25 September 2010

suprise betul...

pagi2 buta akudah buke kedai dobi. al maklum la banyak giler stock this week. termasuk yang balik kg lagi.... then aku siap2 kan topping my choc cake. sebab nak bawak kat opis. siap jerr semua.. abng lim call dia cakap 'mak & pah dah naik bas ni, datang kl, nanti pukul 2 along ambil kat jalan duta.' perrgghh memang suprise betul. at least bagi la tahu semalam ke.. mujur aku tak de plan langsung. cuma datang opis sebelah pagi then nak kemas2 umah jerr hari ni.

ala.. kalo aku tak de pun, anak dia ada lagi sorang lagi, ramai kat kl nih. man ada.. pak ngah pun boleh amik.. tapi mak biasanya akan selesa ngan anak dia la.. tu sudah semestinya.. kan kan kan

ni, aku nyer choc cake yang aku buat semalam bila dah siap topping. nak bawa ke opis.yang ni plak, puding choc yang wat semalam... pak ndak kate my puding, marbeles. maknanya semua plan aku hari ni, kena postpone. yang menjadi hanya masuk opis jerr... line cable wat makan2 sempena aidilfitri. antara makanan yang di hidangkan..
aku gie amik mak dalam pukul 2. jalan punya la jemmed. kemana la nak gie orang ramai2 nih.. aku terus bawak balik umah aku. pah memnag tak pening langsung jalan jauh. tapi dia pening dari jalan duta ke au2 sebab jalan jemmed. pah kalo naik kete yang sat2 berhenti, memang la dia fenin dan masuk angin..

lepas dah rest.. kitaorang gie melawat mak wah kat spital. kesian makwah.. dia tak leh nak cakap banyak dan bila makan je.. muntah.. dia pun rindu kat syafiq.aku tanya pah dia nak makan kat mana..boleh la gie makan kat mana2. tapi dia hanya nak makan kat umah jerr.. dia cakap makan kat kedai tak sedap. maknanya kena masak.

ni our menu malam nih

ni gulai masam
yang ni pah berkenan. dia kata rebus & wat cicah2. nangka muda rebus
ikan goreng
sambal belacan, lupa nak tayang.. memang tak sah pah makan kalo tak de sambal belacan. jerr menu kitaorang seisi umah.

lepas makan pah, cam biasa la cari tempat tido. sat gie kul 12am dia bangun aarr.. standard dia aarr tu.. sebelum dia nak terlelap tu.. macam2 la topik. antara topik tu, kena la batang idung aku..

pah ni banyak betul pikir. macam2 dia pikir.. mak bagi tahu pah dah puasa 2 hari. dia ganti puasa yang ramadhan. kuat jugak pah puasa. lagi la semangat nak puasa direct. tapi mak tak bagi. memang la bagus tapi pah tu.. mmg tak kuat dah nak puasa. tapi 2 hari tu.. sangat2 bagus. alhamdulillah.

apa perasaan aku sekarang?.. aku rasa rindu & rasa sedih. masing2 bercampur gaul.. kedua rasa ni, di gaul sebati.. entahlah.. aku faham.. aku tahu & aku sedar. dari dulu dan sekarang. rasa jauh.. aku tak pasti sapa yang menjauh. tapi aku faham situasi tu... tak per.. dun worry ok jer.. alwaysss ok...
aku rasa malam ni, fendi biol. ada sumthing skru yang tercabut or wire putus. mereng semacam jer..




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment