18 May 2010

mengulit kenangan

kat opis hari ni tak de la bz sangat. macam biasa jer.. suam2 kuku. sumer under control. biasa2 jer...

aku teringin nak masak sumthing petang ni. tapi aku tak tahu nak masak apa. dah lama dapo tak berasap. eehh ada asap ke? mana ada weeii. tengah hari tadi cadang nak buat puding chocolate. tapi bila dah petang2 cam ni.. rasa macam tak best la plak. cam nak tuko lain jerr.. tapi apa yerr nak di masak... penat dah pikir nih.

last2 aku jumpe this recepi. apple galatte. layan jerr la.. tapi aku dah adjust sikit dia nyer resepi sebab resepi asal ni, nampak tak menarik. hahaha. ske ati aku jerr. marah tuan punya resepi.. then aku letak nutmeg & cinnamon powder serta sedikit gula. masa tengah bake tu, sedap giler bau dia. wangi jerr..

masa aku kuarkan dari oven, ogie balik. dia jerit dari pintu depan, 'ina masak apa ni, wanginya bau' memang semerbak bau dia. haaa ni la bau apple galatte. senang giler nak buat. semudah ABC.
pic kecik ni, dari resepi asal. mana lebih menarik. yang ori or yang aku nyer? masa nak tunggu apple galatte ni sejuk, aku buat chocolate syrup. sebabnya.. rasa macam lagi best kalo ada syrup. syrup yang paling senang nak buat adalah chocolate syrup la apa lagi..

mulanya nak wat apple syrup, tapi, lambat la plak.. kena masak2 nak kena bagi pekat la.. kena sejukkan lagi. lambat-lambat mana bleh tunggu.. dah la baunya mengancam. resepi asal tak de syrup2 ni. aku jerr yang memandai2 tokok tambah.

makan time. jom jom kita rasa.. ermmm best2. len kali boleh wat lagi. rangup & sweet sour. memang best makan dengan chocolate syrup. tak sia sia modified resepi. alhamdulillah.
biasa ogie tak layan mende2 cam ni, tapi malam ni, dia terpesona dengan bau. hahaha. tak kenal maka tak cinta.

petang tadi, my boss ask me to buat kuih badak berendam kat dia. sebabnya dia suka kuih tu. nak tahu ce mana badak berendam?

cenggini la rupa dia. badak berendam.
kalo nak tengok yang real, pi zoo negara. nanti kalo aku senang2 aku buat kuih tu. sebab nak cari fresh santan nak kena gie area2 petronas. aku malas nak gie area sana time2 balik kerja.

mana kak norma ni... tak sampai2 lagi dari jakarta bandung. aku dah rindu nih kat dia. kata balik hari ni. may be malam2 sikit baru sampai kot. kalo dia ada, baru la meriah.

jom layan lagu ni. best gak.. lagu jiwang. lagu yang tengah berkumandang sekarang ni...

Megulit Kenangan - Data

Masih berbunga cintaku ini
Harum dalam kenangan
Biarpun telah engkau calarkan...
Kuntum-kuntum rindu

Masih berdarah lukaku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapalah derita...

Bukanku mengungkit kisah lama
Sekadar mengulit kenangan
Kasih sayang yang kita semai
Ketandusan...

Mengapa terjadi perpisahan
Di kala aku memerlukan
Secebis rindu menghias kamar
Kegelapan...

Rela aku begini dan terus begini
Merawati kelukaan...
Semoga suatu hari ada sinar sang suria
Menerangi..

Tiada guna ku tangis ratapi perpisahan
Yang berlalu biarkanlah...
Kerna aku percaya sebalik kedukaan
Ada bahagia...

Masih berdarah lukaku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapalah derita...
Menyapalah derita..



malam ni, baru aku dapat idea nak connect my henpon to speaker. selama ni tak terfikir pun nak wat cenggitu. baru dapat idea. apa la.. dah berzaman. baru dapat idea. baru best nak dengar. personally aku rasa henpon nokia, walau pun specs dia bagi tahu stereo, sebab henpon ni xpress music. purposely untuk orang2 yang dengar music, tapi sony nyer henpon, walau pun bukan model start from w, dia nyer sound lebih best.. tapi wait a minute, bila sambung dgn aku nyer edifier, baru la mantap. boleh memekak malam2 cam ni. hahhaha...





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment