31 January 2010

mengalah bukan bererti kalah

kat tasik pagi ni lengang betul. may be orang kl, ramai yang kuar dari kl kot. may be balik kg or pergi holiday. esok kan kl cuti. sebab tu menyumbang kepada lengangnya jalan dan kurangnya orang di tasik titiwangsa. tapi pakcik2 yang regular tu, tetap ada. dia masa yang berbeza tapi di tempat yang sama.

sape kata sunday adalah hari untuk berehat? its totaly wrong okeh. macam2 kena buat on wekend. tak macam wekday. tak yah wat mende pung. for example wekday, bangun tido, siap2 gie keje. petang balik keje. lunch plak dah ada orang siap masak. balik keje kalo rajin masak, kalo tak rajin ermmm apa yang ada jer.. kalo wekend plak, kena buke kedai dobi, kena masak kena wat apa lagi erkk.. ermm macam2 aarr yang kalo wekday tak yah wat sumer2 tu.. hehhehe poyo tak aku?

balik jer dari titiwangsa, ogie dok sibuk menjahit manik. kak norma cabut rumput kat depan, aku dok bz panaskan roti canai segera yang kak norma beli masa dia gie teganu. elok arr lepas balik jogging makan roti canai. kalo nak hilangkan kalori untuk sekeping roti canai. kena berlari 6km tau.. errmm abaikan jerr la.. wat2 tak tahu jer.. mula2 aku makan roti canai cicah susu pekat, kak norma gelak kat aku. pastu dia pun join sekali.
lepas breakfast, aku buke kedai dobi sekali lagi. pelik arr.. semalam rasanya dah settle semua. pesal hari ni ada sebakul lagi? mana datangnya. tak kan aku pakai baju dua jam sekali tuko kot. tapi tu arr... sampai ogie pun tegur aku dia siap cakap, 'ait, semalam kan dah membasuh?' aku sengih jerr la.. sambil cakap.. 'anak ramai maaa'

lunch untuk hari ni aku masak mee bandung. ogie plak tekun study satu novel. kak norma gi kenduri kat danau kota.tengah hari tadi aku bengang dengan seorang insan yang bernama shahrul nidzam ni. saje jerr nak wat temperature aku naik. cakap jerr la nak jumpe aku. tak yah nak psaiko then cari kesalahan aku sebab tak nak jumpe dia.. weii plisss la... rimas tau tak. yang aku bengang tetiba dia emo dan marah aku bila aku cakap, ina kena keje untuk menyara diri ina sendiri. errmm salah ke statment aku ni? rasanya tak de salah pun. ermm penggunaan tatabahasa ke yang salah orr bahasa yang aku gunakan dia tak faham? realitinya dah macam tu. just a simple ayat.
tak de sebab nak marah. tapi bila dia marah dengan ayat aku ni, ermm something wrong somewhere.

en shahrul nidzam, kalo ko nak tahu, ni le antara sebab2 yang aku malas nak jumpe ko. dictactor & baran. antaranya suke guna statment memaksa. then cakap dia bukan paksa. 'yer la tak jumpe abang pun tak pe' nak je aku jawab time tu, memang pun. memang tak pe. tak pe sangat2'. tapi aku tak de la nak cakap cam tu. agak2 aarr. cakap dalam hati jer.. tadi dah la marah2 aku pasal nothing then nak jumpe aku pulak. eerrmm no way man. aku bukannya your girlfriend or your wife nak paksa2. semua nak kena follow. sorry okeh. ina, be cool. take a deep breath. forget it.

hari ni aku memang rajin sikit. sempat aarr aku menyiapkan project buat bunga untuk achik. bukan lama pun. kurang sejam dah siap 11 kuntum. tapi kalo malas, 11 hari pun belum tentu dapat menyiapkannya.
tiga jer? ermm tak lah.. kesemua 11 kuntum dah siap. tak yah pikir2 lagi. masuk dalam kotak. kalo terlupa time balik kg... ermm mau achik mengamuk ngan aku. semalam pun dia update lagi barang2 yang kena sponser.. dia nih...
lepas tu aku continue dengan this one. butterfly. pink color...
ni, my dinner. mangga muda tapi tak masam. rasanya memang manis. teman, dont be sad okay. kalo ko sedih aku pun sedih jugak. aku diam jerr sebab aku tak mo ianya akan menyebabkan ko terluka lagi. tapi percayalah dugaan ni kecik jerr dari apa yang pernah aku lalui. just 5%. ianya belum lagi bermula. sikit jerr ni. be strong. sabarlah. ada hikmah di sebalik semuanya. i will always beside you & welcome if you wanna share with me.








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment