28 February 2010

esok masih ada mentari

pagi tadi aku gie swim ngan kak norma. ita join the club. jadi lagi meriah. mulanya memang sejuk. pastu lama2 ok la... tapi still sejuk gak. dalam pool aku boleh lapo. mujur ada bawak cekelat untuk bfast.
balik dari tu, aku ajak kak norma gi bfast. dah lama giler tak makan lontong akak kat au3. lontong akak ni memang sedap. aku memang tak berapa suke sangat lontong.. tapi sejak2 di perkenalkan oleh kak norma bleh jatuh suka plak. tu la orang kata, tak kenal maka tak cinta. dah cinta tergila2. hihihih... tapi hanya yang kat gerai akak ni je.. kalo kat len, aku tak rasa..

tu.. dia misi menambahkan kolestrol. nampak macam pedas sambal kerang ni.. tapi tak pedas pun merah je yang lebih.
lepas makan, je kak norma ngan aku gi klinik dr wan kamariah kat setiawangsa. hari ni doc henry bertugas. doc ni dari indon kot. loghat dia memang indon habis. tapi aku memang biasa dgn doc nih. sebabnya aku nyer ubat dah abis. so, amik jerr terus. pastu tergerak plak nak wat check up.

ni hasil ujian kolestrol aku. giler nyer tinggi. pulak tu buat lepas makan kurang dari setengah jam. kak norma siap cakap lagi dgn doc because of aku suke makan cheese. err ada kena mengena ke? bukan setiap hari or selalu pun. kekadang jer.. tapi doc cakap.. mana accurated result ni sebab baru lepas makan. siyesly, giler nyer tinggi.. ce mana nak makan lamb chop nih.. ina sedar2 le.. tapi aku confirm yang mende alah ni memang tak betui... hahhaha. try to forgive myself. lalallala
ni aku nyer sugar. tak de apa yang perlu di bimbangkan. alhamdulillah. kak norma bagi laporan kat doc sebab aku kat umah tak minum air bergula.. best kan ada juru cakap ni.. hihhiini aku nyer blood preasure. di tahap membimbangkan. sebabnya 55 ni consider bukan rendah.. tapi di bawah tahap rendah. kalo 65 dah consider rendah inikan pula 55. doc tanya aku sama ada sering pening nak pitam tak sebab darah rendah sgt. patut kebelakangan ni rasa cam tu. tapi aku malas layan sangat sebab dah taw ni sure darah rendah. siap dapat ubat extra lagi. issh! ish! ubat lagi.. ubat ni sangat tak sedap baunya.. bau macam darah. telan sebiji pun rasa loya. doc cakap aku boleh pitam anytime, jangan aktif sangat sampai darah naik at least 70.
bila doc advise aku makan macam2 senang jerr aku jawab.. sy kena kurangkan makan nih sebab colestrol dah tinggi. kak norma menyampuk.. 'tengok doc, ada je jawapan dia' doc henry sengih jer sambil memulakan sessi ceramah percuma kat aku. percuma? macam tak kot aku bayo apa dia nyer consultancy.

moral of the story... makan jerr apa rasa nak makan.. tak yah nak care sangat. mana taw esok2 dah tak leh nak makan langsung. terus jerr kempunan. tapi agak2 aarr... jangan la setiap hari makan mende yang sama.. kan ada banyak pilihan... makan jerr la..

tengah hari aku tak masak apapun sebabnya kenyang lagi makan lontong lagi pun mata aku ngantok aarr... tired. tengah2 ym.. boleh tertido.. so, tengah2 hari buta.. aku membuta sampai pukul 3pm baru aku bangun.

ni aku nyer dinner. aku goreng shell jer.. tapi shell nyer tak nampak rupa. dah macam sayo campo jerr jadinya... cerr check balik ingredients ni, shell rebus jer.. tumis bawang dengan olive oil. ada carrot, batang saleri, mushroom, cauliflower, oregano, daun bawang dan daging. heathty kan...
malam ni, aku dinner dgn king. tak sangka plak bleh dinner sesama. cam mimpi2 plak. tapi tu la kenyataan. terubat rindu at least. masa dia nak balik mendatar jerr dia cakap yang 'kalau ada yang lain, langkah mayat abang dulu' then dia terus balik tak sempat aku nak cakap apa. tapi aku dok pikir nih.. dulu masa aku belajar pengurusan jenazah, tak de pun ustaz or ustazah aku cakap kena langkah mayat. ni yang aku confuse nih. mana errkk king belajo...

Tuhan, kurniakanlah aku petunjuk dan hidayahMu supaya aku sentiasa berada di landasan yang benar.

Tergamak Kau - U’kays

Walaupun esok ada mentari
Apakah secerah hari ini
Harap begitulah dan moga mudahlah
Perjalanan hidupku

Berat benar langkah
Rela dalam pasrah
Yang aku harap harapkan
Tak kesampaian

Ku tinggalkan semalam yang indah
Sememangnya itu tak kuduga
Lamanya berkasih indahnya berjanji
Sanggup sehidup semati

Ucapan semalam kini berlainan
Kau yang dulu kukenali menjadi duri

Tergamaknya hatimu sayang
Menciptakan luka pada aku yang setia
Dahulu kau bisik kalimah
Walau apa terjadi kasih tak berubah

Mungkin tika itu aku berharta
Cahaya cintamu bersinar rekaan cuma

Mengertilah ku kini kasih sayang sekarang
Semuanya memandang kebendaan
Andainya kedaifaan dan rupa pun lah kurang
Tiada siapa sudi memandang walau sebelah mata

Begitulah aku ini kau umpamakan
Di kaca matamu aku mengisahkan
Tergamaknya…
Tergamak











....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. what doctor said about your 8 body systems..??

    ReplyDelete