22 January 2009

Ketentuan



kenapa lagu ni? kenapa lagu ni mesti disiarkan kat tv. dah la hari ni aku stress. lagi la rasa cam mamai2 jer dengar lagu ni. kalau boleh tak nak dah dengar lagu ni. banyak kenangan yang aku nak lupakan terimbas kembali bila dengar lagu ni. lagu ni kan di tulis lirik dia seolah2 mewakilkan diri aku. apa yang aku rasa dan apa yang berlaku pada diriku.... masa dengar lagu ni aku baru nak lunch. padahal dah pukul 2. memang aku lom makan apa2 sejak pagi lagi. mood nak makan pun hilang. amik lauk masak kicap. ingatkan tak pedas, rupanya black peper.. huh pedas yang amat. last2 makan sayur jer.. mana tahan. then terus jerr gi solat.

Ramlah Ram- Ketentuan

Tak semudah kau sangka
Melepaskan kau pergi
Hati yang meronta, hampa kecewa
ku tekad sembunyikannya dari pandanganmu

Ku rela begini
Berakhirnya di sini
Dari bersamamu terus berpura
Setelah cinta tiada lagi di hatimu

Ku hapuskan airmata dari mengiringi
Kesengsaraan mengharung perpisahan ini
Ku pujuk jiwa nestapa
Pendamkanlah duka
Pasrah pada lara ketentuan ini

Tak semudah kau rasa
Melepaskan kau pergi
Hati yang terluka dikunjung jua
Kerinduan yang tidak tertanggung terhadapmu

Sesungguhnya
Ku tahu betapa sukar untukku
Menempuh hidup
Walau sehari tanpamu
Ku terseksa


Hari ni memang hari yang bz tahap dewa. pulak tu macam2 berlaku. sebelum makan lecturer aku call bg tau aynag aku nyer tesis ada problem. format untuk table of contents tak sama dengan skema. wawawa.. rasa cam nak nangis jerr... mana sempat nak update.. dah lewat. esok hari last. bukan sebab aku wat last minute, aku dah hantar ke jb dari hari ahad lagi. banyak masa.. tapi lecturer aku yang banyak projek ngan student master dia... yer la masing2 ada tanggungjawab. masa dengar cakap Dr Zarhamdy.. terus rasa tak de hati nak wat keje2 untuk audit ISO hari ni. Dr tolong hantar tesis aku ngan yang zamri nyer...kalo kena wat lain, no hal.. just reprint & edit jer.. jangan la sampai kena ulang paper. mustahil la kena ulang paper sebab markah dah keluar. tapi takut gak dengan perkara2 yang tak di jangka ni. kepala memang serabut.

Call Idham, pegawai yang bertanggungjawab pasal tesis ni.. tapi tak de sapa yang jawab call aku. tu yang sampai makan pun tak lalu.. sampai dah habis waktu makan, baru aku nak pi makan. masa makan palak, dengar lagu nih... lagi la....

lepas makan ala kadar aku terus solat. rasa lega. tak de la serabut cam tadi. baru jerr aku nak ceritakan pada someone, dah ada masalah dengan production. so, apa yang serabut kat kepala ni.. lom sempat release kepala dah masalah lain plak. kalau masalah besar sangat tu tak pe la jugak. kecik nyer hal, dah nak bising2.

aku cuba call Idham sekali lagi. Then berjaya. dia cakap aku nyer tesis ok. tak ada masalah. Ya Allah syukur aku sangat2. Alhamdulillah. Amin. Termakbul doa aku. Tapi yang zamri nyer ada masalah. lepas aku cakap ngan Idham aku call zamri bagi tahu dia tentang dia nyer status tesis. Hanya Allah saja yang tahu betapa leganya hati ku. selesai 1 masalah.

petang ni, sekali lagi Khairi tegur yang muka aku pucat. masuk hari ni, dah 3 hari dia tegur cam tu. Firdaus pun tegur muka kau pucat. kenapa eerrkk.. tah aku rasa biasa jerr... tapi mamang letih kat opis kot. letih berfikir. pulak tu orang yang ada low blood pressure memang nampak pucat sikit kalau letih.

dalam minggu ni sekali pun aku tak gi kuliah kat masjid. bukan tak nak pi, tapi rasa lesu. malam plak, bukan bleh nak tido awak.. mata tak ngantok. lepas kul 12 baru ngantuk.

sehari dua ni rasa tak best pi opis, tak tau kenapa.. may be aku terasa sikit. perasaan jerr kot. entah la.. nak kata berkecil hati, tapi tak tau sebab apa.. tah la susah nak describe. atau aku rasa kehilangan... dah 5 tahun aku memnag rapat ngan sorang akak ni. pi mana2 selalu bersama. tak kira, bfast ke, lunch ke, kadang2 dinner pun ngan dia serta anak2 dia. Even weekend pun keluar dengan dia. tapi kebelakangan ni dah tak berlaku sesemua tu. memang la sekarang semua orang bz. kat opis tak sempat nak borak2 sebab masing2 bz tu faham la. tapi makan pun dah jarang bersama. aku plak mana ada ramai kawan. kawan2 aku terhad jerr.. bukan memilih kawan.. cuma ada yang aku tak boleh nak rapat sebab may be cara yang berlainan. kalau bertegur sapa tu, memang tak de masalah langsung. nak close tu... payah sikit.. sebab .. aarrgghh banyak. ada cara dia orang aku kurang berkenan. tapi kalau nak kawan tu.. no problem. cuma nak close jerr tak leh. memang la semua orang berbeza. tapi at least ada la jugak persamaan. entah lah rasa gak kehilangan. tapi tak bermakna aku bergaduh. tak ada sikit perselisihan faham pun. cumanya akak ni dah kuar dengan orang lain. tak perr aaarrr....

sekarang ni kalau aku lunch pun sensorang jer... tahu aarr kalau lunch sensorang, boring gile.. cam poyo jerr.. orang lain makan ada kengkawan. last2 duduk la semeja ngan wak ke, abang nik ke.. en besar ker.. hazman ker... aku tak suke sangat kalau waktu makan citer pasal kerja. huh.. time makan ni lupakan la... pasal keje jap. just menikmati masa makan.. ni, masa tu la nak citer pasal keje. time keje, melepak la pulak.. masa keje.. keje jerr.. lepas waktu keje, tak yah lagi citer pasal keje.. at least kalau urgent ke.. ada problem ke.. tu ok la.

petang tadi audit ISO. ni audit tahunan jeee.. tapi kena la maintain sebab kalau tak maintain nanti certificate kena tarik balik. tak pasal2 plak hilang ISO9002. ISO ni penting utk customer. Auditer ni mengingatkan aku pada seseorang... cara dia bercakap. mujur tak ada masalah yang kritikal kat aku nyer area dan semua masalah boleh di jawab dengan tenang. pukul 6.30 baru habis. aku terus je balik. aku tak peduli diaorang cakap2 pasal audit yang baru berlepas. yang aku tahu, aku kena balik umah cepat untuk solat asar. rasa tak larat dah duduk kat opis. umah pulak tak jauh pun. lintas jalan jerr... sebab tu aku prefer solat kat umah. dalam masa 5 minit dah ada dalam umah.

tapi hari ni, memang letih. tadi sepupu aku plak call ajak konvoi balik kg ngan dia petang esok balik kg. alahai.. macam tak boleh jerr sebab banyak lagi perkara2 yang aku nak selesaikan..sebelum cuti lama. lagi pun drive malam ni aku kurang suke.. silau. tapi tengok la dulu cemana gayanya..

....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. huhu..ini lg pnuh liku n dugaan...bersabar la ye kak...mudah2an segala urusan dipermudahkan...ssh sblm sng...
    " tidak dikatakn beriman seseorang itu melainkn setelah diberikan ujian keatsnye "...moga akak bertmbh kuat n tabah...

    ReplyDelete