25 January 2010

layannnnnnnnnn

Hari ni, pi keje dengan mood yang baik. hari yang cerah. semuanya okeh. tak de monday meeting IOP pagi ni. tapi pukul 10.45am aku wat meeting untuk line cable. ceria & senyum lebar wajah2 diorang bila aku ucapkan tahniah di atas performance diorang. ermm bestnya... diaorang happy. diaorg dapat siapkan cable CHF sebanyak 483pcs. siap dapat tepukan gemuruh lagi. bukan susahkan nak wat anak buah happy, just appreciate dengan contribution diorang. bila diorang rasa di hargai, diorg akan bekerja dengan bersungguh2 untuk next timenya.

masa aku dok update line cable nyer performance, amar datang kat line sebab dia nak ukor berapa keluasan lantai kat production. dia tengok aku dok wat aneka jenis graph. then dia tanya aku, ce mana nak wat. then aku tunjuk aarr betapa kacangnya nak wat. (berlagak giler..) then dia cakap kat aku.. ermm cam tu jer? aahh la.. aku jawab. dalam ati aku dok berkata2 pesal mamat ni.. nampak cam terkejut jer.. pastu si amar ni cerita, yang dia mana reti buat graph kat excel. ooo itu pasai la... that why macam teruja jerr.. selama ni kalo dia buat graph guna autocad. aku speechless la pulak. dalam hati rasa kagum, wat graph dgn autocad tuu...giler nyer hebat tapi dlm masa yang sama rasa nak gelak jugak tapi tahan jerr sebab rasa kagum & rasa nak gelak tu sama banyak. tapi sebab amar dah gelak dulu, aku pun join arr gelak jugak. . last2 dia cakap, nanti dia nak belajo wat graph dgn aku kalo aku free. aku pun, you are welcome amar.. tapi kalo nak cari masa aku free, ermm rasa cam tak de kot. aku pesan kat dia, bila2 dia memerlukan khidmat aku, just datang jer.. aku tolong ajar dia. bukan susah mana pun.

today, my boss approved my proposal for improvement TRC5100 data entry. yes! yes! so, my task akan bertambah le.. ermm tu la gatai2 sangat kan dah bertambah lagi task. cari penyakit kan? tapi tak perr aarr. tak kan nak duduk di tahap yang lama. tapi nak develope new database bukan satu perkara yang cam kacang jer.. kena duduk depan pc diam2 sambil kepala & jari2 ligat memainkan peranan serentak. kalo tak buat pun tak per.. tapi aku tak sampai ati plak dok tengok kak siti key in in excel. leceh. pas tu bila nak wat ATR kena salin balik. wat keje dua kali. nak develope table & form serta nak manipulate dalam query tu, tak de la susah sangat. boleh tahan. tapi cabaran mental bila nak transform pada report & link to each radio configuration. ermm cabaran dia kat situ paling besar. tapi itulah sebenarnya main point database ni. aku tak tahu bila boleh siap. tapi aku try the best before M3 have been started. ina, fighting!

lepas lunch jerr, aku start bengang... sebenarnya paling tepat saploh minit sebelum kul 1 lagi. rasa cam ada batu 50kg hempap kat atas kepala. ada ke patut bagi tuduhan cam tu. dan dan tu aku pi menyiasat. then its clear. settle. tapi masih ada lagi yang tak berpuas hati dgn jawapan aku... tak per aarr.. tengok arr esok meeting sure ada lagi isu ni. EB pun agree dgn aku. so, wait & see.

aku agree aarr dgn fariza dan EB pun sependapat. nampak macam nak sabotaj.. ermm tah la. sampai pukul 5.50pm, hanya 4 biji radio jerr boleh close. kalo ikut board yang ada sepatutnya boleh close 17 biji radio. pukul 6pm mr adi tanya aku hari ni berapa yang dah close, then aku bagi tahu 4 jer la.. tak kan nak bagi tahu saploh kot . dia tanya kenapa sikit sgt? agak2 apa aku nak jawab? jawab dengan jujur okeh! that all.

dekat2 pukul 7.45 baru aku sampai umah. leka wat database. memang bajet nak balik lambat pun today. tired. letih fizikal & mental.

balik umah, rasa nak makan. tak lapo pun. tanda2 tension okeh. ni arr yang sempat untuk malam ni.nampak cam kentang, tapi ubi kayu. ermm jumpe kat jj masa hari sabtu lepas. tak goreng tau. ni panggang dalam oven jer. ermm memang sedap bau dia sementara nak tunggu garing. dari tak lapo, terus jadi lapo. kentang kan dah biasa.. so, apa salahnya tuko dgn ubi kayu. mesh potato ni sedap sebab dia campur dengan herb & carrot. menu orang paling malas dalam dunia. hahaha. mana taknya.. ubi kayu separuh masak jer.. aku letak hotdog & tuang jer air panas pada serbuk mesh potato. taada.. siap dinner aku malam nih.

makan depan pc sambil melangut tengok citer heading to the ground episode 5. best gak citer ni.. boleh layan jer.. tetiba ada part kena check guna mri. adoii.. bukan salah citer ni.. tapi tetiba.. aku teringat plak saat2 aku di sumbatkan kedalam machine nih. spoil aarrr elok2 okeh jadi ko la plak..
rasanya seumur hidup aku, aku tak akan lupa.. ce mana takutnya kesan daripada tu, cemana seramnya nak masuk dalam machine seluruh tubuh aku. ce mana sakitnya nak baring time tu. semuanya masih aku terasa. sejuk bilik ni. masa tu aku minta nurse selimutkan aku tebal2. hasilnya nurse selimutkan aku sebanyak 5 lapis selimut kaler putih. memang aku rasa aku dah nak mati time tu. tuhan saja yang tahu betapa sakit & sedihnya aku tika itu. nobody beside me. dah la bunyi magnet dalam ni kuat. takut campur sedih. air mata dah tak leh nak control2 lagi. sedih giler. saat ni, aku rasa macam ternampak-nampak jer aku yang baring ketika itu.. aarrggghhhhh tetiba plak aku rasa sedih bagai .... last2 semua mende tak jadi. yang jadinya layan blues atas katil jawabnya.. ermm spooiilll my mood.









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment