22 September 2010

jom landing jom

pagi ni, pagi2 buta.. 8.31am.. fendi bagi tahu aku yang compressor rosak! bila check, mujur 1 jerr yang rosak dan satu lagi boleh di guna pakai. kalo tak, memang tak leh guna semua mende2 yang menggunakan hangin.. maka, akan ramai la yang akan hangin di sebabkan tak leh guna hangin... hahaha...

aku pun hangin. tapi bukan di sebabkan tak de hangin, tapi sbb lain. susah payah aku bersengkang mata, completekan semua dalam system.. bukan satu or dua, semuanya aku buat, canteekkk punya update, last2 ilang cam tu jer.. bila tanya kenapa hilang, dia plak sesedap gigi jerr cakap aku plak sesaja mereka cerita.. weeiiii apa pekdahnya aku wat cam tu?? sabotaj diri sendiri.. gilo ke apa kalo wat cam tu.. tak de pekdahnya sebab aku jugak yang susah... frust giler weeiii.. frust yang bukan sikit2 tu.. kalau sekeping dua report tak pe.. tapi semuanya dah complete.

1st day keje, sepatah perkataan pun fendi tak tegur. masam jerr muke.. bila menyiasat, dia majuk ngan aku rupenya.. wakakaka.. on selasa tu, dah petang baru aku gie tegur dia.. baru nak mesra alam dgn dia.. majuk macam ke hapa lagi.. hari ni, dah ok dah.. siap tahan2 kaki lagi dah.... dan petang plak dah boleh gaduh2 manje lagi..

hari ni memang bz giler.. sangat2.. penat woooo.. tu pun ada lagi yang lom siap.. tak sempat abis tadi.. so, pagi esok kena wat lagi.. then baru boleh nak solder..

dari 1st day puasa teringin nak makan mee kari, tapi belum berkesempatan nak gie cari barang2. masuk hari ke 3, baru berkesempatan. di sebabkan ita pun berpuasa hari ni, maka aku ajak dia berbuka bersama2 dengan aku. baru la best.. tak macam semalam. nak makan pun tak berselera.

menu berbuka hari ni, mee kari. balik keje, lepas dah wangi2, sementara tunggu ita gie amik balqis, aku pun memulakan aktiviti memasak. elok jerr azan berkumandang, semua dah siap untuk di makan.

bahannya
1 bungkus mee kuning - di celur dan di toskan
1 biji bawang besar*
3 ulas bawang putih*
1cm halia*
3cm kulit kayu manis#
2 kuntum bunga lawang#
10 kuntum cengkih#
1 tangkai daun kari
1 pack kecil serbuk kari ikan di larutkan kedalam 1/4 cawan air
15 biji fish ball di potong dua+
10 ekor udang putih di buang kepala+
5 keping ketam fillet di potong 2
4 biji tauhu kering di potong 3 bahagian+
3 keping fish cake+
1 keping asam keping+
5ml air asam jawa+
1 mug fresh santan
3 mug air+
2 urat kacang panjang di potong nipis
1 mangkuk kecil tauge - di celur
1 ikat sawi di potong dan di celur
3 biji telur di rebus dan di belah 2
minyak untuk menumis
garam secukup rasa

kekdahnya

panaskan minyak, tumis bahan2 yang bertanda * dan # sehingga naik bau. masukkan larutan serbuk kari beserta daun kari. masak sehingga garing dan naik bau. masukkan santan dan kacau sebati. biarkan sekali didih. masukkan semua bahan yang bertanda + dan garam sehingga didih. tutup api. masukkan udang dan ketam fillet. hidangkan bersama tauge, sawi, kacang panjang dan telur.

maka jadilah cam nih...

malam ni, diorang dah start main badminton. tapi aku tak join this week. memang tak leh.. kalo tak makan tak pe.. mana bleh tak makan.. tapi.. kalo dah makan, pastu nak main plak.. alamatnya pancit la...

penat aarrr... jom landing jom





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment