08 March 2013

Tuhan Sedang Menguji kita

Tadi masa kat MPH aku tinjau2 hak.. kot kot ada buku ust kazim. tapi cari sekali imbas jerr.. tak de la pi belek sesatu. tak plak nampak buku ni.. 
Sinopsis:
Kita bicara tentang pancaroba, kita berkata tentang malapetaka, tapi hati kita masih terleka. KIta tewas dalam gembira, kita tersungkur ketika derita. Namun, andai ujian itu membawa kita ke pintu kesedaran, maka ujian itu sebenarnya manis. ALLAH tidak pernah menjadikan sesuatu itu sia-sia. Sesungguhnya, dunia adalah tempat ujian, akhirat jua tempat kebahagiaan abadi...

errmm tak per.. nanti bleh cari kat tempat len may be ada.. so dont worry okeh! kalo tak jumpa sangat.. beli online pun bleh.. ok jerr... no hal..

sebab apa aku cari buku ni?? sebab ustaz kazim? no! no! no! sebabnya.. lately ni tetiba terfikir aku tentang sumthing2 happen in my life. sepanjang aku jadi hambaNya.. macam2 yang aku lalui.. pahit manis pedas masin dan masam.. semuanya mengajar aku tentang erti kehidupan. kekadang timbul persoalan2an yang jawapannya adalah may be.. errmm may be.. so, aku sendiri pun tak agree dgn jawapan aku sendiri. 

kekadang bila semua dah tido.. terkebil2 aku melihat anak2 dan suami yang sedang lena... macam2 aku fikirkan. macam2 yang bermain di minda. Alhamdulillah syukur dengan apa yang aku ada pada hari ini.. semuanya serba sempurna. Alhamdulillah dengan segala nikmat dan kurniaan Allah swt.

Allah sedang menguji aku dengan nikmat kegembiraan dan kebahagiaan. aku tak bleh lupa dan leka dengan nikmat kurniaanNYa ini. semuanya ujian untuk aku.. ujian supaya aku lebih bersyukur dan merasa kehambaan pada Allah.

Errmm kekadang aku rasa..kurang nyer pengisian rohani lately ni.. Alhamdulillah Allah beri cepat kesedaran pada ku supaya tak lalai dan leka dengan nikmat2 duniawi.

errmm semalam nyer dinner.. special request by enche affa. meggi kari.

sesapa kalo nak wat meggi kari cam aku ni.. cam nih..

bahannya
2 packet meegi kari
seulas bawang besar dan kecil diracik nipis2
1 tangkai daun kari
3 sudu susu cair
minyak untuk menumis
2 biji telur yang di rebus
bawang goreng
cili segar
2 batang hotdog daging yang sudah di rebus
1 pokok sawi kecik
air secukupnya

kekdah nyer cam ni
panaskan minyak. tumis bawang hingga layu dan masukkan daun kari. biar sampai naik bau. masukkan perencah megi. tumis sampai garing. masukkan air dan susu cair dan kepingan meggi. masak hingga meggi lembut. masukkan hotdog dan sayur. tutup api.. kacau hingga daun sayur layu. tuang kedalam bekas. taburkn bawang goreng dan cili bersama telur

tadaaa... errrmm nyum2 lama tak layan meggi.. sesekali sedap gak..



 
....from kekwa22 with love....
 “Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yg kita dapat… dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..”

No comments:

Post a Comment