31 March 2010

bad news

hari ni.. aku cukup bz dgn document2 dari thales yang memeningkan kepala. ada yang aku reti baca dan ada jugak yang tak reti baca. hehhee.. aku gie line beberapa kali jer...

petang tu.. eb jumpe aku nak bagi tahu status hari ni. aku say sorry kat dia sebab aku tak dapat nak take care, coz bz dgn cable. hope dia faham my situation. thanks eb sebab dia janji akan take care. dia inform kat aku yang may be on friday boleh close 100 radios. amin.. syukur. 100/300. lagi 2 week nak deliver. means 100 per week. hopefully something miracle happen.

aku bg tau eb may be ada problem kat digital board. sebab ada problem kat contraves. problem tu aku rasa sengaja kot sebab nak bagi alasan. tetiba ic 202 & ic 205 ada problem, u43 lah apa lah.. aku memang bengang.. time aku dok bagi tau status dr contraves kat depan hanum & khairi serta eb. aku call lim teck nak tanya status aku nyer board..

aku : hi lim teck, its me, saibah from ste.
lim teck : oh! hi..
aku : may i know the status of digital board?
lim teck : i will deliver 50pcs by this friday & the rest i will inform later.
aku : is it possible if you deliver to us before next friday?
lim teck : i cant promise but i try my best.
aku : how about rf board?
lim teck : i will deliver 50pcs on friday.
aku : ok. thanks for your info.

lepas jer aku letak tepon, terus aku kena gelak dengan diorang. kena ejek ngan hanum

hanum : hi lim teck, its me saibah from ste. ceehh.. cakap punya la baik.. dengar suara lim teck terus cair, pada hal tak sampai 5 minit tadi, bengang ngan lim teck. tak leh pakai langsung.
aku : memang la bengang.. tak kan nak cakap beremosi plak. agak2 aarr. ingat kamal ke?
hanum : cair dengan lim teck
aku : abis nak wat ce mana..memang la bengang.. dalam satu batch yang awal2 ok. yang ujung2 ni ada plak masalah. kan component beli sekaligus kan. hanum pun taw kan...
hanum : ina sudah cair

hampeh betul diorang. pastu semua bantai gelakkan aku sampai kuar air mata. punya la.. tak per.. kasi chance gelakkan aku.

dah la sebelum tu aku bengang ngan jean-marc. aku jumpe mr adi cakap yang aku nak terminate jean -marc, mr adi gelak jer. pastu dia tanya naper sampai nak terminate dia? aku pun explain la. then mr adi suggest suruh aku email kat jean-pierre suruh dia advise jean-marc. aku nak tengok hasilnya bila pertemuan kedua2 jean nih. susah sangat nak confirm. bagi order tu bagus for ste. nak suruh kita orang deliver on mei. pulak tu model baru. mana ada connector. mujur cable dah ada. lead time untuk connector 12 week. logic tak?

malam ni aku tak gie main badminton. tirednya.. rasa lesu badan tak hilang lagi.. pastu kat opis bz. sepatutnya aku hantar monthly report by today, tapi aku tak sempat langsung buat. aku bajet esok aku kena complete dan hantar kesemuanya. 2 line plak tu nak kena cover. adoii...

malam ni aku wat apple pie
sedap di makan masa suam2. kalo panas mana bleh makan maa. masa aku dok menikmati apple pie ni, aku dapat sms drp adik. 'along, bagi tau kat mak adik kena tahan kat hospital. malam ni adik tido kat wad'
adooii... terbantut. apa kena la adik aku nih. aku call dia tak dapat plak. ni kalo mak tau, sure dia risau. dah la dia kat kg sensorang. aku tanya abang lim, dia tau ke tak. rupanya dia pun baru tahu, aku le yang bagi tahu... pastu achik call, bagi tau kat aku yang petang tadi, adik pengsan kat tempat keje. dia balik awal. petang baru dia suruh kawan dia hantar kat spital.

aku call mak bagi tau tentang adik. mak terkejut la. mak cakap, tadi adik memang balik. tapi tak cakap apa pun. dalam pukul 6, dia kuar semula. mak ingat dia pi melepak ngan kengkawan. abang lim tak balik kg malam ni.

aku call semula mak.. cakap jangan risau2 sebab malam ni mana ada doktor. just warded jerr. esok siang baru dr check. hope penyakit adik tak berulang lagi. tapi aku tau.. mak sure risau. aku? sama arr macam mak.. pada mak.. tu anak dia.. sure dia tak leh tido malam ni. aku? dia tu adik aku...









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment