09 February 2010

cabaran demi dugaan

2 minggu ni adalah minggu2 yang di penuhi dengan ujian bagi aku.. macam2 hal yang berlaku. aku tension ke? aku rasa cam stress jer.. sebab tu aku makan tak henti. hahahha. ujian demi ujian datang silih berganti.

mulanya pasal tactile membrane yang supplier suke2 tuko specs. sebb tak sempat dah, take a risk, tuko tactile without BIT. Digital board - crystal obsolete. pastu RF board tak ada output sampai dalam sehari tak leh close even 1 radio pun. dah takdir cik besar nyer ayah meninggal. al-fatihah. its ok cik besar cuti. sepatutnya dah dapat 300 radio last week. kita hanya mampu merancang, tapi tuhan menentukan. bila cik besar dah ada, hal lain plak. haru di buatnya. aku frust giler. ni adalah last week untuk radio. mujur reserve 1 week. semalam, aku memang frust sangat2 dengan berita yang aku terima. aku hope by rabu ni, 300 radio akan menjadi kenyataan. hari ni nyer total 282. ada lagi balance 18 radio. Insya Allah.


tadi, kak siti cakap kat aku, banyak betul dugaan untuk aku di saat2 akhir ni bukannya 1 tapi 2. hope aku boleh manage dengan baik segalanya... EB cakap muka aku ceria tapi still nampak pucat.

pg tadi aku discuss dengan my boss & jas pasal tectile membrane. jas memang nak metal dome & my boss pulak tak nak. aku? mati tersepit jerr la. sorang bos aku, sorang lagi ex boss aku. dua2 pernah jadi bos aku. ada patut my bos citer kat jas yang aku nangis semalam. dia cakap, pasal keje pun nak nangis. aku sengih jer.. tu aku frust giler... sebab perkara ni bukan main2 serius tahap terra. aku tak plan pun nak nangis cam tu... aku boleh nangis pasal sumer bende, bukan pasal keje jer... hahahha

petang tadi, fendi komplain kat aku, bukan sekali dua, sampai la malam ni pun dia call aku, cakap mende yang sama. dia cakap aku dah tak ingat kat dia. adoi... dia ni kan.. aku speechless betul. pesal plak aku nak kena ingat kat dia??.

hari ni aku masak apa yang ogie beli on sunday. memang dia tak cakap suruh aku masak. tapi aku faham sendiri aarr. lagi pun barang2 yang dia beli tu, adalah ikut selera aku. dia beli on sunday lagi. tauhu lembut, broccoli, bunga kobis & mushroom. baby carrot pun ada. kalo aku tak masak hari ni, esok memang tak masak, sbb gie main badminton. pastu semua balik kg, maknanya masuk bakul sampah jerr la barang2 tu. moral of the story, ni aarr sup sayur untuk ogie... opsss untuk kami sekeluarga.malam ni.. mood balik kg. lalala balik kampung. tak sabo dah ni. aku kena wat check list aarr apa barang2 nak kena bawak balik. banyak nih. nanti kalo tertinggal, tak ke naya..

nanti achik nak guna bilik mana satu errkk. dia nyer tema pink. ermm kalo la dia guna bilik yang kaler pink jugak, memang aarr. sebab nya bilik yang kaler pink tu, dia nyer perabut warna maroon. langsir pun dah pink. cadar warna pink..., hantaran kaler pink, baju achik pakai pun kaler pink. mak oooiii.... nanti amirul tak nampak achik la plak.. sekaler jer...

kalo guna bilik yang kaler peach, tema pink. boleh jerr kot.. bilik yang lagi satu tu kaler kuning. pastu letak pink... eerrr bilik yang kaler biru.. bilik air maaaa. hahahhah. tapi aku rasa achik akan guna bilik yang kaler peach tu arr.. kalo bilik yang pink tu.. nampak macam poyo la plak... macam matching giler... sedondon. lagi pun bilik tu belakang skit. ishh aku plak yang teruja..

aku tak kisah pun nak guna bilik mana satu, dapo pun tak pe.. sebab port aku kat ruang tamu jerr.. luas. then bila ada nyamuk, aku selubung dengan selimut. biasa kat kg selimut aku adalah toto cotton yang tebal. sebabnya kat kg sejuk giler. bercinta nak bangun subuh. hahahhaa. kalo mak aku tengok aku selubung cenggitu dia akan sediakan spray or pasangkan ubat nyamuk tanpa aku sedar. bila aku terjaga jer, akan nampak spray kat sebelah aku or ubat nyamuk dah siap terpasang. kesian mak aku... wat susah2 jer. sayang.. mak. bukan time ni jerr aku sayang mak.. all the time i love you mum.

satu lagi.. aku ni teringin sangat2 nak makan pulut kukus. ce mana erkk nak cakap ngan mak, nak suruh dia masak pulut. salah cakap nanti, mak kata aku mengidam plak. tapi kalo tak cakap, nanti aku kempunan pulak. ce mana nak cakap cam nih, 'mak, masak la pulut kukus. pulut tu mesti yang panjang2. tak mo kaler kuning. letak santan. tapi jangan habiskan santan semuanya, simpan kat along sikit' dah suruh orang masakkan then mengada-ngada pulak. ermm agak2 mak layan tak aarr. bukan tak leh nak masak sendiri.. tapi nak yang mak masak gak. pastu, cari durian... hahahhahahah









....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment