29 April 2010

Jika ku tak bangun esok pagi

semalam memang tak dapat tido. tah berapa jam jerr dapat tido. tah pesal tah. bukan pk apa pun. dah tak de mende yang nak di fikirkan. tapi petang tadi dapat tido sejam. hope malam ni boleh tido. lepas letak ubat & siap semua2 ni, tido jerr la.

hari ni gie spital. follow up checkup. mujur tak lama menunggu. doktor memang dah kenal aku. masa dia masuk ubat & scan wat kali pertama, memang sakit. pergh.. kebas, sakit, pahit. tekak rasa kelat. aku taw lepas masuk ubat 15minit, baru akan scan. haa.. yang tu yang paling sakit. memang pun seperti yang di jangkakan. lepas dah scan semua, doc cakap luka dah baik. dah cantik semuanya. ermm amin.. sebab dia jolok punya la dalam nak tengok kesan luka.

doc tanya, aku masih pening atau tak. aku jawab la ya. tapi tak de la selalu2 sangat rasa pening. dia pun tatau sebab apa pening. esok aku dapat mc lagi sebab aku kena p spital lagi. ada sumthing2 yang nak kena buat. tah la.. doc tak cakap pun. dia cuma bagi ubat, esok datang lagi. tu jer.. len len tak cakap apa. hope everything ok.

lamanya aku tak masuk opis. dari 13hb sampai 5hb. masuk jerr nanti sure banyak keje menanti. tu, satu hal. lagi satu hal lagi ialah aku akan blurr. tak datang 2 hari pun blurr apatah lagi dekat sebulan tak datang. banyak mende2 yang nak kena cover. tah la.. malas pk.

aku gie jj balik tu sebab nak cari minuman yang sejuk. hidung aku sakit sangat2 di tambah dengan ubat yang masa dr nak scan tadi. kalo minum sumthing yang sejuk, sakit tu kurang skit. so aku pun cari la ice blend. dapat arr chocolate ice.

aku cari roti, sebab kat umah ni dah abis roti. kalo aku beli, sure roti plastik biru. kalo kak norma plak hijau. tak best aarr yang hijau. roti tak bersih. hahhaha... tah sebab kat situ tulis hi fiber & serat. kalo di perhatikan kan roti tu, ada banyak kulit2 gandum jer.. memang pandangan mata kasar aku ni, nampak banyak kulit2 gandum yang di kisar. rasa tak sedap. aku imagine.. kulit gandum tu.. lebih kurang jerr macam kulit padi. kisar kulit padi, halus cam tu.. time nak masak nasi, campurkan.. ermm nasi hi fiber. hahahaha ce mana? ada brani? oowwhh tidak..

kulit padi kan di panggil sekam. kalo cakap nasi yang mengandungi fiber yang tinggi or nasi yang mengandungi sekam padi, agak2 mana satu jadi pilihan. aku? tak pilih dua2. hahaha ada plak pikir sampai ke situ. mana la tau esok2 ada company nak kuarkan product cam tu. orang sekarang ni sangat menjaga kesihatan. yang high2 ni kan bagus. contohnya hi-calcium, hi-protien, hi-vitamin dan hi yang tah apa2 lagi hi. hehehhe hi hi bye bye.

masa kat jj tadi aku beli 2 pack besar macaroni untuk mak. sebabnya hari tu masa balik kg, ada g beli barang2 dgn achik pastu mak tanya ada beli yang halus2 keras2 tak? yang macam along selalu beli tu? aku & achik pelik la. then bila mak kata ada yang panjang2 & bulat2 besar keras, kena rebus dulu, baru la aku paham mende apa yang di maksudkan. memang la tak paham mulanya. sebenarnya mak tanya ada beli macaroni tak? see mak pun suke macaroni. aku tanya la mak, dia masak apa? dia cakap goreng2 jer.. cayalah... dua tiga hari lagi mak datang, boleh la dia bawa balik.

dari semalam aku dok godek2 pc aku. slow giler.. slow yang amat2 slow. kalo slow sikit2 tu ok la lagi. tapi sejak dua menjak ni jer.. kalo bukak 3 program sekali.. dah cpu meter 100% tensi betul. kalo tak, aku buat banyak mende dalam masa yang sama tak de mende pun. contohnya donlot, tengok movie & chatting serta surfing. ok jerr no hal nyer. ni ym jerr dah not responding. kalo tgok movie jerr pun cpu meter 100%. kalo dah cpu meter 100% maknanya hang la tu. mujur ada pc kak norma ni... tuan dia tak ada, gie jb sampai esok. tapi rasa macam tak settle jer masalah. yang last backup hari tu, kat mana tah. dah delete kot. yang tu yang penting tu. tak jumpe aarr cari. kalo restore yang ni, memang la sama jerr la.. puas cari merata tapi aku rasa memang dah tak de sebab hari tu, masa pulangkan hardisk tu, delete sesemuanya. aarrgghhh.. tapi aku rasa sure ada jalan penyelesaiannya.. kan...

ni, my lunch today. dah lama tak ke dapo. sehari dua ni, sejak2 jadi penunggu rumah, maka kena la masak. memang senang kalo makan jerr kat depan tu.. tak yah susah2. masalahnya esok2 keje lagi la plak.. hari2 makan kat depan tu. sama jerr.. baik la masa tak keja nih, makan yang lain sikit.

malam ni rasa semacam jer.. badan seram sejuk jerr nih. pesal plak ni. hujan ujan kat luar sama lebat dengan kat dalam bilik ni. ermm pesal ni.. semalam ok jer.. pesal ni.. pls stop. pls stop.

ptg tadi aku chat dgn deni. lama gak la aku dah chat dgn dia. dah nak dekat setahun dah. tapi setakat chat jer.

Deni : ina dah ok ke ni?
aku : alhamdulillah. masih bernafas ni, masih boleh berjalan, bercakap, makan minum, chatting. ok kan kan kan
Deni: hmm..klu Deni dekat ngn ina, dh lama Deni cubit2 pipi ina 2..
aku: nasib bek jauh
aku: selamat
Deni: satu hr nanti, Deni nak jgk cubit pipi ina 2,
aku: jgn la cubit
aku: sakit taw
Deni: tau x pe...hehehe
Deni: Deni syg ina ..
aku: sejak bila tu?
Deni: sejak dr dulu lg..
aku: oowwhh
aku: nak tanya sket
aku: ce mana erkk Deni bleh syg ina? muskil nih
Deni: nape, x bole ek..
aku: nak tahu aarr
Deni: klu xbg tau , x bole ek..
aku: ala..
aku: lebih afdal kalo bagi taw
Deni: ye ke cam 2...hehehe
aku: yerr la
aku: cepat la.. orang nak taw nih
Deni: malu arr
aku: cakap la
Deni: ala ina ni...
Deni: lain kli Deni bg tau ek..
aku: ni yang tak best nih
aku: kasi taw la
Deni: ina dh mkn...
aku: jgn gatai2 nak tuko topik
aku: ina belasah karang
Deni: mak oi...ganasnye ina ni...
Deni: cium kang..
aku: ce mana Deni leh sayang ina
Deni: klu syg, nape, salah ek..
Deni: ina x syg Deni ke..

siyesly, aku tak leh sesenang nak sayang orang cam ni. i m sorry. atau pun bertukar ganti sewenangnya. tapi ada orang boleh buat. entah la.. tolong la.. aku susah nak sayang orang, tapi kalo aku sayang orang, aku yang parah. kenapa ye.. so, moral of the story, tak yah sayang sapa2. jadi hati batu. tapi boleh ke? boleh ke? boleh ke?

ce mana aku nak pujuk hati aku? aku bukan terluka dengan sesapa2 pun. aku tak de apa2 pun condition yang mendorong ke arah tu. tapi why i m so sad? why why why

ina, pls la.. pls dont think about it. hentikan air mata tu.. bukan dapat apa pun.dah dah la tu.. boleh kan? aarrggghhh...

Jika ku tak bangun esok pagi - Yusri KRU

Jika ku tak bgn esok pagi
Sayangku kau jaga lah diri
Sentiasa ingatkan hait
Dirimu amatku cintai

Andainya dirimu kesusahan
Sujud dan mohon pada tuhan
Agar diberikan bimbingan
Meniti hidup bersendirian

(c/o)
Bila terasa sejuk...
Pejamkan mata
Bayangkan dalam dakapanku
Bila terasa rindu...
Pejamkan mata
Kita bersua dalam lena

Kalau ada yang sudi mengganti
Sayang...
Lepaskan lah ku pergi
Kerna sayang seistemewamu
Berhak tuk dicinta dalam hidup

(sayang,tiada apa yang kekal dalam dunia ini,
namun yang pasti,senyumanmu ku tiada ganti,
cintamu kan kekal abadi)

Ku berharap kau tak akan lupa,
mengirimkan bekalan doa,
Kita jumpa lah di sana nanti...
Jika ku x bgn.....(esok pagi)
Jika ku x bgn esok pagi....


giler punya sedih lagu ni.. wawawawa. bertambah2 sedih aku bila dengar suara yusri. this is the 1st time aku dengar this song. soooo touching. wah lagi lebat hujan ni ha.. bila nak berhenti ni....












....from kekwa22 with love....

1 comment:

  1. keringkanlah air matamu, sayang.. Senyumlah esok ada sinar bahagia menantimu

    ReplyDelete