24 July 2010

the king

pagi ni dan seharian hari ni, tak makan ubat langsung. kalo makan maknanya aku akan tido sepanjang hari. aku tanak tido dah.. cukup la semalam aku tido sampai bangun pagi sakit2 pinggang.. so.. tak nak dah aarr makan ubat tu.. pagi ni aku mengagahi diri untuk tak makan ubat. macam2 yang aku buat supaya dapat menggeluarkan peluh. tak de la nak layan pening2 lalat n jiwa yang kaco...

lepas sidai baju pagi tadi, aku dok kat umah depan umah bersama ngan kak norma. ni aku jumpe.. sedap jerr dia bertenggek kat pokok delima. nama dia pokke. memang dah lama tak jumpe binatang ni.. tengah2 bandar ni ada pokke. sungguh ku tak sangka.dia macam malu2 jerr orang nak amik gambo dia..

pastu mula wat batas.. tapi aku sebagai pengarah program jer.. cam biasa kannnn.. ni setengah keping syiling zahari aku kerjakan.. kalo dia cari, aku cakap tatau... hehhehe, tu pun kalo dia tanya.. tapi kalo dia tengok jerr yang ni.. sah dia tahu... dah kena korban rupanya... setelah sekian lama maka wujud jugak batas pokok cekur kak norma... opss kencur...lepas pada tu... gie melawati memborong sayur-sayuran.. kalo ikutkan hati, semua mende nak beli.. tapi... kena tapis2 sat lagi layu jerr. siap ada discussion dulu sebelum nak beli.. bukan berkira.. tapi selalunya layu jerr kat tempat simpan sayo tu..ni pun dah kira banyak dah.. macam2 ada...

yang ni nama dia kulat. cendawan kering yang melekat kat pokok getah..kalo kat umah opah la.. kalo kat tempat lain aku tak tau plak kat mana dia nak melekat.. huhuhuh... sedap ni kalo buat masak lemak kuning dengan udang besar... wooo sedap tuuuuuuuucam biasa kena singgah bagus.. hehhe kalo tak gi bagus memang la tak bagus.. ada jerr mende aku nak borong.. ni nama dia dry yeast. boleh guna untuk wat macam2.... contohnya seperti dalam gambar..
ni pulak blue poppy seeds. untuk nak wat muffin orange.kalo guna yang ready made.. tak aci taw...

yang ni sebab cadangnya nak wat cheese tart & apple tart. tapi bila nak di buatnya.. errmm kurang pasti.. tengok la bila2 kalo rajin.. dan tertakluk pada pindaan.
acuan ni memang dah ada banyak.. tapi semuanya dah balik kg.. tanak tinggal kat kl lagi.. that why la kena beli yang lain..

yang ni pulak baju tart nanti.. kesian dia kalo tak pakai baju.. dah la seksi satu hal.. sejuk pulak tu... hahhaha

ada jerr kan aku nak menghabiskan duit.. hehhehe...

aku ada nih

taddaaa
dah lama weeii tak jumpe choki2. nyum! nyum! best2..

untuk lunch, masak laksa. guna 4 kuntum bunga kantan ni....
ni bahan2 hiasan.. masa dok potong ni.. terlupa pulak bawang.. al maklum la orang yang potong ni.. tak makan bawang.. cili tu ingat jerr sebab kak norma dah hulur siap2.. so, apa lagi.. potong jerr la kan.. kak norma kata kalo wat meniaga macam ni.. boleh bankrup. sebab... punya la heaven dia nyer ikan.. banyak siooot..
ni, namanya laksa air mata.. sebab masa dok masak ni... air mata dok berjurai2 turun.. macam tak boleh nak berhenti. kak norma tak larat nak kata apa tah... puas dia melarang...

rasanya macam lebih kurang masa dok dalam dewan masa hari konvo dulu. macam2 datang bertandang depan mata.. semua benda terlayar depan mata dan dan tu jugak.. tak leh nak tepis2 dah. segala jenis silat.. tak beguna time2 ni..

masa dok asingkan isi ikan dari tulang tu.. teringat masa kat king hotel. masa kat lobi hotel dan masa kat bus stop. masa minum susu uht low fat yang tak sedap. tu jerr la rasanya kali pertama dan last dia minum susu tak sedap tu.. ingat tak kita gie A famosa. makan sup gear box kat pantai puteri.. then ada orang ujan di tepi pantai...date kat pic ni, betul taw...

then bila selangor cuti dan kl tak cuti. masa jammed sejam lebih di kg baru. pada hal tak jauh pun tempat yang nak di tuju.. then masa nak register kat utm. singgah bangi. makan sushi kan.. masa on the way.. sampai utm, cari milo ais paling best kat meranti. pusing2 dgn azizan masa nak cari klinik..

gie utm rasanya ada lagi 2 kali.. masa nak amik jubah. aku gie naik bas dan balik sesama. best arrr jenjalan kat danga bay memalam.. kena bayu laut yang sepoi2 bahasa tu.. sangat2 best.. sambil jalan2 naik tren panjang. best kan time tu..

masa my birthday, tetiba jerr ada orang call tah sapa2 aku ingat supplier.. betul2 suprise. rupanya ada orang nak hantar
this roses. lovely roses with this... ferrero rocher chocolate.my birthday kat shah alam.. lunch kat secret resepi kan kan kan.. eermm pi tgok kat my birthday...masa aku konvo plak.. punya la jauh gie senibong tu. makan seafood dalam laut. sangat2 best. then malam tu.. gie danga bay.. walaupun ada assgmnt penting nak hantar.. ada 4 paper. ingat tak lagi? ingat kan... tapi masih sanggup nak luangkan masa untuk my family. terima kasih banyak2.. sweet memories.. citer sikit ce mana aku nak lupakan sesemua tu...

di saat aku nak masuk dewan iskandar.. dia ada disisi.. bersama 11 kuntum mawar merah yang sangat2 segar. sooo sweeet. aku siap buat request yang tah apa2 tah di tengah2 dunia. pastu majuk yang memang poyo.. tapi acah jerr kan.. sebabnya.. suprise sangat2 dan sooo sweet.. kita berkongsi kegembiraan bersama. nanti abang gie, konvo ye... pakai topi bulat.. tak tahu bila ina akan dapat pakai topi bulat.. so, macam nak pinjam topi abang jerr.. errr boleh kan? nanti kalo tengok topi abg macam best jerr.. ina follow aarr.. thay why la bang kena konvo & pakai topi bulat.. kan kan kan... tak pe, tak per.. nanti ina kasi roses yang siap ada teddy bear lagi.. nak tak? ina dah siap offer in advance lagi taw.. bukan senang nih.. masa tu abang akan rasa apa yang ina rasa masa ina konvo hari tu..aarrgghhh banyak lagi masa yang dikongsi bersama selama ni. bila saat aku sangat2 sedih, dia ada disisi. di saat aku gembira dia ada di sebelah. he always by my side. alwayssssss. bila saat aku celik mata & masih mamai2 lagi, dalam kabur2 ubat bius yang masih belum habis.. aku nampak dia tanpa sehelai rambut. tetiba jerr jadi botak. apa yerr aku cakap time tu 'eehh! dah tak de rambut' jangan aarr botak lagi.. tau.. macam samseng kampung dusun jerr...

hanya dia sorang setakat ni aku share semuanya. tak pernah hide sumthing dari dia.. sebabnya.. selalunya soalan dia macam polis. menyiasat habis.. sampai la jawapan yang di beri mengikuti skema. kalo tak jangan harap la dapat lari dari soalan tu.. kan kan kan.. kalo tak soalan tu akan di tanya berulang kali.. so, jangan le.. menjawab tak ikut skema.. kan kan kan.. ina suke ngan soklan2 tu.. becoz he care about me. ada gaya2 macam pak ndak gak arr.. tapi sikit jer... tapi memang tak hide apa2. tak ada apa pun yang kena hide. sepanjang masa aku merasai kasih sayangnya... mekar dan subur saban hari..

dia kenal aku dah 5 tahun 5 bulan. tapi aku hanya kenal dia 5 tahun jer... that why la kan....
pak cu & opah tak reject langsung. mak ikut jer... abang lim tertanya2 kawan yang macam mana. angah tak terkata apa. adik tak tahu langsung. achik pulak cakap, along ni, biar betul...

weeeii, ina boleh tak jangan bengong cam nih... bukannya apa pun.. yang dok ingat macam2 ni naper... adooiii tak de apa la.... pls la... yang over ni naper.. sedih aarrr err bukan aku sorang jerr kan.. pastinya bukan aku sorang jerr yang sedih.. insan2 yang terlibat sama pun sedih gak.. sebab dia melalui apa yang aku lalui...

aahh memang tak de ap2.. cuma mata masuk habuk jerr kan... dalam kete.. boleh jerr nak ada habuk.. kannn.. so sweet. tapi masa tu, ina really means apa yang ina cakap dan ina dengar apa yang di ucapkan..

aku rasa aku demam ni.. bukan pasal aku letih or penat serta stress kat opis tapi sebab apa yang aku bualkan malam tu.. rasa macam kehilangan.. aku ni.. bukan boleh sangat... lembek.. dulu masa zaman dolu2 jauh jerr sikit, dah demam macam apa jerr... then after 4-4 pun aku demam teruk. tah aaarr ni tatau esok2 ce mana pulak.. alllai ilek la... come on girl...

yang kak norma tak kasi aku dok atas sensorang. sebab dua kali dia jengok aku, dua kali gak dia tengok aku menangis beria-ia. last2 dia paksa aku turun bawah.. sebab kalo aku dok diam2 kat atas.. maknanya aku nangis.. kenapa aku nangis.. sebab aku rasa dia tak sayang kat aku.. wawawawawawa. cam senang2 jerr nak pass cam tu.. ingat amik peksa ke nak kena pass.. that why aku sedih macam ke apa..

tapi kesedihan tu memang sangat2 terasa.. rasa macam orang terbuang yang hilang kasih sayang.. huhuuhu sungguh tragis...
weeii dah dah la tu.. tak ada apa2 la.. stop for the nonsense.

aku harap sangat2 yang orang lain, sesapa pun.. tolonglah fahami.. jangan buat2 tak faham pulak.. cepuk laju2 karang.. yang he is very important person to me. if u ask me to leave him, then you leave 1st. that all.






....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment