21 July 2010

bukan tanak amik tahu....

pagi ni ujan. tapi tak berapa sejuk. hujan sejak pukul 5.30am lagi. sebabnya time tu aku dah sedar.. mata dah cerah dah.. padahal malam tadi tido dah doplas lebih. disebabkan ujan hari ni, aku gie opis dengan jimmy. kesian jimmy.. last sekali on saturday kot aku beramah mesra ngan dia... pastu biarkan dia keseorangan.. heheheh.. tak pe.. hari ni boleh gie jenjalan.. alang2 jimmy dah kuar dari tempat peraduan.

tengah hari aku gie jj. teman ita sebab dia nak cari hadiah untuk firdaus B. then sebab dah lama tak jumpe dgn chocolate luv, maka, aku pun dgn bangganya mengorder 1 cup. aku memang dah lama jatuh chenta dgn chocolate luv sebab dia tak manis & rasa pahit2 sikit. aku tahu la.. harga dia pat hengget seposen. sebab bukan 1st time aku beli.. tak yah la cakap banyak kali. dun worry la.. kalo aku tak mampu nak bayo pat hengget seposen, aku tak akan mintak nyer... aku lalu jerr sipi2 atau just jeling2 pandang2 jerr... dun worry okeh! tired la hari ni.. sangat2. letih fizikal dan mental. terasa begitu cepat masa berlalu. sedar2 dah masa lunch.. petang plak.. macam cepat jerr pukul 5pm. maka dengan itu, tepat pukul 6.02pm aku balik.. errrr nak balik awal hari ni... hahhaha...

memang aku tak de experiance langsung. zero ok. aku tak tahu. tak pernah langsung terlibat. memang sangat2 buta huruf. bukan tanak amik tahu, tapi... kalo nak amik tahu pun bukan masanya.. memang boleh sangat2 kalo nak amik tahu sebab tak rugi apa2.. ehh sape kata tak rugi... rugi oooo. rugi air mata sebab sure nangis punya.. ermmm moral of the story.. wat masa ni jangan amik tahu.. maka dengan itu.. keadaan seperti begitu mencemburui aku.... entah la.. maka.. pls jangan salahkan aku kalo aku tak tahu.. bukan tanak amik tahu tapi belum ada keperluan nak tahu.. as long as aku tak menyusahkan sesapa.. its ok for me.. tapi rasa sedih aarrr... siyes.. tapi nak sedihkan ke apanya... tak perr.. hanya tuhan maha mengetahui segalanya..

balik kerja sebab nak hilangkan rasa tension, aku wat nih... lagi pun dah lama tak wat chocolate cake. balik jerr opis terus aku siap2 aktiviti bagi menghilangkan rasa tesion & stress yang melanda..

ni rupa sebelum masuk oven
ni bahan2nya
1 cawan tepung naik sendiri
1 cawan icing sugar
1/2 cawan minyak sayuran
2 biji telur gred A
1/2 cawan serbuk koko
1/2 sudu baking powder
1/2 garam
1/2 sudu esen kopi
1/2 sudu esen vanila

kekdahnya
pukul minyak dan gula hingga kembang. masukan telur satu persatu seterusnya gula icing. ayak tepung, serbuk koko dan baking powder. masukkan sedikit demi sedikit dan pukul dengan kelajuan paling perlahan. masukkan garam, dan esen2. pukul sebati. alaspan dengan kertas gris. kalo guna pan cam aku ni, tak yah letak butter keliling pan sebab tak akan melekat. tak alas pun tak perr tapi nanti nak potong cake, bercalar la plak pan. kalo dah calar.. nanti lekat.. bako dalam oven 170*C bako hingga masak.
untuk topping, aku wat chocolate ganache.

bahannya
250g cooking chocolate bar di potong kecil2
50g butter
100g whiping cream

kekdahnya
campur kesemua bahan dan panaskan secara double boil.

sememtara nak tunggu cake masak, aku layan ni..best sangat2. lemak bercream.

then aku wat ni plak... agar2
tetiba plak jadi rajin.. tah aaarr aku tension sebenarnya.. ni jerr la cara2 nak wat supaya aku tak pikir dan terbawa2 ke court.

masa tengah siap2 tu.. aku gi on iron dan iron my trek bottom. bila dah settle sebelah.. baru aku pikir.. yang aku gie iron trek ni pesal... hahahah.. dah tak leh pikir... mengong aarrr tu...kesian pa'an.. ni aku ngan kak elin membelasah dia.. sampai pucat2 muka dia.. dia blah cam tu jerr.. dan terus wat posisi cam nih.. kesian dia... memang pucat betul muka dia.. tu la.. lama lagi tak datang .. semangat tu penting.. bila game berikutnya dia puas nak abiskan.. risau plak takut dia pengsan. tapi aku pun 2 minggu tak datang...best aarr main malam ni.. enjoy dan hilang semua tension2 kat opis siang tadi.. eermmm dah lepas mandi ni.. segar bugar.. tatau bila nak tido nih...





....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment