12 April 2010

andai pelangi itu muncul


pagi ni pukul 6.30am.. rasa sunyi jerr. rumah aku ke yang sunyi..?? tapi masa aku on the way nak g keje pun keadaan tak sibuk. lenggang dan terasa sunyi. kenapa yee... cenggitu? padahal today is monday.

hari ni, seharian aku kat watertightness station. banyak yang nak kena buat. ingat nak wat masa last saturday tapi tak datang opis pun. borak2 dengan fendi sebab dia nyer test station sebelah jer.. dia di tawarkan mengisi kekosongan yang di tinggalkan oleh din. maknanya.. nanti dia akan duduk sebilik ngan aku, serta meja sebelah aku.. tak de la lepas ni dia nak menyempit lagi. kalo dia menyempit jugak, tatau aarr nak kata apa lagi.. siap la.. task dia akan bertambah.. yes! perkara yang pertama aku akan pass kat dia adalah PM. bos aku dah agree. PM for semua equipment kat production. ermmm bukan sikit2 tu.. banyak... yes! time tu buli fendi. bukan buli kot.. errr training. yang lain2 akan menyusul.. lalalallalaa..

fendi : akak demam lagi ke ni?
aku : sikit je
fendi : akak ni.. selalu sangat demam.
aku : dah nak demam, nak wat ce mana.
fendi : akak ni tak cukup vitamin. tu arr org suruh kawin tak nak
aku : pe hal plak nih. tak de kena mengena
fendi : ada. EB, ko bagi vitamin sket kat kak ina. demam jerr (kebetulan EB datang)
EB : bukan bagi vitamin, tapi kena bagi appeton weight gain
aku : wat pe mende tu, orang dah cukup beso la.
pastu diaorang bantai gelakkan aku. hampeh betul.

pagi2 lagi kepala pening arr.. sangat2. tapi layan jugak kat watertightness station. fendi plak dok bergaduh jerr ngan kak meri. ada jerr yang tak kena. macam2 hal.

ni, gula2 dari Hokkaido. someone bagi petang tadi dengan membawa perkhabaran yang gembira.. alhamdulillah.

petang tadi aku pi klinik. doktor terus jerr bagi surat. kalo aku pi malam ni, maknanya aku warded. kalo malam ni.. boleh la minta tolong ogie hantar. kalo pi esok, warded la pulak. nak bawak balik kete. nak tu ke, nak ni le.. lagi leceh nanti. macam2 hal nanti.

ok lah.. dah nak gie ampang puteri dah..


Sebenarnya aku tak faham dengan diri aku sendiri. tak paham sangat sangat sangat. i dont understand. cam lagu ni jugak...

Rainbow - Jay Chou

Na li you cai hong gao su wo
Neng bu neng ba wo de yuan wang huan gei wo
Wei shen me tian zhe me an jing
Suo you de yun dou pao dao wo zhe li

You mei you kou zhao yi ge gei wo
Shi huai shuo le tai duo jiu cheng zhen bu liao
Ye xu shi jian shi yi zhong jie yao
Ye shi wo xian zai zheng fu xia de du yao

Kan bu jian ni de xiao wo zen me shui de zhao
Ni de shen ying zhe me jing wo que bao bu dao
Mei you di qiu tai yang hai shi hui rao
Mei you li you wo ye neng zi ji zou

Ni yao li kai wo zhi dao hen jian dan
Ni shuo yi lai shi wo men de zu ai
Jiu suan fang kai dan neng bu neng bie mo shou wo de ai

Dang zuo wo zui hou cai ming bai

..............

Tell me where the rainbow is
Could you still give me back my wish
Why is the sky so silent?
All of the clouds are running to me

Is there a mask for me?
Recalling too much of the past words can accomplish nothing
Perhaps time is a kind of antidote
And also the first poison I'm taking now

I could not see your smile, how can I sleep well
Your silhouette is so close to me, yet I cannot embrace it
Without earth, the sun can still circle around
Without reasons, I also can walk alone

You want to go away, I know that is very easy
You said dependence is our obstacle
Even if we break up, but couldn't you not receive my love
Assuming I'm the last to understand











....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment