29 July 2010

aku yang sorang

pg ni aku wat semula milo ais. ganti balik yang malam tadi nyer milo ais yang hampeehh.. semalam tatau la ce mana boleh abis 1 tin 100 plus. biasanya tak abis pun pun.. may be sebab tak berapa sihat kot, that why la dahaga. then before balik tu, tapau la milo ais yang kat situ jer.. malas nak singgah mana2 dah. tapi hasilnya punya la hampeh giler... 1st time sebungkus milo ais berharga RM2.50. di ulangi RM2.50. kalo chocolate luv, tak pe la jugak..rasa milo ais tu? errmm nak kata rasa milo.. ermm tatau la nak kata apa. rasa susu.. err tak de langsung.. rasa air paip.. err.. memang. tatau la nak kata air apa.. nak kata air milo pun.. harapkan kaler jer.. macam air milo.. memang hampehh.. makna kata, 1st & last aku beli kat situ. bestnya milo ais kat utm.

errmmm banyak la pulak aku dengar suara2 sumbangsih. bagus aarr. tu tandanya masyarakat prihatin. sentiasa peka dengan keadaan sekeliling. cumanya... lebih afdal kalau kalo tanya tuan tanah sendiri. kalo tanya anak buah tuan tanah.. dia pun hanya memenuhi permintaan tuan tanah jerr... kalo rasa2 tak puas hati, tanya la tuan tanah akan sebab menasababnya... make it clean & clear. setakat nak cakap2 kat belakang tu.. errr aiman tak kesah... banyak lagi mende lain yang nak kena kesah. kan kan kan. kan bagus kalo gentleman.

sunyi jerr malam ni.. macam tak de orang.. selain aku, dah tak de sape kat umah ni. bertambah2 la rasa sunyi.. huhuhu.. apa yerr aku nak wat sunyi2 cam nih.. ni kalo ada bunyi2 kat bawah ni.. sure aku akan terkejut..

wahh.. rasa macam tak sabo sangat2 nak tunggu ramadhan. bestnya bulan puasa.. sangat2 best. bestnya berterawih. mudah-mudahan ramadhan kali ni lebih bererti dari yang lepas.. mudah-mudahan Allah mempermudahkan urusan aku. Ameeen. rindu aarr dgn mak cik siti. lama betul tak jumpe dia..

errmmm cadangnya bulan puasa ni aku nak cuti lama. so, bila dah bercadang ni.. kena la siap2 kumpul2 resepi2 yang konon2nya nak masak masa berbuke & raya nanti. sebabnya nanti susah. kat umah tak de tenet aaarr.. nak wifi pun tak de kat umah. tak kan aku nak melepak jerr kat bando.. ish.. tak leh le cenggitu. masalahnya resepi apa yang harus aku kumpul sekarang nih? errmm aku sendiri pun tatau.. ni la masalahnya...

opera mini aku ni.. dah due date. kena pi setting len. hari tu bila tuko setting, macam2 hilang. termasuk la tak leh nak mms dan tak leh nak terima. tu pasal mms, kalo pasal len ada banyak lagi. sebab plan dah tuko pada berukben. tapi skrng ni aku dah set balik plan yang ori. tu yang rasa malas nak tuko. tapi, tengok la cemana nanti..

cuti pun nak kena plan gak nih.. cadangnya aku nak cuti panjang.. may be start 7 sampai 20 kot. err.. ce mana? ada brani? tengok la ce mana nanti.. baru plan. tapi on september.. kalo aku nak cuti panjang.. time ni cable line sangat2 pack. pagi tadi aku dah meeting dgn cable team regarding shipment on bulan puasa & berhari raya. kalo boleh aku tanak diorang OT on bulan puasa. kalo tak leh nak wat jugak.. OT sebelah pagi. masuk keje pukul 7am. tapi, seboleh2nya tanak OT. then balik pukul 5petang. oowwhh ya.. on bulan puasa balik awal sejam.. yeyeye.. best2. lagi le tak sabo nak tunggu ramadhan berkunjung tiba.

ingat2 sama on september.. roadtax & insuran kete kena bayo.. sape nak sponser.. termasuk saman lagi.. wawawawawawawawawa.. tak de chance nak raya sakan. duit raya kena kurangkan nih.. then kena cari duit raya aarrr... ehehhe.. sorry ye... dah darurat..

ni, my dinner malam nih.. sempena dok umah sensorang..hawaian beef pizza
pizza base
120g bread flour
1 sudu kecil dry yeast
1 sudu susu tepung
20ml air
1/2 sudu baking powder
1/2 sudu bread improver

cairkan dry yeast dalam dgn 3 sudu air. kacau hingga berbuih. masukkan kedalam bekas bahan2 kering. gaul sebati. masukkan campuran yeast. tambah air sedikit demi sedikit. uli tepung hingga lembut kenyal. biarkan ketepi selama sejam. doh akan kembang sekali ganda. uli semula doh dan canaikan mengikut saiz pizza yang di kehendaki. biarkan selama setengah jam sebelum topping pizza di letakkan.
topping pizza
cili sos secukupnya
kiub nanas
sosej black paper beef
mozarella cheese
1 helai bay leaf

kekdahnya..
sapu dan susun atur mengikut citarasa sendiri.. bako dalam oven dgn suhu 170*C sehingga masak.

errr apa yang lebih kat pizza aku nih.. heheee.. hari ni, tak de sape nak cakap suruh stop letak cheese. cumanya aku over baked sikit bahagian atas.. chese dah sedikit garing. best2 pizza kali ni..

jom tengok base dia.. punya la gebu.. pizza hut dah tak leh cari makan dah ni.. kira tutup kedai aarr... bungkus.. balik kampong... hahhah
sambil makan, layan citer nih...
citer yang poyo... di kategorikan citer baru gak nih... dalam dok poyo2 tu.. habis 1/2 pan pizza aku makan. patut la rasa kenyang,.. heheh.. cover balik lunch tengah hari tadi. tapi sejak petang tadi rasa lapo... so, tercover la sumernya...

aarrgghh ngantok aarr... jomjom tido






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment