20 March 2010

persoalan yang belum ketemu jawapan.

tatau pesal apa rasa lesu.. hari ni aku dari skudai dalam pukul 10 dan sampai umah dalam pukul 2pm. mission complete. next week gie lagi skudai.. apa errkk perasaan nak konvo? best aarr jerit perih selama ni berbaloi. bukan senang nak study part time. bukan senang nak melalui segala rintangan dan cabaran.

terima kasih ya Allah kena memberi kekuatan pada hambaMu ini untuk menghadapi hari2 silam yang berliku. Terima kasih Ya Allah kerana dengan kasih sayangMU aku dapat mengharungi badai yang melanda. sesemuanya dengan izinMU ya Rabbi. Sesungguhnya engkaulah tuhan yang maha penyayang.

sampai kat umah.. masih ramai lagi orang. senbnya pak cik nan wat kenduri akikah cucu sulung dan kenduri kahwin anak lelaki dia. last week kenduri belah pompuan kan teganu. hari ni kat sini. adoii. aku dah la allergic pi kenduri.

kalo kat kg, mak aku paksa pun aku tak gi.. even sebelah umah. pulak tu nak kena pi kenduri sensorang.. pesal aku tak suke pi kenduri?? sejak kecik2 lagi pun macam tu... yang aku ingat, masa aku kecik, kalo pi kenduri jer.. ramai la mak cik2 dok tanya aku ni anak sape. aku rimas daa... pastu siap nak tarik2 pipi aku.. saja jerr nak kasi tembam pipi aku. mana tahan maaa... sakit tu... that why aku malas nak gi kenduri..

kalo tak pi... ce mana plak sebab aku mau tak mau kena redah. sebabnya khemah depan pagar umah aku.. daaa. kira dah macam pi.. jerr. tetiba.. jeng jeng jeng.. sape tah nama anak pak cik nan no 3 tu.. tegur aku.. dia cakap.. 'dah balik dr amik jubah kat utm?' mak ooiiii aku heran bin ajaib ni... mana la dia tau.. aduh! tetiba terasa diri ini glemer... sure kak norma kasi tau mak dia.. then mak dia citer kot.. tepon berkarat betul.. tapi kan.. selama ni.. mamat ni.. tak pernah tegur aku pun. walau berselisih. just senyum sengih jerr.. hari ni plak peramah.

pastu si pengantin, muhaimin tegur aku..' haa dah balik pun' wahh aku tetiba jadi orang penting la plak. padahal punya la segan, tuhan jerr yang taw.. orang pi kenduri punya la lawa2. yang aku hanya pakai t-shirt, jeans & galas bagpack sambil pegang sweater. punya la selekeh.

pastu aku jumpe makcik plak... di suruh aku letak beg dan makan. adoii... aku dah la kenyang makan kat seremban tadi. nak kena makan lagi.. nasi pulak tu.. pada hal baru je l jam kot baru makan..

masa aku nak masuk gate, ada din kat situ.. dia pandang jerr aku sambil senyum sengih. aku pun senyum gak arr... errr sedekah. tapi sepatah perkataan tak cakap.. hanya mata yang berbicara.. ceehhh!! hahhaha.. aku pun tak tau nak cakap apa.

lepas letak beg, aku pi arr cari makanan.. amik hati mak cik. penting tu... jiran. aku amik nasik sikit, lauk ala kadar. pastu kena tegur, pesal makan sikit sangat.. memang aku kenyang lagi.. tapi aku tak berkenan sangat beriyani yang too oily. aku taw la masak beriani memang guna minyak sapi.. tapi tak de la nampak minyak berlenang... 'ina.. jangan nak complain okeh.

masa makan, sambil layan blues.. sebab kena makan sikit2 bagi nampak macam lama.. hahhah. bagus tak politik? masa makan tu aku dok pikir2 pesal dua beradik ni peramah plak hari ni? may be sebab melayan tetamu kot... tapi kan aku rasa teori fiza ada benarnya. teori fiza 'lelaki yang dah kawin ni memang peramah. kalo yang bujang tak de cam tu' buktinya.. dulu sebelum kawin, muhaimin ni tak pernah tegor aku walau seploh kali sehari berselisih, sama gak ngan yang sorang lagi tu.. kalo din, memang maintain cam tu.. petang tadi masa azam datang nak amik jubah,,.. din siap bukak gate umah aku.. sambil kasi nasi & lauk pauk. tapi tak cakap mende pun. just hulur kat aku.. dan aku menerima. tu jerr.. paham2 sendiri je..

lepas makan aku rendam pakaian. esok buke kedai dobi kot. atau pu.. sat lagi aku sumbat jerr dalam mesin basuh.. huhuhu.. senang citer.. kalo dah malas sangat la... tah pukul berapa aku tertido.

dekat pukul 4 khairi call aku. dia cakap ada problem, dia tak reti nak setup. dengan mamai2 aku jawab call dia.. maklum la terkejut dari tido. dia suruh aku datang opis. adooii dah la kepala aku berat sangat2 ni.. pesal tah.. macam tak cukup tido. pada hal aku tido lena jerr semalam... aku cakap kat khairi, esok aku datang opis.. petang ni aku tak larat. apa2 hal letak kat atas meja aku..

aku memang kena pi opis gak esok. sebab my report kena siapkan. masa hari jumaat aku cuti tu, 2 kali mr adi call aku pasal2 yang berkaitan. hari isnin pagi2 buta aku bajet, dia akan tanya aku lagi. so, sebelum apa2 baik aku siapkan dulu...

bosan aarr dok umah sensorang.. esok petang baru ogie balik. kak norma monday baru balik. ermm bila aku nak jahit baju ni.. adoii.. malas betul la.. mood menjahit tak de.. 'ina! pls la.. next week nak pakai kan? so, paham2 la okeh'

kat kepala aku ni kan.. banyak yang aku pikir.. adoiii.. aku pun tak tau... masalah aku.. bila terlintas jerr kat minda.. aku stopkan dia..samapi bila pun aku tak akan dapat jawapan yang aku cari.. macam2 aku rasa.. suka, duka, sedih gembira bagaikan bersatu.










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment