30 July 2009

seorang aku

kehidupan. kadang2 kita berada di atas kita akan happy dan gembira.. dan bila ada kalanya kita berada di bawah.. ermm kita akan berasa susah hati kecewa.. tapi hakikat kehidupan memang macam tu. kadang2 bila tengok orang kaya.. bestnya rasa macam lengkap jerr kehidupan.. so, masing2 la berlumba2 nak jadi kaya... tapi hakikat di sebalik kekayaan tu tiada siapa yang tahu. tak siapa minta dia jadi miskin.. tapi apakan daya jika sudah suratan.. bukan dia yang malas bekerja namun takdir dan qadar yang telah di anugerahkan.. namun tiada siapa yang tahu apa akan terjadi pada keesokan hari... begitulah ibarat kehidupan...

eehh apa aku merapu ni... errmm bukan merapu sebenarnya.. tapi tu la yang terlintas kat kepala aku sekrang ni.. setelah aku analisis apa yang aku rasai seh=jak dua tiga hari ni...

kalau kat office ni.. tak de masa nak lonely.. or nak rasa sedemikian sebab aku bz.. sangat bz sampai tak sempat2 sebab nak support orang lain buat kerja. adakah aku gembira dengan kerja aku.. ermm mestila kan..

cuma ada masa bila aku bersendirian, aku akan rasa lonely sangat2.. may be sebab aku ada kehidupan dan rutin sedemikian dulu.. walaupun rasa kekosongan tu.. dah berkurangan, namun sesekali bila terasa.. ermm parah juga di buatnya.. kerana aku hanya insan biasa.. aku jua punya perasaan.. sama macam orang lain. entah la..

apa yang aku nak dalam hidup ni.. errmm byak... sangat banyak.. entahlah sama ada aku mampu atau tak untuk mencapainya atau tidak, hanya Allah yang mengetahui.. tetapi aku telah berusaha kearah yang terbaik dan termampu aku lakukan.

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment