25 August 2009

gembiranya dalam hati...

hari ni sejuk giler kat opis. sampai aku selsema.. walaupun aku dah tutup air cond bilik ni.. tapi still lagi aku terasa sejuk. apa tah aku wat pagi ni.. errm tak banyak yang aku apat buat.. update part list cable then wat comparison digital board.

aku sempat gak pi UTM tadi, nak tanya pasal borang pengesahan tamat belajar. semuanya dah siap, tunggu nak pos jerr lagi. ok laahh tu. tetiba aku pelik bila aku tak leh log in dalam website UTM. siap ada nota lagi, anda adalah graduan... perrgghhh best tu... senarai nama dah keluar. 2 orang jerr pompuan... jangan tak tahu... wah.. jangan riak.. tak baik.. yang aku kenal dalam senarai ni.. errmm abang wan, ipin, zali & lagi sorang pompuan tu of coz la kenai... hehehehe.. alhamdulillah segala penat lelah aku berbaloi selama ni. walau pun masa ni aku tengah bergelut dengan hati dan perasaan. segala macam ujian bertandang. hanya Allah sahaja yang tahu betapa sukarnya untuk aku belajar.. Alhamdulillah.
ni baju aku yang aku dah siap jahit. errmm baju raya ke? errmm tak kot ni cuma baju kurung. dah lama aku tak menjahit. mana2 baju yang aku nak pakai masa solat aidilfitri nanti belum decide lagi. sebabnya masih ada 2 pasang lagi belum siap sepenuhnya..


kak norma cakap yang warna coklat ni, nampak cam kaler orang tua2. errmm tu la pasainya.. tapi na wat cemana.. dah semua kedai2 dok jual kain yang kaler2 cam ni jerr.. sampai aku tak ada pilihan.. so, dalam banyak2 ni.. hanya yang ni jerr aku berkenan. semua trend ni skrang ni.. katanya nama kain ni satu malaysia.. errmm tah la. tapi yang pastinya aku pun tak berapa berkenen ngan coraknya walaupun jenis kain ni aku suke. ada lagi 2 belum siap lagi.. kiranya tahun ni paling sikit aku ada baju baru le.. errmm bukannya tamak tapi sebab aku jahit sendiri baju aku.. so, nak wat berapa tu.. tak jadi masalah. yang jadi masalah adalah rajin & malas jerr.. kan kan kan

kak norma suke sangat ngan baju aku yang cam ni.. dia kata sweet jer.. dulu masa kecik2 mak cakap baju raya jangan tunjuk kat orang sebab nanti nampak buruk. then aku pun percaya le.. bila baju dah siap jerr.. simpan tu siap sorok2 lagi sebab tak mahu baju jadi buruk.. tapi sebenarnya moral of the story, mak aku penat tengok aku melaram dengan baju baru.. sehari berkali2 mencuba, pada hal bukan ada apa yang berubah pun.. hehhehee poyokan. ala.. biasa la.. budak2 apa lagi nak buat dalam bulan pose cam ni.. bukan bleh main meriam pun.. just cuba baju raya jerr

tetiba aku teringat malam tadi, kenapa air mata aku laju jerr keluar tanpa tersekat2 cam selalu.. seolah2 paip bocor. sedih aarrr sedih sangat2. bukan apa.. cuma terkenang semasa dulu.. aku bukan nak kennag pun.. tapi tah le tetiba jerr.. dah le masa tu time2 tido. mata pun dah tak larat nak celik, time tu le terkenangkan memori lama.. errmmm sedih tu.. lama gak aku layan blues.. maklumlah dah lama tak terkenang....


....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. tahniah kak...pas ni bleh la chow dr STE ek ? hehe....sy da konvo da..tp jobless...huhu...sedey...

    ReplyDelete