29 June 2010

bila rindu datang bertandang

hari ni sangat2 tired. dah la bz tahap dewa hari ni. dua2 line aku fullhouse. terkejar kesana kemari.. penat aaarrr.. dengan material plak tetiba bleh tak cukup. bila tetiba dateline cable di anjakkan ke depan. bila tetiba semua jadi urgent.

bila tetiba JP muncul di depan pintu our IPAT office sambil pakai spec hitam. dalam hati aku berkata2 mimpi ke JP ni, tetiba jerr muncul. tak de email pun yang menyatakan bahawa dia akan muncul di pagi yang indah permai ni dengan kaca mata hitam. err sakit mata kot. tapi may be aku kot tak dapat email. sebab dia datang regarding kamal nyer fsr. apa lagi.. semua yang ada kat bilik ni.. masing2 take turn pi laga2 pipi dgn JP, sambil di saksikan oleh mr adi & megat.

bila aku semangat gila.. hujan lebat serta kilat di redah jua.. namun sia2 belaka.. giler weeii cam nak nangis tu rasa.. dah la hujan kat luar lebat. kalo hujan dalam kete lagi.. errmm susah aarr kalo dah basah2 cam tu nak masuk opis semula.. control tu yang penting. tapi ada la jugak kena tempias2. rasa macam nak cepuk laju2 di tambah pulak dengan sepak laju2. geram betul... tapi nak wat ce mana...

di tambah plak bila orang yang buat janji2 palsu. esok kata lusa.. lusa kata esoknya.. dah esoknya kata esoknya lagi. berjambul betul. bengang giler. semalam.. kalo aku dah sampai kelang, then cakap system tak leh run, siap la... ada aku nak pakat ngan pa'an nanti kalo nak bayo, biar lambat2. nanti aku wat alasan, our ceo & coo mula2 pi thales italy, pastu pi thales Germany, then gie thales cholet, lepas tu gie thales Netherlands tak tau bila nak balik sini, tahun depan kot. tu pun kalo diorang rasa nak balik. maka tak de sape nak sign semua payment. padan muke. pulak tu.. pakat2 supaya pihak2 yang received tu, hold sampai hari terakhir ikut dalam iso nyer procedure. hambik kau... ingat aku tak leh ke gunakan kekdah yang akan menyusahkan ko?.. wait n see okeh... wahh semangat waja la pulak bab2 nih.. abis.. tension nyer pasal.. project ni dari aku belum masuk spital lagi tu. lama bangat weeiii

aarrgghh jiwa kacau weeii... sejak semalam lagi.. tak per.. nak wat ce mana... terima jerr la.. tah apa2 tah. rasa kecik ati yang kalo pikir2 balik, tak relevan langsung. nak wat ce mana.. dah rasa cam tu.. weeii ina, pls la... ce mana ni.. nak menghadapi kehilangan kalo cam ni gayanya.. ce mana ya... pls give an advise. boleh ke tak boleh? tah la.. boleh kot..

pergi jauh-jauh. aarrgghh pergi jauh2 aaarrr.. sampaikan kak norma cakap kat aku, sedih aarr lagu ni.. ermm memang sedih. tapi nak wat ce mana ya... nak gie jauh2 la nih.. ce mana errkk kekdahnya...

ce mana ya, nak buat.. mulut boleh diam dari berkata2. tak cakap apa pun. tapi minda & hati tak boleh diam dari berkata2. ada jerr.. yang nak di ucapkannya.. dah penat suruh diam tapi degil betul. tak tahu dah nak wat ce mana.. entah la.. penat aarrr... penat dengan semua2 ni. ok ok jom kita stop. tapi pls teach me how to stop it. semalam, sampai pukul brapa aku pun tak tahu bila aku terlelap. puas pusing kiri kanan depan & belakang. tapi cam tu gak.. malam ni, tak tau lagi apa ceritanya.. yang pastinya.. hujan kat luar tu macam nak jangkit yang kat dalam ni jer...

sejuk aarr... memang sedap tarik selimut time2 cam ni.. tapi nak wat ce mana kalo ada part2 dalam diri sendiri masih degil. masih nak berbicara lagi.. pot pet pot pet. macam tak leh nak berhenti. dah dah la tu... sambung esok2 la pulak... tak larat dah ni.. errr baru pukul 8.50pm rupanya.. agak2 arrr.

malam ni tak masak apa pun sama macam malam semalam. sebab tak tahu nak masak apa dan tak berselera nak makan apa. betul la.. orang kata, kalo layan blues ni.. kekadang rasa lapo dan kekadang rasa kenyang.. tapi aku tak rasa lapo dan tak rasa kenyang dan tak rasa nak makan apa pun. esok2 la..

Jangan ada benci - casey

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku








....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment