13 October 2010

terima kasih

datang angin baik aku.. hari ni.. baik lahhhh sangat... lama giler aku tak wat time sheet.. so, aku pun mula la check nak wat dari bulan berapa.. rupanya2 aku tak wat dari bulan 5.. punya la lama tak hengat.. 5 bulan tu... err tapi bukan 5 tahun taw.. sekarang bulan saploh okeh! bagus betul aku nih... cayalah.. bukan senang nak dapat worker rajin cam aku nih..

tapi untuk anak2 buah aku, diorang, kena submit every week.. kalo diorang tak submit.. aku kecoh.. sebab aku kena sign.. tapi bila turn aku.. tak de sape nak kecoh.. hahhaha bila finance kecoh2.. untuk exec2 ni.. bukan aku sorang jer... taw.. kira sape makan cili terasa pedas la nih... baru la nak kecoh.. tapi kan, ok la.. at least aku ingat gak.. nak wat.. tak abaikan terus...

aku tanya azam bila last dia wat time sheet.. dgn bangganya dia bagi tahu sejak dia keje, baru 2 kali dia wat.. that means hanya 2 week jerr.. bila tanya ad.. jawabnya.. 'apa tu? tak pernah wat pun' tanya kamal plak, 'abaikan'. nak tanya fiza, dia tak de la plak.. dia pi melaka. tapi jangan tanya fendi.. awal2 lagi dia skodeng pc aku, tengok aku wat time sheet dia dah sound baik punyer... al maklom la.. dia nyer tak pernah miss.. sebab aku kena sign dia nyer time sheet.. hahhahah.. that why..

moral of the story, teruk kan aku nih.. kira ok la kan... aku hanya miss 5 bulan.. saje jerr nak cover.. wakakaka.. bukan malas.. tapi tak sempat... tapi aku dah submit dah hari ni semuanya.. so, aku tak utang apa2 dah.. kalo finance bising2 kira aku dah selamat... safety first..

keje aku hari ni, merayau seluruh merata ceruk alam mencari barang2 untuk 2 project baru.. habis hutan belantara, gunung ganang, bukit bukau, lurah denai dan lautan aku redah semuanya kerana PDB & VXD.. hampir setel.. tunggu reply jerr lagi.. then kena sambung bab2 process plak...

ikhlas...
errmm tajuk tazkirah kita pada hari ni adalah ikhlas.. ce mana? ok tak? ok la... tapikan.... i'm not a right person to talk about it.. but secara tak langsung boleh tanya pak cik google.

ermmm.. bila sumone raise up about my mimpi, aku mula terfikir tentang lima tahun lapan bulan & one more thing yang sangat2 direct to the point. kenapa ya.. muncul.. may be aku betul dan may be aku silap.. biarlah...

bila sumthing yang melibatkan hati dan perasaan, ianya akan jadi complicated. susah nak explain. tapi layan jerr la.. orang nak cakap apa.. its up to them.. sebab mulut orang mana boleh di tutup maaa... kalo nak merompak kena la tutup mulut mangsa supaya tak menjerit.. nanti kecoh la pulak.. kan... kan kan

i'm hepi. aku bersyukur sangat2 di atas apa yang dikurniakan selama ni.. sehingga ke hari ini. Alhamdulillah.. syukran.. i dun wanna cry anymore.. celik jerr mata pagi tadi aku dah promise to myself but after 6 hours ujan la pulak... nak wat ce mana kan.. dun worry, i can do it. ciyok! ciyok!

thanks nizam kerana berterus terang...

hari ni, bila dapat bil, baru aku perasan yang dah setahun rupanya. sebab kalo tak salah masa nak bayo ari tu.. gie sesama. cepatnya masa berlalu..

rasa macam dah lama tak soping barang dapo.. maklumlah tak masak.. tp sekarang ni, aku tak tahu nak masak apa.. i dun have any idea.. tambah2 pulak bila malas menjelma.. so, tak berasap la dapo aku.. kak norma plak outstation ke alor setar sambil balik kampung.. aku doakan agar misinya berjaya.. mudah-mudahan.. Ameen..

ni jerr yang sempat aku wat. jadi la.. alas perut before nak main badminton..
jom jom badminton time..

Pelangi Petang - Sudirman

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...






....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. Ni one of the many lagu arwah Sudirman that I really like. Ni one of the songs dlm filem Kami yg dia berlakon jadi budak miskin kutip botol & nak jadi penyanyi tu kan?
    Sedih eh.

    ReplyDelete
  2. aaahhh.. betul tu.. tapi memang dah lama tak tgok filem Kami. kalo dulu2 selalu tayang time raya.. may be orang dah lupakan kot filem ni..

    ReplyDelete