06 February 2011

you’re my everything..



Hari ni.. lepas sumer dah balik, tinggal aku sorang jerr kat umah ngan mak.. memang la rasa sunyi sesangat. Kalo mak dok sensorang setiap hari.. ce mana la sunyi2 cam ni.. bila sumer dah tak de. kalo ada.. riuh..

Bila aku nengok barang2.. aku pikir.. betul ker.. aku nih. rasa macam tak caya jerr tetiba aku wat keputusan. Sehingga hari ni.. aku tak pernah menyesal dengan keputusan yang aku dah wat. Sebabnya aku percaya pada takdir. DIA yang ESA yang mengatur segalanya. Setiap langkah perjalanan hidup aku.. telah di takdirkan..

Kekadang aku merasa takut. Takut aku akan kecewa. Kesakitan yang aku rasakan dulu takut ianya berulang kembali. Sakit yang sehingga kini masih terasa.

Kenapa ya... dulu, aku tak trust. May be sebab sekali kepercayaan yang di beri tu hilang.. untuk terus percaya buat kali kedua, memang payah. Nak develope sumthing yang telah hilang tu.. sangat susah. Sangat2. Kalo tak caye.. cubalah.. that why ada istilah pecah amanah. May be in this case, sama tapi tak serupa. Not buruk sangka, tapi aku percaya setiap orang ada 6th sense yang tersendiri. follow your heart Semua tu adalah anugerah. Kalo seseorang tu peka.. dia akan sedar perubahan orang yang paling rapat dengan dia. Tapi kalo seseorang tu tak peka.. apa yang berlaku di sekeliling dia.. dia tak akan sedar sebab, terlalu taksub dengan dunianya.. atau pun 'doc will taking care' :(

kekadang, cuba look & see apa yang orang paling rapat ngan kite wat untuk kita.. tak salah menghargai apa yang ada.. tak rugi apa2. tapi kalo ada sikap hanya nak menerima, tapi tanak memberi.... memang la sukar.. betul.. kalo memberi, jangan mengharap balasan.. tu memang betul.. cumanya.. pada yang menerima tu.. tak salah menghargai apa yang di beri... kalo si penerima terima, then campak dalam tong sampah? Tanya la pada diri sendiri andai terjadi pada diri sendiri... ce mana?? tak kisah? tipu lahh tak kisah... selagi seseorang tu ada perasaan.. jauh di sudut hati ada sikit rasa sumthing2 kureng enak.... Allah itu adil.. kalo hari ni kita tak merasainya.. may be esok atau lusa.. tanpa sedar kita akan melaluinya.. cumanya.. masa yang akan menentukannya..

Alhamdulillah aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia serta kasih sayangNya padaku selama ini.. Alhamdulillah... semua orang tak akan terlepas dari ujianNya.. macam2 cara, sama ada kita sedar atau pun tak.. mudah2an aku tak terleka dengan ujian ini. Ya Allah, tunjukkan aku jalan yang Engkau redhai.

You’re my everything


Tetiba lagu ni.. jadi lagu favourite armand. Lagu untuk mama katanya.. tah ce mana la dia bleh minat thap dewa dengan lagu ni lately ni.. sepanjang jalan dari kl sampai la ipoh & sampai la umah mak.. lagu ni sering berkumandang... lagu ni.. ada nostalgia tersendiri...

Time tu.. kat wangsa maju.. 2007. time tu.. jiwa tengah kacau sangat2... rahman suruh aku cari n donlot lagu you’re my everything. Bila aku tanya nak wat apa.. then dia cakap nak bagi kat wife dia... so sweet. memang aku jeles... sangat2.. kalaulah 'dia' kasi kat aku... eerrr... lepas aku dah donlot n pass kat rahman.. aku harap one day, ada la somebody bagi kat aku lagu yang sama.. mesti aku touching habis. syahdu gitu.. Memang sangat2 sooo sweet. Romantik weeii... Tapi memang mustahil. Sangat2 mustahil. Tak mungkin akan terjadi..

Tapi kita tak tahu kan masa akan datang ce mana.. tah ce mana enche affa bagi kat aku lagu ni tru facebook.

You're My Everything - Santa Esmeralda

Na na na na ...
You're my everything
The sun that shines above you makes the blue bird sing
The stars that twinkle way up in the sky

Tell me I'm in love, when I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head in a spin
Deep with in I'm in love

You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear
For I am near

You're my everything
I live upon the land and see the sky above
I'll swim within oceans sweet and warm
There's no storm my love

You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear
For I am near

when I hold you tight
there's nothing that can harm you in the lonely night
I'll come to you and keep you safe and warm
Yes, so strong my love

when I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head in a spin
Deep with in I'm in love

aku dapat lagu ni. Rasa macam mimpi plak.. then teringat satu ketika dulu.. aku pernah hope. tak sangka jadi kenyataan. Enche affa tak tahu menahu pasal wish aku satu masa dulu. hanya aku dan diriku jeerr.. Tengkiu enche affa.. 'lagu ni untuk mama' bila armand plak bagi lagu ni kat mama lagu ni.. memang la sangat2 touching... both of you.. tengkiu.. you’re my everything.. muuahhhsss...

Makin hensem anak mama.. dengan sengih yang tak berapa nak menjadi.. Mac ni, genap le 3 tahun..


....from kekwa22 with love....

5 comments:

  1. :))....

    p/s: bandingkan mata armand dgn mata heliza AF,sape lg comel??? ;)

    ReplyDelete
  2. mesti la mata anak mama..

    kan kan enche affa

    ReplyDelete
  3. tahniah kerana berjaya membuka hati untuk insan yg bernama lelaki sekali lagi saudari dan smoga kali ini ssmuanya berjalan dgn baik..

    ReplyDelete