31 July 2009

jadilah seorang aku..

errmm susah ke nak jadi seorang aku ni? errmm senang jerr... malah sempoi giler.. aku ni... tak de cerewet mende pun.. ok jerr.. tu rasa aku la.. tapi mana tau orang lain.. may be cakap aku ni banyak sangat rules.. tu tak kena dan ini tak kena.. may be kot.. sebab aku ni kan konservatif dan orang kampung.. sampai bila2 pun aku ni orang kampung..
walaupun aku dah agak lama la tinggal kat KL ni exspecially kat keramat ni... ada la dalam 13 tahun kot... lama tu.. kira kalau budak skolah tu dah masuk form 1 le..
tapi aku tak de la expert sangat KL ni.. sebab aku tak ske sangat explore apa yanga da kat KL ni.. dunia aku kat keramat ni jerr la n kat umah.. tu le tempat paling best. may be orang lain bosan kot.. tapi itulah dunia aku... errmm sampai bila? entah.. aku pun tak tau sampai bila.. may be sampai bila2 kot.

kenapa orang cakap aku banyak sangat rules.. entah.. may be dah cara aku cenggitu.. aku tak berapa suke melepak kat shopping complex, keluar malam hingga larut malam..
cakap2 kosong yang tah apa2.., pergaulan bebas, tu aku memang tak berkenan.. aku ni bukan perempuan melayu terakhir.. tapi Insya Allah aku tak akan break the rules. sama ada orang suke atau pun tak.. terpulang la.. pada orang tu.. aku cuma nak jadi diri aku... tak perlu nak berlakon ke apa ke.. just be yourself.. whatever orang nak kata apa.. its ok.. mana boleh tutup mulut orang kan..

weeii tolonglah.. we are muslim.. & as a muslim we have a rules.. to follow. just follow it. no compromise. bukan nak jadi baik or nak tunjuk baik.. tapi dah memang macam tu.. kena la admit dengan sesemuatu becoz we are muslim

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment