi. petang tadi, tanya aku, kak ina, nak ot ke hari ni, macam malas jerr.. errmm aku sengih jerr kat diorang then jawab nanti akak check dgn planner. entah la.. frust betul. tapi ok la my boss dah tahu this problem. tadi mr adi cakap dengan aku, 'ina, jangan la nangis' heheheh rasa nak gelak la plak. sape la bg tau mr adi yang aku nangis nih.. nak kena sekeh kot.

balik keje.. ogie ajak teman dia gie wangsa maju.. ermm aku layan jerr la.. tapi pegi kejep jer.. cari barang, tapi tak de yang menawan di hati. then balik umah jerr la..

malam ni aku tak masak apa pun. malas nak masak. makan roti jer. tapi malam ni, macam2 mende aku buat.. ada jer project2 dari kecil-kecilan hinggalah ke besar2an. ermm datang la time rajin dia tu.. mood pun dah ok.. tu yang ada jerr mende nak di buat. yang penting enjoy kan kan kan.ogie cakap, datang la semangat gaban dia tu.. hehhehe. ye ye ye esok friday...









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment