10 October 2010

Mencari rindu yang hilang

pagi ni, gie tasik ngan kak norma.. meriah aarr hari ni. tapi tak nampak plak pak cik yang regular kat situ.. may be aku yang lambat or pak cik tu yang lambat..

aku mandikan jimmy hari ni.. baru la puas hati.. kena mandikan sendiri. kalo tak.. menyakitkan ati jer.. tak de lagi kesan2 yang sangat menyakitkan mata...

cadang aku nak gie jj nak cari ikan untuk masak2 for lunch. tapi semuanya hancus sebab aku tension lagi sakit kepala & rasa tak sabar serta nak marah & mengamok. berdenyut2 kepala. memang menyakitkan hati. jiwa raga.. stress betul..

semuanya di sebabkan oleh mende alah ni..
kain organza nak wat alas dulang hantaran achik. susah teramat2 sangat nak potong. nak uko satu hal.. nak gunting satu hal.. dah 2 hal.. nak kasi sama saiz lagi la berchenta.. sebab kain licin.. memang tesion giler.. yang amat2.

then aku gie dapo, cari makanan. nak release tension. dah malas dah nak gie jj. makan jerr apa yang ada.. bukannya tak ada makanan.. aku goreng ikan bilis ikan tamban jer.. then sup sayo.. sebab tension bagai.. lupa nak amik gambo.. lepas makan tu.. aku jahit alas dulang ni beberapa keping then aku membuta.. hhehe.. lepas terjaga.. aku habiskan jahit semua las dulang.. ada 15 keping semuanya.. part ni setel.

ni plak bahagian atas. hanya sempat jahit yang nie jer.. plak tu.. lom sempat nak hiaskan apa2.. ada lagi 13 keping lom jahit.. manyak tuuuuuu lagi.. memang tension giler nak jahit becoz of licin dan selalu jerr senget..

bangun jerr tido, dah nak dekat pukul 5pm. tak de la lama sangat aku tido.. ada la dalam sejam jer... pesal aku sejak dua menjak ni.. tido siang.. may be stress kot. aku terus menonong masuk dapur.. tetiba teringin nak wat coklat cake..

maka, ni le hasilnya..

yang ni.. guna resepi lain dari yang selalu tu.. kat mana tah aku amik resepi.. ni tak ingat la plak.. sebab memang dok ada sejak sekian lama dalam pc nih. sajer jerr try2 resepi len...

jom jom share resepi...

bahannya
1 cawan minyak sayuran
2 biji telur
1 cawan gula pasir
2 cawan tepung naik sendiri*
3/4 cawan air
1/4 cawan gula perang
1/2 cawan serbuk koko*
1 sudu kecil esen vanila
1/4 sudu kecil esen kopi
1 sudu kecil baking powder*
1 sudu kecil soda bikarbonat*

kekdahnya
masukkan minyak dan gula pasir ke dalam mixer.. pukul sehingga kembang. tambah gula perang. masukkan telur, pukul hingga sebati selama 2 minit. campur dan ayak semua bahan2 yang ber tanda * pukul hingga rata semua bahan. masukkan air dan pukul hingga sebati. tuangkan dalam loyang dan bako 170*C sehingga masak.

topping
4 sudu besar serbuk koko
2 sudu minyak sayuran
1/2 cawan susu pekat manis
1/4 cawan air

kekdahnya..
campurkan semua bahan2. kacau hingga sebati. panaskan di atas api kecil sehingga likat. sapukan di diatas kek sesuka hati.

cake ni melt dalam mulut..

sementara nak tunggu cake masak.. aku wat laksa
bukan susah pun nak wat laksa.. lagi pun sesemua bahan untuk kuah dah ada. tinggal rajin & malas jer... cuma tinggal beli laksa jerr.. tapi no hal becoz on the way nak kuar gie beli air, cari kat kedai la..

lepas setel sesemua ni.. aku buke kedai dobi. pada hal semalam dah setel.. tah arr mana datangnya aku pun tak berapa pasti.. masa aku sidai kain dalam 8pm lebih tu.. kak norma tegur aku.. 'ni kenapa rajin sagat ni' dia pun pelik.. sebab mana pernah aku buke kedai dobi memalam.. pulak tu.. malam senin pulak.. dia pun musykil.. aku sajer jerr nak membzkan diri. supaya aku tak berapa nak ingat sangat.. walaupun hakikatnya.. bila aku luahkan.. sampai kak norma fenin2.. hahhaha

ni, lagu sedih kak norma.. tapi aku pinjam. dulu2 aku tak de la rasa apa2 bila dengar lagu ni.. walaupun lagi ni sedih. tapi sejak dua menjak ni.. aku rasa memang lagi bertambah sedih bila dengar lagu nih. double triple sedih..

Mencari rindu yang hilang - Sweetchild

Sepanjang panjang hari yg aku lalui
Hari ini sungguh sepi sekali
Hari yg kuharapkan penuh kebahagian
Rupanya menjadi kenangan
Kau dan aku... kasih

Sepanjang panjang malam yg aku lewati
Malam ini sungguh sedih sekali
Malam yg membuatkan hatiku remuk redam
Pilu jiwa tidak tertahan
Benih padiku tanam berbunga lalang

Benarlah langit tidak selalunya cerah
Sedangkan pantai pun berubah
Inikan pula cinta

Dikau yang bertakhta dalam hidupku
Kini telah berpaling arah
Tinggallah aku seorang diri

Satu satu yg kusayangi
Hanyalah dirimu seorang
Dua tiga boleh kucari
Mana kan sama dirimu sayang

Kalau kubersalah kau maafkanlah aku
Usah diturutkan kata hatimu
Kalau kaubersalah kumaafkan dirimu
Usah sayang usah tinggal diriku

Sepanjang panjang hati yg telah kuberi
Kasihku sungguh tulus dan suci
Kasih yg kuberikan putus ditengah jalan
Rinduku tak dihargai
Aku menangis keranamu
Kekasih...




jom check apa yang dah setel minggu nih...

1. gie jogging - yang ni harussss - DONE
2. mandikan jimmy - tengok keadaan - DONE
3. buke kedai dobi - wajib - DONE
4. cari pattern & kira berapa meter untuk nak wat langsir kat umah mak & gie beli kain langsir - mesti - DONE
5. potong kain untuk baju ita - mesti - POSTPONE
6. potong & jahit alas dulang hantaran achik - mesti - 50%
7. preparation untuk wat bunga hantaran achik - mesti - POSTPONE
8. kemas umah - mesti - DONE
9. merumput kat depan umah sebab anak2 kacang dah tinggi.. kena letak baja.. - mesti - DONE
10. beli air minuman - mesti - DONE

7/10.. ok la not bad.






....from kekwa22 with love....

4 comments:

  1. tiada rela
    tiada tara

    ReplyDelete
  2. rasa nyer ade lg kot yg blum done..
    haaa.. nk tanya..
    nangis.. done blum... hehehhee

    ReplyDelete
  3. rasa nyer ade lg kot yg blum done..
    haaa.. nk tanya..
    nangis.. done blum... hehehhee

    ReplyDelete