18 August 2009

Doaku

Ya Allah, aku bermohon kepada Mu
Tuhan yang Maha Pemurah lagi maha penyayang
agar segala urusan ku di permudahkan
urusanku di dunia dan di akhirat

Ya Allah, engkau luruskan hatiku..
supaya aku tidak menyimpang dari jalan Mu
Sesungguhnya aku bermohon padaMu ya Allah yang hatiku berada dalam tanganMu..

kurniakanlah hatiku kekuatan, ketabahan, ketenangan untuk menghadapi cubaan dan ujian ini sebagai hambaMu yang bersyukur

Kurnikanlah taufiq dan hidayahMu padaku

berkatilah hidupku..
Aku bermohon ketetapan hati ya Allah

untuk meneruskan kehidupan yang penuh ranjau berduri ini ya Allah.
Hatiku goyah ya Allah... imanku tipis.
Kurniakanlah hati ini kekuatan...
Kurniakanlah ketabahan buat ku...
ketenangan dan kedamaian, kurniakanlah hatiku secebis kedamaian
dari taman-taman syurgaMu ya Rabbul Izati.
Berilah kekuatan buat diri ini

Ya Allah…

Sungguhnya Engkau mengetahui

apa yang aku rahsiakan dan apa yang aku perlihatkan,

maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaianku.

Dan Engkau mengetahui segala hajatnya,

maka kabulkanlah permohonannya.

Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu

keimanan yang selalu mendampingi hatiku,

keyakinan yang kuat sehingga aku mengerti

bahawasanya tidak akan menimpa dirinku

kecuali apa yang telah Engkau tentukan bagiku

dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa diriku

Adalah ujian dari Mu
Ya Allah sesungguhnya Engkau maha mengetahui segalanya


....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment