06 April 2010

pening aarrr

aku tak tau knp sejak kebelakangan ni aku akan demam malam. pukul 4am mesti sejuk sangat2 atau berpeluh2. hidung akan tersumbat sampai susah nak bernafas. every day like this.. why aarr... pada hal aku tido mana ada on kipas dgn laju. setakat no 1 jer.. sebab kalo tak, rasa macam tak de udara la plak. sekarang ni, cuaca panas, tapi every 4am or 5am aku akan demam. bangun pagi.. kalo ok, ok la.. kalo tak ok... sambung aarr selsema kat kat opis. kenapa dengan aku nih? pas tu sakit kepala. berdenyut2.

pesal aku makin kerap pening.. every time pening. siang malam. berdenyut2 kepala.. tak tau ce mana nak handle. kalo nak kata tak makan? errmm tak pernah miss aarr makan. macam2 makan. tapi still lagi pening.. tak larat cam ni.. boleh pitam anytime jerr nih. tatau dah ce mana nak solve.

pagi tadi aku meeting untuk line radio. alhamdulillah dengan pencapaian yang memberangsangkan. hope segalanya berjalan lancar. pastu sambung dengan meeting fat. aku dah agak dah.. tapi tak perr aarrr. personally aku tak ske sikap tu.. entah.. tak leh nak comment. tapi dgn soalan dan mimik muka macam tu.. sengaja nak mencari kesalahan orang lain.. errmm memang arr dia bagus. bagus sangat2. aku tak suke. tak suke sangat2 sikap tu. tapi dia kan hebat.. bila di siasat ternyata pertuduhan itu kurang berasas. entah lah... biar arr..

aku pi sirim tengah hari ni sebab dah janji nak hantar cable on 2pm. on the way aku rasa macam nak pitam. tak leh handle kepala. biasa, kalo pening cam tu, aku boleh gagahkan diri untuk drive. tapi hari ni totally out. aku nampak kat depan aku berbalam2. dekat 15m aku melepak dalam kete kat awan besar. rasanya paling teruk ni. may be cuaca sangat panas kot. pas tu cari air minuman yang manis. dapat air tebu.

masa kat situ aku jumpe x ceo ste. aku nak tegur? hehheh sorry aarr.. masa dia kat ste pun bukan kenal aku pun.. pi production setahun sekali jerr... kalo tego pun, wat malu jer... len le kalo ceo sebelum tu. walau dia tak tau nama aku, tapi dia tahu aku keje kat ste. sebab every time datang ste masa kat wangsa maju.. dia tak akan lupa datang bilik aku time tu. siap dengan lawak2 dia lagi. kalo jumpe aku kat mana2 pun dia akan tanya, 'stekan?' tandanya dia tau aku ni .. kan..........

aku balik lewat hari ni dari opis. susah betul nak lintas time2 ni. dah le aku drive. sampai jerr kat bilik aku, henpon tertinggal kat opis. wawawawa.. malasnya nak pi amik.. dah penat dah,, tapi kalo tak amik, kalo emergency nanti, ce mana? kena amik jugak aarr.. mau tak mau kena la menapak gi opis semula..

aku jumpe someone, dengan wajah yang sangat2 stress, serabut, tension dan sesemua yang sewaktu dengannya. 1st time tengok keadaan dia cam tu. errmm memang la, kalo aku dalam situasi tu, may be makin teruk dari tu. dah terjadi, tak leh di undur lagi. aku tatau nak mulakan conversation ce mana mulanya. sat lagi, takut bukan lagi ok tapi lagi worse pulak. tapi best aarr bila dapat senyuman.. mula2 senyum yang di buat2 jerr.. lama2 dapat senyum yang lahir dari hati... then bila dia mula ketawa besar.. baru le nampak wajah berseri sket. yes yes yes berjaya akhirnya wat dia hepi walau sebentar cuma. baru la wajahnya tak macam masa jumpa aku tadi. cerah sikit.

my dinner tonightangah datang umah aku dalam pukul 9pm lebih. dia dari opis. sajerr jerr singgah umah aku. pulak tu bukan dia wat apa.. just nak jumpe along dia yang comei nih jer... hehhehe. dia datang.. cam biasa.. cari bantal.. tu jerr la keje dia.. lepas puas aku suruh dia pi mandi, baru dia mandi.. then cari bantal semula. pastu tido... bila tanya nak tido sini ke tido umah dia, dia nak tido kat umah dia.. pastu cam biasa puas aku suruh dia balik.. bkn tak suka dia ada. hari makin lewat. mata dia makin ngantok. nak drive lagi.. kalo dia nak tido sini.. tak per.. tido jerr sampai pagi esok.. tapi dia tanak.. dekat pukul 11 baru dia balik.

aku dapat msg ni kat my inbox fesbuk 'kalo ina tak de calon lg...mmm kalau cari org lain ...lebih baik cari haizan je.. hehehe..boleh???? tu la dulu org nak dia tak nak...ni kan dah melepas...tp ada peluang lagi...heheeh..boleh cuba???' rupanya ada sorang lagi yang ske kat aku masa kat utm dulu2.. hehehe.. kenangan lama..

pastu aku dapat 1 msg dr man, 'along, bagi no phone' loorr.. pehal pulak cousin aku nih.. tetiba boleh miss my no.

Resah - May

Dunia ini sepi

Jika hati mu sepi

Walaupun engkau berada

Di tengah pesta

Dunia ini resah

Jika hati mu resah

Walaupun indah

Kau pasti terasa gundah

Suka dan duka

Bermain didalam diri

Mencorakkan hidup ini

Melukis peribadi

Jatuh cinta

Jatuh hati

Putus cinta

Jiwa resah mengenangkan

Hidup ini

Mencari hati mulia

Bagai mencari harta

Bila bersua rasanya

Lengkap segala


http://www.youtube.com/watch?v=H7xVIvJwCrU










....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment