19 December 2010

bertandang day....

hari ni, birthady enche affa. hepi birthday sayang... sian kena tinggal sowang2 kat cheras.

pukul 8 jerr aku hantar achik g make-up kat pt buntar. balik dari tu.. baru wat keje2 umah. banyak barang2 yang berselerak.. kena le kemas.

aku pun tak pasti ni kat mana.. pekan ahad kot

pak ngah pagi2 lagi dah balik. dia nak gie kuala kangsar.. singgah umah kawan dia sebelum balik kl. edan plak balik dalam pukul 9am.

ahli2 kuarga & jiran2 yang nak gie umah amirol kat jitra.. dah berkumpul sejak pukul 10am. dah siap2 dah.. tinggal nak gerak jerr lagi... angah tanya mana kunci kete dia.. jeng jeng jeng... cari punya cari.. jumpe la kunci kete angah kat jitra. sungguh tak aci.. kunci sampai sana, kete ada kat kg. mujur la cameraman cakap.. nek jerr kete dia.. kalo tak.. ada yang nak kena tinggal.

masa kitaorang kuar, pak cu lom kuar lagi.. dia sengaja nak lewat2 sikit sebab dia nak balik kl jerr.. sebelum tu, dia nak singgah zoo taiping. perrgghh... kalo tak ujan ok la jenjalan kat zoo. kalo ujan.. tak jadi keje.. lagi pun.. penat ooo nak jalan.. jauh gilerr dalam tu.. tak kose teman...

7 buah kete bergerak ke jitra pagi ni.. jauh gak.. dalam 2 jam setengah dari umah mak. masa on the way tu.. aku bawa pengantin, mak pengantin, opah pengantin serta pengapit pengantin.. sumer berkaitan ngan pengantin.. aku? driver pengantin.
masa sampai kat tol jawi, abang lim kol aku..
abang lim : along, bagi no tepon leman?
aku : leman? sape? (mana la ada orang nama leman yang aku kenal, nak ada no tepon plak.. jauh sekali)
abang lim : bg no tepon amirol
aku : oooo.. kejap along sms..

perrgghh kantoi.. yang nama glamer amirol is leman. maka berceritalah achik akan asal usul nama leman. hahahhaha.. habis la kena sakat ngan aku sepanjang hari tu... wakakka
ada nama tempat namanya wang tepus

kawasan umah leman aka amirol ni.. sama jerr lebih kurang ngan tempat aku.. taman pokok padi lorr...

besar betul kenduri umah amirol.. tumbang la 2.5 ekor lembu. 2 ekor lembu tu.. aku paham.. yang 0.5 lagi tu.. dia orang guna lembu.. sebelah kot.. perrgghhh punya la banyak... ramai betul tetamu yang datang... ketibaan pengantin
ready2 nak makan2
menu makanan pengantin.. ada butter prawn, lamb chop, kari udang & kari ikan salmon. perrgghhh.. ikan salmon wat kari?.. hish 1st time nih.. tapi marbeles.. ala.. orang2 belah utara ni.. memang suke makan kari.. kalo boleh.. sumer nak masak kari.. that why tak pelik sangat. tapi bila ikan salmon di karikan.. makan jerr la.. nyum nyum nyumni, my plate. segan plak nak makan banyak2.

lepas makan sesi bersandingjom kita sengih
yang ni plak.. haruss

pukul 4 baru bertolak pulang ke pt tok ngah. penat weeii... balik jerr umah.. lepas dah mandi manda.. segar sikit.. wat aktiviti mengemas dalam umah.. kumpul2 pinggan mangkok. sambil mengira berapa yang cukup & berapa yang tak cukup..



....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment