21 November 2009

aku dan diriku

pagi ni sejuk gilerr.. bercinta aku nak ambil wuduk. lepas jerr solat aku tarik selimut. heheh apa lagi yang nak buat. tapi mata tak leh lelap. so, aku pun baca la novel. daripada tak wat apa2. buke jerr muka surat pertama... ha.. ni le muka surat pertama...
seriusly apa yang di tulis ni.. sama dengan apa yang aku rasa. exactly. i have that feeling. penulis ni macam tahu apa yang aku rasa. kebetulan yang tak di sangka. tapi aku merasainya.. sungguh2 aku merasainya.

sampai ke saat ini aku terkenang kata2 fariza. errmm masih berlegar di fikiran aku apa yang di ucapkan. errmm aku setuju dgn apa yang dia kat walaupun bukan 100%. kalaulah aku cerita semuanya tentang sebuah kehidupan.. yang aku tempoh, rasanya ada orang percaya tak? mungkin tidak.. kan kan kan. paling koman pun orang akan cakap... weii ko baca novel ke? atau.. errmm tak yah la nak tunjuk baik.. or ini bukan lakonan la wei. errmm semua tu lipatan sejarah yang sangat sakit untuk di kenang.

memang la kalau kat office, zahirnya aku seorang yang macam ganas jerr.. tegas... keras hati.. kekadang strict. may be sebab aku ni sejak tadika lagi dah jadi pemimpin. sampai la masuk u aku still lagi jadi pemimpin. aku biasa jadi pengarah program yang besar2. kalau peringkat sekolah daerah2 kerian, kalau nak suruh jadi volunteer jadi MC majlis, aku senang2 jerr offer diri. kalo nak jadi ketua kumpulan.. ermm senang2 jerr aku offer. small matter. sebab aku ni memang born to be a leader kot. masa zaman aku kat sekolah.. pelajar2 sekolah lain pun kenal aku dengan ketokohan aku. kat sekolah aku sendiri, aku adalah idola. dalam majlis2 sekolah, dalam bidang akademik, sukan dan balapan, kokurikulum. its me sape la yang tak kenal aku. masa aku jadi secrectary rumah pahlawan, kami juara sebab strategi yang aku susun menjadi. cikgu langsung tak campur tangan.

masa kat u, pihak HEP bagi aku peluang untuk handle satu program student2 KS. as a result semuanya menunjukkan prestasi akademik memberangsangkan dan tak de sesiapa di buang universiti. sampaikan my lecturer pengiring respect giler dengan apa yang aku buat. personally dia cakap kat aku, i am proud dgn awak. i pun tak mampu nak buat macam awak buat pada diaorang. this is the 1st time i involve dan i suka dengan cara awak. ketegasan awak handle diaorang semua membanggakan saya. ni sweet memory dgn en Wan. aku tau sikap dan sifat aku ada. aku tahu kekuatan aku dan kelemahan aku.


tapi orang lain tak pernah mengenali the other side of me. aku yang sensitif, mudah terasa, mudah mengalirkan air mata. kalau aku kata jiwa aku lembut, orang tak akan percaya sebab dalam masa yang sama seorang yang tegas dan keras hati. mudah mengalah, selalu pendam perasaan tak puas hati. simpan kemarahan sampai ianya menjadi satu burden dalam diri sendiri. pendam perasaan.. seba mengalah. selalu sangat2 akhirnya aku yang sakit. sakit yang tak nampak di mana lukanya. aku nih penyayang dan jiwang lagi pun orang tak tahu yang aku ni lembik. sebab mudah sangat terasa. aku tak pernah berlakon. walau aku dah maafkan.may be sebab aku ni along. jiwa tu dah sebati. tapi this is me.

yang orang nampak tu adalah aku secara fizikal. errmm orang nak komen apa.. aku tak kisahlah.. may be betul may be salah sebab dia komen kerana tak puas hati dengan aku.. hehhe kan kan kan.. biasa la orang kadang2 pendendam. satu lagi sebab aku ni mudah mengalah. walau aku mengalah tapi tak semestinya. aku akan berjuang sebab aku nih seorang pendendam. sikap tak baik yang ada sejak dulu2 yang tak mampu aku hakis. aku akan ingat apa yang orang lain buat pada aku. lagi pun aku selalu tanam dalam diri aku, mengalah bukan bererti kalah.


ita selalu cakap dgn aku, 'ina, tegas skit.' kadang2 aku bisa melakukannya. tapi kadang2 aku mengalah jer. entah lah..

aku ada kenal seorang insan nih.. dia sebagai cikgu disiplin yang sangat2 garang. garang giler.. sangat2. lagi brutal. macam singa. tapi my fren tanya 'mak awak kat umah garang ke tak? then aku jawab.. tak lah mana ada, kelakar la mak aku tu.. tak pernah marah2 tak tentu pasal. cool n sporting giler. see kekadang sebab tugas n tanggungjawab seseorang tu boleh berubah watak.

tadi ogie, punya la poyo, tanya aku esok boleh tak buat mee kari ke, mee soto ke, apa jerr la .. masakkan untuk boyfren dia.. ermm poyo tak? apala ogie nih.. kelakar pun ada. tapi aku ok jerr no hal nyer... setakat nak tolong masak tu apalah salahnya. small matter. errmm layan jerr la.

petang tadi aku pi shopping. ada la beli sikit2. tak ramai orang kat K4. errmm mata dah ngantok.. tetiba2 berkumandang lagu nih

Berakhirnya kisah semalam
Episode cinta yang suram
Menjadi sebuah kenangan
Hingga ke akhir zaman

Perjalanan masih panjang
Mencari cinta yang hilang
Ku buang kedukaan
yang amat Menyakitkan

Ku pasti nanti akan datang
Kebahagiaan Dan keikhlasan
yang ku impikan

Ku sirami kehidupan
Dengan rindu
Kejujuran dan kesetiaan

Bersyukur padamu Tuhan
memberikan Kesempatan
mengukir keindahan
Di laman percintaan

Perjalanan masih panjang
Mencari cinta yang hilang
Ku buang kedukaan
yang amat Menyakitkan

Ku pasti nanti akan datang
Kebahagiaan Dan keikhlasan
yang ku impi kan

Ku sirami kehidupan
Dengan rindu
Kejujuran dan kesetiaan

Bersyukur padamu Tuhan
memberikan Kesempatan
mengukir keindahan
Di laman percintaan

Di laman percintaan...

moral of the story.. its my life walau apa pun aku redha dengan ketentuan dariNYa. Walaupun sejarah itu sangat pahit untuk dikenang, terlalu payah untuk di buang. aku dah cuba sedaya upaya untuk bangkit. Aku tahu ada hikmah di sebalik semua yang berlaku.

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment