10 April 2010

1 + 1 = 2

pagi ni mmg sejuk lagi nyaman. ujan pagi2 ni.. amin alhamdulillah sejuk. tapi susah la nak bernafas sebab blocking nose. best bermalas2 atas katil. lepas tu sejuk2 ni aku buke kedai dobi. awal tu.. pukul 8 lebih. kalo datang time rajin..biarkan sejuk pun ok. kalo malas, ermmm jangan harap aaarr sejuk2 ni nak main air.

lepas dah siap2 semua aku kuar ngan ogie g jj. tapi sebelum tu kita orang gie kedai dobi. hantar toto untuk di cuci kat setiawangsa. pastu baru pi jj. aku ngan ogie breakfast kat jj. ni menu aku pagi ni.hitam legam. tak menarik langsung. rasa dia? errmm boleh la... lepas makan baru soping beli barang2 keperluan. dari barang basah hingga lah ke barang kering.

sejak dari last week lagi aku nak beli shower cream tapi tak beli2 jugak stok makin habis. last week masa g makan piza.. dah nak beli, tapi masa tu blocking nose, so, tak tau bau ce mana.. sebabnya aku suke tuko2 shower cream. tak de la nak maintain dgn satu brand jerr.. kan ada banyak pilihan.. so, pilih la yang mana suke.. masalahnya today pun blocking nose gak.. tatau bau ce mana. masalah betul. stock dah nak abis.. jalan punya jalan n pusing nyer pusing dapat aarr pureen. hehhe brand baby. before that aku guna lifebuoy. ok aarr tu not bad apa. tapi memang tak pernah try brand ni, kalo johnson baby dah pernah.

tengah hari ni, kak normah g HKL. kak roza warded sebab demam. aku tak perasan yang anak sedara dia tido kat umah. rupanya diorang balik pukul 2am pagi tadi. memang la tak sedar. entah la.. kekadang aku tak paham. tapi tu la kehidupan..

balik dari jj aku wat puding. memang lama tak wat puding. lagi pun family ogie nak datang. ok aarr. sebab diorang balik kenduri. takkan nak makan berat2 kot. ni arr rupanya my puding for today. memang cantik kaler merah dia. tak der la jadi blur2 bila dah masak. kalo nak guna pewarna untuk makanan, pilihlah brand an-nur. yang nampak hitam2 tu kismis. tadi masa cari kismis, tak de yang brand lego. ada kismis doa. tak perr la.. bagus apa kismis doa untuk terangkan hati.

anak2 buah ogie memang suka. seronok tengok diorang makan. siap berlumba2 nak tambah. berbaloi aku buat sebab diorang suke makan.

ni plak fried apple pai. nampak rupa macam apa tah.. tak menarik langsung.. hehhehe.. bajet diorang datang dalam pukul 6pm cam tu. tapi awal plak diorang sampai. rasa macam pukul 3 lebih kot diorang dah tiba. hehehe kelam kabut masak untuk hi tea. ok la.. dalam keadaan darurat tu.. sempat jugak. tapi aku rasa apple pai baked lagi best pada fried apple pai.
malam ni aku layan citer ni. best gak. sebijik cam baca dalam buku. muka alice ni pun lebih kurang sama jerr... cam dalam buku.
Bertahta Dihati - Faradhiya

Dihempas ombak
Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut

Begitu rindu
Di pisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat...lihat..
Sinarnya menyala
Lihat...lihat
Ke dalam mataku
Cintamu bertahta (di hati)

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta

Setelah ku kenal
Dirimu siapa
Ku cinta sejati
Kusandarkan jiwa

Digilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Diguris resah
Meniti hari bersulam tangis
Takkan berganjak pendirian ku ini
Selagi kita tak kembali bersatu

Selamanya
Takkan berubah perasaan terhadapmu
Biar digugat
Biar dicabar
BIar dihalang











....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment