12 December 2009

macam2 rasa hari ni...

malam tadi aku tido lewat. bajet nak tido kul 12am. memang dah landing baik nyer sbb esoknya ada family day kat melawati. so, ok la kan tido awal. tapi mata aku tak lelap. ermm layan blues la plak. ermm tetiba apayang berlaku siang tadi terlayar di depan mata. ermm entahlah.. Biarlah... lepas tu mula la pk tah apa tah. macam2 menerjah di minda... pastu berakhir dengan hujan yang sungguh lebat. hehheh dah agak dah..lepas subuh aku layan tido lagi.. mana taknya baru tido lebih kurang 3 jam jerr.. family day hari ni mula pukul 10. so banyak masa lagi. lagi pun melawati tu bukan jauh pun. sebelum gie.. aku bfasat kat umah. ni.. breakfast aku. cukup la kot nak bagi tenaga untuk aku berenang sat lagi.
Arrggahhh sakit gusi.. memang sakit sangat2. sebab nak tumbuh gigi.
sampai sakit2 kepala dia nyer denyutan. ermm gigi bongsu nak tumbuh kot. pernah doktor gigi bagi tahu aku yang gigi aku tak cukup lagi. time tu rasa nak gelak jerr.. tapi control maa.. dia kan doktor gigi.. nanti kalo dia nampak, di cabutnya semua gigi aku, tak ke haru namanya...

doktor kata.. may be lagi 4 batang gigi geraham akan tumbuh. atas, bawah, kiri n kanan. perrgghhh 4 tu... ni baru rasa 1. kalo lagi 3 cam ni.. mau aku pengsan.


Ni le lokasi family day. aku sampai antara terawal. awal apanya pkul 9.50am. kira 10 minit jerr awal. cuaca dah terik time. ermmm tapi suasana kat sini berangin. best, pulak tu .. wifi kat henpon aku laju jerr.. cayalah 3.5g lagi. memang puas hati. sambil suasana berangin aman damai.. layan internet.. mata plak ngantok. kalo di sorongkan bantal.. ermm boleh lena nih.Ni aaarr sign board tanda majlis yang STE anjurkan kat KKlub.
acara perasmian di jalankan oleh Dr Abdul Rahman selaku CEO STEsebelum terjun dalam kolam, aku makan ni jerr.. cukup la.. kuew teow pedas sikit. nasi goreng ni.. ermm nasik dia tak berapa masak. hehhehe bila aku complain, fariza ngan ogie kata.. ermm ermm nasi dia keras skit.lepas selesai menjamu selera, aku terjun dalam pool. aku ngan kak elin jerr.. budak2 ada acara yang tersendiri.. tapi aku hanya layan jiwang aku jerr.. berenang sambil syok sendiri... maklumlah lepas gian. dah lama tak terjun pool. masa dlm pool tu, macam2 aku pikir. tak abis.. kepala aku ni berfikir.. macam2 perkara. aku berendam dalam pool tu dari 10.30am sampai pukul 1.15pm. lama giler.. cuaca memang la sangat panas. terik giler.. aku pun dah hitam legam... sunburn.. biar aarr.. lagi 2 minggu hilang aarr kot. sekali sekala.. kak norma pun cakap.. hitam giler aku...

aku tak paham aarr.. kalo nak benci seseorang tu.. benci sikit2 dah lerr.. jangan aarr banyak2 sangat.. kalo dah tak suke tu wat tak tahu jerr.. aku pun tak paham... ada la somebody berkaraoke lagu biarlah bulan berbicara, beory marantika. lagu sedih. aku cakap la kat A & AA, kernel zahar nyanyi lagu ni best. sedap sangat. touching habis. then A tambah.. ala lagu tu kan untuk puan.. mesti la.. tak kan tak paham.. kan berdua tu intim.. then aku cakap.. time tu wife kernel zahar pun ada.. then A sambung.. ala.. cover aarr tu.. bukan tak tahu.. ermmm aku pun tak paham.. bagi aku diaorang bukan intim sebab ehem ehem, tapi semua2 tu sebab keje.. sebab nak wat proposal kena banyak discuss. ingat senang ke nak wat proposal yang melibatkan RM juta2.. pulak tu melibatkan goverment & kementerian pertahanan lagi.. errmm entahlah. ermm tolong la be profesional. then aku cakap masa majlis tu.. ramai la orang.. terus jee.. si A pintas cakap aku.. ala.. semua orang tau la.. ermm aku jadi speechless plak. malas aku nak cakap apa.. tapi aku tak suka dengan tuduhan tu.. tak suka sangat2.

time tu aku memang ada kat majlis tu.. jamuan hari raya aidilfitri this year lokasi kat workshop 95. kita orang yang kenakan kernel zahar menyanyi. maklumlah kernal zahar tu kan garang giler mulanya dia berat hati.. dia nak nyanyi tapi untuk tak menghampakan dia nyanyi jugak. lagu di pilih, biarlah bulan berbicara.. errmm terkagum sebentar. wife kernal zahar time tu gie kat suami dia terus kiss dia nyer hubby. errmmm so sweet. kitaorang tepuk tangan... then bila tetiba si A cakap cam tu.. aku plak rasa cam nak marah. tak baik buat tuduhan cenggitu.

sebelum balik tu.. aku cari nih.. kambing panggang. my favourite. hehhehe.. tak de la best sangat cam dekat Sapura Mines. boleh lah... cuma ayam jerr aku tak selera nak rasa sebab aku tak pasti adakah tu ayam BBQ or arang.. sebab kaler sama jerr.. huhuhuhu

aku hanya mampu makan banyak ni jer.. badan aku dah la panas, nanti pengsan plak aku bila makan banyak2
lepas acara cabutan bertuah, aku terus balik. i am not lucky today. time tu dah pukul 2.30pm. mata dah layu, badan dah letih. mujur ogie bawa kete dia. balik tu, terus landing atas katil. mata tak leh celik.. tired giler. mujur aku dah solat masa kat kklub tadi.. 4.30pm aku bangun jer tido, kepala pening sangat2. mata masih lagi ngantok.. tapi dah tak leh tido. cuaca punya la panas.... perrgghhh.. sakit gilerr.. aku golek2 atas katil sampai pkul 5pm.. then terus mandi air sejuk. ingatkan hilang la rasa pening, tapi tak hilang lagi.. aku layan blues jerr atas katil sambil guna wifi kat henpon aku... malas nak on laptop. sampai maghrib.. lepas solat tu mula la perut rasa lapo.. ermm nak masak apa tah. tak tahu apa yang ada kat dalam freeze. rasanya dah lama tak pi shopping. lagi pun aku dah lama tak masak.. apa yang ada hentam jerr la... so, ni le rezeki aku malam ni..
kubis goreng campur buncis, timun, daging masak halia then aku tambah ubi kentang biar meriah sikit. sambal belacan tu aku jumpe dalam freeze, so, kuarkan jerr la. masa nak makan tu.. kakak(kak roza) n anak sedara kak norma datang. langkah kanan betul. so, apa lagi.. menjamu selera la dengan apa yang ada malam ni. alhamdulillah cukup untuk 5 orang. pandai tak aku bajet. hehhehehe.. tak sangka plak daging yang aku masak tu pedas. berpeluh2 aku. kak norma pun kata pedas jugak. tapi sedap.. tu nak bodek aku arrr tu... tapi kak roza kata tak pedas pun.. perrgghh aku memang tak tahan.. pedas sampai aku berpeluh2.

errmm baru aku teringat masa aku masak tadi kak norma bergayut dgn cikgu saari. kira pakai loudspeaker la.. berborak 3 orang sekali. cikgu saari tanya aku masak apa, then aku bagi tahu la apa yang aku tengah wat.. tengah masak daging masak halia ni.. then cikgu saari cakap, tu yang mak mertua sayang, then aku pun sambung.. tapi anak mak mertua tak sayang.. habis jerr perkataan last aku, kak norma bantai gelak.. aku pun tumpang sekaki.. buat kata king gelak cam orang jahat. hahhahaha.

ermm letihnya badan.. macam nak tido awal jerr malam ni.. esok kalo aku ok.. ermm aku pi aarr tasik. kalo tak.... mengerem jerr lah atas katil.. hehheheh

....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment