20 July 2010

jom layanzz my blog

memang bz sangat2 sampaikan tak terasa masa berlalu. suka hati jerr tembak orang kannnn seronok kan... tak perr la... as long as aku dah cover apa yang dia cakap, its ok.

pencapaian paling bermakna hari ni ialah aku dah settlekan masalah jig watertighness. tak sia2 aku buat baru hari ni.. dan bila aku test 6 biji radio, semuanya pass dengan penuh bergaya. tak sia2 aku spend 2 jam semata2 untuk modified battery nyer casing. tak de la linda nak cakap.. 'kak ina.. sakit tangan la wat watertighness' kalo kak siti plak 'na, sakit la nak tekan radio' kalo kak meri plak 'na, sakit tangan aku dok tekan, lepas tu fail jerr' kalo fendi 'kak, sakit la tangan org wat watertightness' mulai esok.. sape yang complain lagi, nak kena cepuk laju2..

wahh hari ni baru ku tahu yang ramai tuuuu dok layan blog aku kat opis... hahhaha poyo betui... ala.. biar aarrr... aadddooii... errr aiman tak kesah.... patut la rating my blog naik.. tak perr rezeki jangan di tolak.. kan kan kan... ala.. nak paste rating pun tak leh la plak malam ni... aiiseeyy tak pe.. may be next time.

jom tengok apa yang pak ndak bagi semalam.

ni namanya pulasan. best oooo makan pulasan time2 cam ni sebab fresh dan tak berair
durian. memang puas makan durian. ada 8 biji semuanya. tapi hingga ke saat ni hanya tinggal 2 biji jerr lagi..
rambutan. yang ni.. masih banyak.. ada dalam setengah bakul.. pagi tadi dah bawak gi opish.
ni plak. ubi keladi.. aku dari semalam dok pikir.. apa yang boleh di buat dengan keladi ni selain dari goreng. ada ke tak resepi2 lain yang berasakan keladi... sebab kalo goreng pun.. bosan gak kalo dah hari2. tapi kalo lama sikit ni.. sure rosak.. any idea?
labu.. yang ni.. selain dari masak lemak.. apa yang boleh di buat. pengat labu.. ishh.. tanak la.. arwah ayah suke pengat labu. buat lepat labu.. wahhh best.. tapi malas la pulak nak gi amik daun pisang... ujan2 plak ni.. ish.. ha.. wat cokodok labu.. mesti sedap... tapi bila nak wat entah la... aku nih bukan rajin sangat.
terung. yang ni tak per.. becoz che noma, hari2 dia masak nasi.. walau pun tak buat sayo hari2 tapi masih banyak lagi nih...
serai & bunga kantan... banyak giler.. tatau bila boleh abis. atau pun wat layu jerr... hehehe.. tah la nak masak apa la nih...
errr ada rasa macam nak wat kenduri tak? ni pun dah kasi pada jiran sebelah. kalo tak lagi banyak maaa.. thanks yee pak ndak.. nanti2 bagi lagi tau... kitaorang ok jerr... rasa macam nak wat kenduri jer... hehhehe.. kenduri kesyukuran sebab 2 minggu tak yah beli sayo nih

the dinner aku makan durian jerr... alahai lupe nak amik gambo isi2 durian yang lemak bercream tu... lepas pada tu aku wat ni...
biasala.. org kat umah ni.. tak berapa berkenan ngan masam2 ni. hanya aku sorang jer.. yang tahan.. so.. di sebabkan nak kasi diorang makan.. kena la creatif sikit.. supaya dapat cover dengan rasa masam. maka terhasil la cenggini.. macam best jer... errrr memang pun...

ni ha.. memalam macam ni.. tepat pada pukul 11.30pm.. che noma dok sibuk goreng keladi.. macam nak bfast jerr rasanya..




....from kekwa22 with love....

No comments:

Post a Comment