30 August 2010

umpama mimpi dalam mimpi

sunyi jerr hari ni kat opis, maklumlah pakat2 dok cuti. lagi pun lama tu cuti.. yang bestnya this week aku keje 3 hari jerr.. next week 1 hari jer.. maka tinggallah au2. kejap jerr.. dah setahun masa berlalu..

mood pun kureng jerr.. apa taknya.. mahmood lari maaa.. lari ber km jauhnya.. tired aarr sebabnya tak cukup tido.. malam tadi, tido awal jerr.. dalam 2 lebih terjaga sebab mimpi. menakutkan.. tah datang mana tah pompuan berambut panjang.. takut giler.. sangat2. tak pernah rasa cam nih.. ketakutan tu dibawa sampai terlelap. then tah ce mana boleh mimpi yang aku ceritakan mimpi aku tadi pada sumone. may be sbb takut sangat. tah apa2. then terjaga lagi... entah pukul brapa aku lelap aku tak tahu.. sedar2 dah 4am lebih sebelum sahur mimpi lagi.. rasa macam umpama mimpi dalam mimpi jer... pesal aarr.. may be 3 hari ni aku tired sangat kot.

kalo di fikir2, adakah aku ada gie tempat yang pelik2. rasanya tak.. pagi2 pi paso keramat. then gie k4. balik tu singgah jj. petang g kebun pak cik nan. tak de tempat yang luar biasa.. errr.. entah la aku pun tatau

kenapa ye.... dah dekat2 ni, rasa len macam jer... tah ce mana masa aku baca2 terjumpa plak... antara yang tertera.. di tempat yang aku baca2.

Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini

tapi setakat ni jerr... yang lain2 tu.. layan aarr.. aku tak mampu menitip bait2 nya.. kerana hujan turun... huruf2 kat keyboard ni pun dah nampak blur2

errmm may be sumthing yang indah untuk di kenang.. tapi yang ianya umpama belati yang menusuk di kalbu... sakit lagi berbisa..

petang tadi, kak norma singgah pasar malam sebab dia nak beli udang, sotong dan segala bagai hewan laut yang boleh di makan. dia call aku tanya aku ada nak beli apa2 ke.. bila aku cakap nak air tebu.. kak norma tak kasi.. huhuhu.. sedih aarrr... alasan dia.. air tebu ni tajam.. dan aku tak leh minum. sebab aku sakit. takut lagi mudarat. maka.. aku pun setuju jerr la kensel air tebu.. huhuhu... kempunan aaarrr....

ni our menu berbuka petang tadi.

ni, ikan selangat. goreng garing2 sedap.. gitu...

ni, masak lemak pucuk paku & ikan tamban

ni, apam puteri ayu. ni kira 1st time aku buat. sebabnya nak gak try wat kuih2 tradisional.. tak de la nampak aku ni macam buta huruf sangat. hehehe..
kak norma kata, kalo beli 3 singgit.. settle. tapi kalo buat.. yang best tu hasilnya.. bila mendapat rasa seperti yang di kehendaki.. terasa betapa puasnya hati...

ni plak our asam pedas semalam. see, kuah dia makin pekat kan?
rasanya memang best.

ni plak.. semalam mak wah datang kl sbb hari ni dia nak wat kimo.
buah dukong ni.. sangat2 manis. best.

malam ni kat masjid kureng orang.. may be sebab esok cuti.. ramai yang tak de kat kl.. may be balik kg.. tapi still meriah.. kemeriahan tu terasa.. dah 21 hari berpuasa.. kejap jerr masa berlalu..

ramadhan jangan engkau pergi....




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment