13 July 2010

my baby you

hari ni memang sangat2 bz. bz tak wat keje.. tapi ada banyak keje nak kena wat tapi tak terbuat sebab ada line audit. line2 yang terpilih adalah line aku... bertuah sungguh kan... dua2 pulak tu aku borong.. sepagi kat radio dan sepetang kat cable. macam2 finding..

tengah aku dok pening2 lalat. perut lapo sesangat.. giler nyer lapo sampai pedih2 ulu hati.. padahal tengah hari tadi makan nasi. semalam yang puasa pun tak rasa langsung lapo. padahal baru pukul 4pm nih. makan tadi pukul 1pm. sampai masuk2 angin perut.. adoii naperr nihh...

dah tengah2 lapo tu.. mr adi masuk IPAT room sambil sengih dari depan pintu. dengan wajah berseri2.. jumpe aku.. then cakap cam ni 'ina, this is our new project. test benches for thales. pls study & get the quotation' pitam2 kena audit di tambah pulak dengan lapo.. rasa macam nak melurut jerr ke bawah meja... banyaknya task. tulun! tulun! yang dua ni pun dah tak larat.. tak pe larrr... take a deep breath & go... eerrr aku kan insan terpilih.. hahaha tak hengat nyer statement..

aku pun baca la sekali lalu.. mende apa.. mak ooii limited betul dia nyer info. semua electrical parts mesti kena ikut apa yang diguna pakai kat sana. kena la merayau2 kesana.. masalah utama adalah.. aku tak reti bahasa.. nasib la lepas ni, kalo pak cik google tanak tolong, aku cepuk dia laju2..

aku memang suke wat keje2 ni.. cuma masa jerr yang begitu mencemburui aku.. sebabnya.. aku kena concentrate kat morocco 4. ada lagi 2 week jerr lagi.. 330 radio kena gie sana. pagi tadi mr adi tunjuk kat aku ada 5 biji radio ada problem kat morocco. tapi tak tau problem apa. semuanya dari m3. just bagi tau ada problem, tapi rahsia problem apa.. apa la.. bagi tahu jerr la.. tak de problem tu.. sebenarnya.. sajee jerr nak wat gempaq.. hahhahah..

cable plak tersangat banyak dia nyer requirement sekarang ni.. yang aku pun kena support. kalo aku dok bertapa kat tempat aku.. nanti macam mengabaikan diorang pulak.. bukan tak leh nak share file, memang boleh guna kat pc yang dok ada kat line. tapi pc yang kat line, mana ada line tenet la..

balik umah.. masa untuk bersenang2.. tired la.. dengan sejak dua menjak ni.. tak cukup tido.. bukan tanak tido.. tapi mata tanak lelap.. macam2 ikhtiar dah buat.. tapi belum berhasil.. entahlah.. tak perr la..

so, malam ni.. project aku bagi menghilangkan rasa bosan adalah baking... kali ni kat roti pandan
ni bahannya..
300g tepung roti high protein
50g gula kastor
8g instant yeast
1 biji telur
1 sudu kecil perasa pandan
1/8 sudu kecil pewarna hijau
2 sudu besar butter
2 sudu susu tepung
50g kismis yang di rendam dgn air panas serta toskan
1 sudu susu pekat
garam secukup rasa
air secukupnya..

kekdahnya

campurkan kesemua bahan kecuali air 7 kismis. gaul2kan hingga sebati. masukkan air sedikit demi sedikit.. uli hingga jadi kenyal. biarkan dough selama sejam. lepas tu uli semula doh tadi bersama dengan kismis. panaskan oven 180*C dan bako selama 25 minit atau hingga bahagia atasnya garing..

MY BABY YOU (Marc Anthony)

As I look into you eyes
I know the reasons why
My life's worth a thousand skies
You're the simplest love I've known
And the purest one I'll own
Know you'll never be alone

My baby you
Are the reason I could fly
And 'cause of you
I don't have to wonder why
Baby you

There's no more just getting by
You're the reason I feel so alive
Though these words I sing are true
They still fail to capture you
As mere words can only do
How do I explain that smile
And how it turns my world around
Keeping my feet on the ground

I will soothe you if you fall
I'll be right there if you call
You're my greatest love of all

Arianna I feel so alive








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment