03 February 2011

Sepetang di Kuala Sepetang

Hari ni aku balik kampung dah dekat pukul 10am. Semalam tiba ipoh dalam pukul 12am lebih cam tu la. Mujur kat highway tak jammed. Tapi banyak kete. Hari ni aku balik kampung dengan enche affa serta armand.

Sampai je kampung, armand bz cari ‘ayam tak sedar diri’. Memang hepi kalo dapat kuar umah. Masalahnya tak de sape nak mengekor dia.. ligat. last2 kurung jerr dalam umah. Senang. Rasuahkan dia dgn crayon, setel... baru le duduk diam sikit.

Ni kucing mak.. dah kurus sikit dah.. mak cakap dia tak nak makan lately ni.. may be dia diet kot.. kerr rindu kat aku.. wakakkaka

Lepas jerr makan.. kitaorang sumer pakat2 membuta.. bangun jer.. terus gie cari baju2. Dapat la apa yang di hajati. Misi complete. Masa singgah pasar malam.. armand cakap ‘knp pasar malam, kan siang lagi’ ha... pah nyerr sila jawab.. soklan bernas dari yang tak senang untuk di jawab. Yerr la kan... namanya pergi pasar malam, tapi matahari terang benderang pukul 5 petang.. kan kena sekali dgn armand.

Then perjalanan di teruskan ke kuala sepetang

Alang2 dah sampai kuala sepetang.. pekena la mee udang.

Mak datok.. punya la ramai orang datang semata2 nak makan mee udang.. siap sanggup beratur lagi tu... hisshhh...

Ni gerai yang menjadi pilihan...

Weeii masuk metro tuuuuuuuu...

Tapi kan.. punya la la tunggu.. enche affa cakap.. ni bukan sepetang lagi ni.. sampai semalam ni.. nyamuk punya la banyak.. armand sampai marah2 nyamuk sebab gigit dia...

akhirnya

aku rasa la kan.. aku nyer mee udang.. marbeles. hehhehe... tah.. tapi aku nyer mee udang tak de la sampai masuk metro. may be tekak aku tak sama kot dgn tekak orang len. selera setiap orang tak sama. moral of the story, kalo orang tanya.. dah makan mee udang kuala sepetang? jawabnya dah... hehehhe

On the way balik.. kononnya nak gie kuala gula.. tapi sudah gelap gelita.. gie trus le sampai kuala kurau.. nengok lampu2 jerr la... yang len gelap gelita...

Perrgghh penat hari ni.. esok enche affa dan armand dah nak balik key el.






....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. aisey....rasuah ngan crayon jer....kalau king jadik armand...paling ciput pun mau bigmac..baru boleh dok diam...hahaha

    ReplyDelete
  2. wahh...
    tak leh
    tak leh...

    budak kecik tak leh makan bigmac..
    hehhehe

    ReplyDelete