21 April 2010

DSA 2010

bas bertolak dari parit buntar pukul 930am & sampai kat jalan duta dalam pukul 150 cenggitu. option yang aku ada nak balik au2 adalah naik taxi. guna coupon. mahal giler tu.. RM20.90. perrgghh . tiket bas dari parit buntar ke kl yang lebih 300km tu rm28 taw. tapi coupon ni tulis budget. errmm sampai tak bajet langsung. dgn tambang taxi ni, dapat guna untuk duit minyak jimmy sebulan taw...
tah ce mana aku dapat idea nak g dsa petang ni. memang tak terpikir langsung pun masa dalam bas. cuma masa otw balik, dalam taxi, ternampak banner. then masih sempat lagi nak gi. balik umah, lepas mandi & solat, maka aku bawak jimmy pi pwtc. rindu aarr dgn jimmy. dekat 2 minggu tak belai2 dia. sure dia pun rindu kat aku.

aku bawa camera, tapi battery kong. lama aarr tu tak recharge. last2 guna la my henpon yang 3.2mp jerr nih. ok la not bad. mana yang sempat aku upload jerr ni.. sebelum mata ngantok.

ni dia nyer entrance. aku tak tau apa fungsi kusi kat tengah2 dunia tu..
ni nak tunjuk aarr waterproof. heheheh dok herang weeii...
ni cam gula2 jerr.. tapi awas aarr tak leh makan. bleh meletup nih.
ni kan kalo pk2 ce mana la bleh meletup. dah la besi berat. padu plak tu.. ni rasanya malaysia nyer kot. kalo tak silap.
masa aku jenjalan aku jumpe idris dgn mat zaid kat booth ni. aku tanya diaorang, sejak bila sapura jual buat & jual mende alah ni? diorang kata sejak aku masuk spital sapura develope mende alah ni. hahhaha poyo jerr..
ni deftech nyer... product. aku rasa kalo tak de mende alah ni.. tak sah.. hehehe
ni kapal2 dari republic china.
ni, aku tatau company apa.. tapi dia wat hf & vhf radio. dia nyer frame simple giler.
aku tengok cam mainan jer...
yang ni baru nampak cam betoi
cantikkan susun cam ni. berat plak tu setiap satu. tapi awak kalo masuk dalam otot manusia or haiwan, bleh membawa maut. jangan wat main2.
cable aku ada hantar kat negara nih. tapi bukan direct, tapi melalui thales.
aku kan.. kalo aku tak pi dsa ari ni.. aku tak akan tahu yang felda ada business mende alah ni. aku dok ingat felda tanam pokok jerr.. tak kira la pokok jenis apa. wahh hebat2. sape sangka felda logistic wat business military. ni aku rasa 1st time kot diaorang join. sesebelum ni.. tak pernah nampak pun.
masa aku jenjalan tadi aku nampak someone yang aku kenali kat universiti pertahanan. my x lecturer. Prof Dr Ir Wan Ali. aku pun pi la sembang2 dgn dia. dulu dia ajo fluid 2. aku suke cara dia ajo. mudah dan senang faham. menurut beliau, dia dah pencen dah. lepas sambung contract dgn utm 2 tahun, lepas abis contract tu, dia ngajo plak kat universiti pertahanan malaysia.

comelkan heli ni..pesawat ni.. mmg menarik.. tak tahu plak country mana punya
cam mainan kanak2 jerr. yang control tu...aku tak ingat la ni sape punya plane
nasa..
kesian kan.. kaki dia dah tak de. ada sebelah jer.. muka dia pun dah tak de.. kronik betul dia nyer injured.
cam dok tgok dalam movie selalu ada mende alah nih









....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. kapal terbang 2....helikopter 3..bungkus...

    ReplyDelete
  2. siap. pi arr amik kat pwtc, hari ni memang hari untuk depa bungkus

    ReplyDelete