28 September 2009

24 Sept 2009 - letih tahap gaban

Aku masih lagi kat kampong.. family mak wah, opah & pak cu masih ada kat umah aku.. pagi ni diorang nak pi shopping kat parit buntar. Errmm apa le yang diorang nak gie borong tu... tapi aku tak ikut sebab aku kena la jadi tukang masak.. errmm kalo aku join jugak.. nanti diorang balik umah sure lapo.. then nak masak lagi.. mana le nak sempat.. so, aku dengan rela hatinya tak mo join dengan alas an aku nak masak.. baik tak aku?.. hehhehe poyo jerr .... Tak pe sebab aku memang suke masak.. aku ..

ni aarr yang sempat aku masak.. sensorang jerr ni.. aku siap masak sebelum diaorang balik.. menu aku untuk diorang.. ikan merah masak asam pedas Melaka, sebabnya.. perak pun ada asam pedas jugak.. tapi cara dia lain skit. Aku rebus kerang, ayam goreng ala chinese style, labu air dan petola aku rebus air tapi letak ayam n su hun, ikan haruan masak singgang & salad. Hehehe cam mat saleh plak ada salad. Pak cu aku yang beli.. opss lupa plak.. aku goreng ikan haruan kering dan buah tembikai serta limau sunkist. Huh! Banyak tu.. siap jerr terhidang.. orang2 yang pi shopping tu pun balik.. then bertambah plak lagi 2 buah kereta.. cik mat aku sefamily datang.. errmm tak ke meriah tu.. mujur aku masak nasi banyak. Memang langkah kanan la diaorang... masuk jerr umah.. makanan dah siap terhidang.. opah aku cakap.. cam ni le cucu opah.. hehhee.. tengok orang aarrr...

Meriah giler.. then dah makan2 semua.. masing2 cari bantal then tido.. bagus tak diaorang? Hehehe kenyang perut terus jadi ulo sawe.. then lepas tu.. pekena ice cream plak.. huh punya la heaven. Tapi aku tak de la makan beria.. sebabnya sat lagi kalo aku join kelab tido susah plak.. siapa nak entertaint diaorang selepas bangun dari tido..

Petang tu dalam pukul 5.30pm diaorang semua berangkat pulang.. tinggal la aku sekeluarga.. abang lim pun balik penang sebab esok dia nak keje.

Huh! Dah malam cam ni baru rasa letih.. nak celik mata pun dh tak larat sedangkan baru jerr pukul 10pm.. jom tido







....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment