22 April 2012

Jom pi checkup

 pepagi ni.. aku dah siap2 nak gie spital. sebabnya hari ni kena check darah tinggi dan kencing manis. dua2 ujian ini untuk mencari sebab kenapa air ketuban aku berlebihan.. menurut doktor dan sumber2 len maybe air ketuban banyak di sebabkan oleh darah tinggi dan kencing manis

semalamam aku tak leh tido sebab dok pikir macam2 hal.. sebab bila banyak baca.. banyak le tahu kan.. bila banyak tahu.. mula la pikir macam2.. huhuhuhu..

bila pikir pasal kena minum air gula.. ngeri la plak.. masa kat klinik kerajaan, tengok org len minum air gula berkerut2 dahi nak habiskan. achik pun cakap air pula punya la manis tak hengat... nak habiskan pun tak lalu.. kak ngah pun citer nak muntah minum air gula... banyak tu kena minum... segelas besor...
 
 so, aku esok, ce mana la gamaknya... tak perr la demi 'adik' mama wat apa saja...

spt yang dah taw dah, pagi tu, sampai jerr spital terus jerr pi ambil darah.. untuk check kencing manis dan dan darah tinggi.semalam aku start puasa dari pukul 12am. sampai la pagi ni...dapat jerr result, alhamdulillah... darah tinggi tak ada.. tapi darah rendah. kencing manis 4.4. alhamdulillah...

so, aku kena minum air gula untuk second check. mula nampak macam air oren jerr.. bila minum jerr memang macam air oren.. errmm sedap la plak..

 aku dah taw dah air oren ni.. rupanya... air ni, memang manis.. sebab tu aku tak berapa suka..mujur kena minum air ni, kira ok la.. kalo kena air gula yang len.. huhuu harus pitam nak menghabiskan.moral of the story.. air ni, memang manis hingga boleh di gunakan untuk ujian kencing manis... huhuhu...

di sebabkan lagi 2 jam kena ambil darah semula, kami (aku, enche affa & mak) balik umah dulu.. armand tak berapa sihat.. badan dia panas semula.. kesian betul anak mama tu.. selalu sangat demam. masa aku datang semula ke KPMC, untuk check darah semula, bawa armand gie klinik KPMC. Alhamdulillah untuk second test ni, bacaan still sama 4.4. so.. aku tak de kencing manis dan darah tinggi.

Kesian Armand, dia demam lagi... demam2 pun kuat.. bila cakap nak gie soping, terus jerr nak gie... 

sempena sale kat sini la..... punya la jammed jalan.. sebab sangat2 ramai orang.. sampai tak leh parking.. enche affa dan armand dok dalam kete jerr... angah beratur nak bayo siap2 sebab punya la panjang barisan nak membayo nyerr... aku ngan mak jerr yang soping... memang la murah dan berbaloi.. sebab tu orang ramai tak hengat.. ni yang aku borong dan ada citer kelakar di sebaliknya... nanti2 la citer... jom nengok apa yang telah di borong...

 ....from kekwa22 with love....
“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment