13 January 2010

hope my dreamsss come

wahh tetiba pagi ni blog aku dapat this number.. tanpa di sangka waah bangga tu.. ingatkan dapat no ni.. masa birthday. tapi tak sangka awal la plak... tak adjust apa2 pun.. open jer.. trus screen papar this number. pagi2 tadi someone tanya aku.. errmm apa impian aku... sebenarnya aku takut lagi nak mempunyai impian. sebab impian2 telah lama hancur lebur berkecai. kalo nak cantum memang mustahil. cuma apa yang boleh, membina impian yang baru. tapi nak bina yang baru.. masih belum mampu sebabnya selalu di bayangi kisah silam. lom pikir secara serius.. pun.. may be takut sejarah akan berulang. takut sangat2. biasa aarr as a human being, aku pun ada impian. ada cita2. aku pun ada apa yang aku nak.. aku juga ada apa yang aku suke dan apa yang aku tak suke. i am a normal person. lain la.. kalo aku ni alien..

aku selalu ingatkan diri aku... 'biasanya kita tak dapat apa yang kita nak, kadang2 jerr kita dapat apa yang kita nak' aku selalu pujuk diri aku sendiri.. supaya aku tak rasa kecewa. kecewa ni bukan kesakitan fizikal, tapi kesakitan dalaman yang sangat sakit. hanya diri sendiri dan masa yang boleh membantu untuk meredakannya.. kalo orang tak pernah rasa, just nak imagine2.. ermm tak sama dengan orang yang pernah melaluinya. rasanya kalo nak di senaraikan impian aku.. emm banyak.. tak tersenarai satu persatu. semuanya priority. apa yang pasti i belive i can fly.. one day i can fly. then, the day will coming. pls dont worry to much. when?? i dun no. semoga impian bukan mimpi.. ianya dapat di capai jika berusaha untuk mendapatkannya.. kalo ada impian tapi just dalam mimpi.. sampai bila2 pun ianya tak akan menjadi reality. never.. i must work hard to make my dreamssssss come true. kekadang memang susah rasanya nak pujuk diri sendiri. kekadang tu, boleh jer.. tapi kekadang sangat2 susah. nak berkompromi pun tak boleh. cuma impian aku buat masa ni is to make myself happy. that all. i wanna be happy.

tapi nak buat diri sendiri happy ni.. bukan mudah.. merangkumi pelbagai aspek.. banyak sangat2 yang perlu di lakukan.. kekadang ianya memerlukan pengorbanan.. biasanya kita sering kali mendahulukan orang2 di sekeliling kita.. tanpa memikirkan diri kita.. sebabnya.. kita sayang orang2 di sekeliling kita. tapi diri kita? ermm terkorban begitu saja.. memang kita ada banyak pilihan dalam hidup ini.. kekadang pilihan tu.. senang jerr nak buat.. kekadang pilihan tu sangat sukar.. last sekali pilihan akan dibuat untuk orang2 di sekeliling kita. bukan untuk diri kita... hasilnya... kita akan kecewa dalam diam.. merasai kesakitan itu sendirian.. then berusaha memujuk diri sendiri.. sambil berpura2 happy & bahagia.. berbaloikah?? ermm tu namanya pengorbanan.. sebab kita tak tahu apa akan berlaku pada masa depan.. even tomorow we never know. mungkin hari ni hard untuk kita.. tapi esok2 ianya akan jadi something yang sweet. setiap yang berlaku dalam kehidupan ni.. ada hikmahnya.. Allah menguji hambaNya.

apa yang perlu di buat adalah bersedia dengan keadaan2 yang memungkinkan.. sebab manusia hanya mampu merancang, hanya tuhan yang menentukan.. cuma kita hanya mampu bertawakal dan berdoa semoga apa yang kita harapkan akan menjadi kenyataan.

kekadang aku tak mengerti.. tapi bukan aku yang menentukannya.. kalo aku mengelak macam mana pun.. jika Tuhan mentakdirkannya, maka ianya tetap terjadi.. may be mungkin Allah cuma nak pinjamkan sekejap jerr detik2 itu..

kadang2 susah kita nak luahkan apa yang kita rasa dengan perkataan atau lisan. kekadang perkataan yang kita gunakan tu tak tepat untuk melahirkan apa yang nak di sampaikan.. maka terjadilah double meaning. sekiranya orang2 tu sentiasa berada di sekitar kita, semua situasi suka duka tangis ketawa kita di rasainya.. maka dia akan memahami dan mengerti..

ce mana kunci kete boleh tertinggal dalam kete? dah le kete tu jauh nun beratus km. bukan tertinggal.. tapi tercicir. mujur di dalam kete. kalo di luar kete, ce mana?.. kan susah.. This song is dedicated to someone.. yang jauhnya beratus kilometer dari AU2.


Tajuk:Cinta Terakhir
Penyanyi:Aiman

Kau Cinta pertamaku
Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita...

Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia...

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir...

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan....










....from kekwa22 with love....

8 comments:

  1. mula2 pulang kan keychain....
    peh tu selang 2 ari...anto kunci steering lock...
    lepas 2 ari lagi..anto kunci jimmy

    ReplyDelete
  2. mak oooiii... dekat seminggu baru dapat kunci.. mana aci.. patah kaki arr cam nih..dah la dia balik jumaat next week. mati keras aarr cam nih

    ReplyDelete
  3. err...biar mati keraas...jgn keras tak mati2....

    sabar ea...seminggu + seminggu..baru dapat kunci..muahahaha

    ReplyDelete
  4. mak aaii.. ni dengki namanya.. tak bek tau mengainaya orang nih.. tuhan marah taw

    ReplyDelete
  5. alaaa....ok le tu...kalau la kunci tu tetinggal dlm kapal terbang nak g Montreal..ha caner? 2 taon pun lom tentu leh dapat balik kunci tu...kan..kan...kan...

    ReplyDelete
  6. wahh stetmen apekah ini.. ada bau bau jeles ni.. pok cik bila lagi erk nak g montreal.. jom jom

    ReplyDelete
  7. ...mmg sah aa tayar kapal terbang tu nak kena pancit....

    ReplyDelete
  8. hhahahhahahaa... ganas tu.. sampai nak pancitkan tyre kapal terbang..

    ReplyDelete