17 August 2010

si baju merah yang hensem

pagi ni sejuk... sangat2 sejuk.. beku abis rasanya... cam malas2 jerr nak g opish. sampai ke petang sejuk..

aku masih lagi struggle dengan cable2 yang low resistance. batch ni ada 156 semuanya. 82 ok. 21 waiting to test. low ada 53pcs. banyak weeiiii... kalo 5 boleh tahan.. ni 1st time. cable mmg jarang reject. kalo ada pun sangat2 jarang. tu pun tak lebih dari 2pcs. kali ni.. punya la banyak.. fenin weeii fenin.

dah berapa hari dah bertapa kat line. alhamdulillah petang tadi aku dah nampak2 apa masalah dia.. hope tekaan aku betul. aku cuma nak membuktikannya esok pagi. pesal tak petang ni? kesian aarr kat kak odah dah berapa kali bukak tutup. dia pun dah penat. lagi pun dah dekat nak balik dah time tu..

hari ni fendi dok sibuk2 tanya pasal king. sape king? sape king? hahhaha tak puas ati.. dia jumpe king bukan sekali dua. dah banyak kali. tapi cuma jaraknya tak berapa dekat. dia jumpe king sebab dia melayan my blog aku... tetiba jerr nak follow org. pada hal dia kan dah biasa bertentang mata. aku plak sajer jerr wat poyo2. hahaha mmg poyo.

aku rasa macam bosan jerr dah makan nasi.. rasa macam lama jerr tak makan, makanan segera aku tu.. tapi kalo aku masak makanan segera tu.. hanya untuk aku jer yang makan.. diorang tak de nak nyer berbuke makan macam tu.. kak norma standard makan nasi, ogie pun sama.. kalo masak dua2 nanti membazir la pulak..

hari ni aku mendapat jawapan kenapa kak norma cakap aku berkulit kuning langsat. then bila compare dgn dia, ternyata kulit aku lebih cerah. pelikkan? tetiba kaler kulit aku boleh kalahkan kak norma. tu yang dia tak berapa nak puas ati. i tak pakai fair n lovely you... hahahaha.. sebenarnya the correct word is pucat not kuning langsat. aku pun dapat perkataan ni tengah hari tadi. thanks yeee king bagi perkataan yang tepat. terubat rindu. tapi still rindu. ce mana tu?

biasa memang aku yang masak, sebab kak norma balik lambat sikit. ogie pun lambat jugak.. diaorang ikut jerr apa yang nak aku masak.. soklan biasa kak norma, 'hari ni nak masak apa na?'. ogie plak, tak pernah tanya.

masalahnya aku ni, tak de idea nak masak apa. wawawawa.. kekadang dari pagi sampai petang fikir nak masak apa.. tapi tak dapat idea. kalo dapat yang menarik plak, bahan2 kat umah tak cukup. malas nak kuar pi cari.. jammed aarr... depan jj tu ada paso ramadhan. kalo nak gie kena pusing jauh.. menempuh jammed. tu yang malas tu.

petang tadi, masa aku balik jerr kat gate ada nih
sape la pulak yang letak.. then aku rasa macam boleh agak jerr sape kasi. sebab dia mmg lalu dekat kawasan2 yang jual buah ni.. bila aku tanya.. tanak ngaku konon. bila kena ugut nak bior kat gate sampai esok.. baru nak ngaku.. wakakka... tau takut.. aku bukan apa.. mana la tau kalau2 ada orang salah umah ke.. tak ke naya.. thanks yeee nizam for this jambu.

ni our menu untuk berbuka

rendang ayam
senang giler nak wat rendang, cumanya kalo bahan2 tak de.. tu yang jadi susah tu. lagi pun dah lama tak wat rendang. so, why not. wat pun untuk sekali makan je.

bahannya
3/4 darp 1/2 ayam.. ha.. ce mana tuh? measure la sendiri... bersihkan.
1 biji bawang besar*
2 ulas bawang putih*
2cm lengkuas di potong*
2 batang serai di hiris*
2cm kunyit*
3 biji cili padi - sebab aku takut pedas... lagi pun cili ni mmg spesis yang sangat pedas kot*
1 sudu besar kerisik
1 cawan pati santan
3 helai daun kunyit
garam secukup rasa

kekdahnya
blend sumer bahan yang tanda *. masukkan kedalam kuali bahan2 yang dah di blend tu, then masukkan kesemua bahan lain. masak dengan api yang sederhana besar sehingga kering. senang giler... kalo aku tanak wat tu.. memang dasar pemalas okeh!

kak norma kata rendang ni sedap. aku pun agree. bukan sebab aku yang masak. tapi kenyataannya memang sedap. may be dah lama kot tak masak rendang. sesekali kan... ada kot setahun dah aku tak masak rendang.. that why la kan.

ni pulak.. anak ikan tamban.. pg tadi masa gie paso keramat, nampak tamban ni.. macam best jer.. hasilnya aku beli 100g jerr berharga singit lima poseng.
ni pulak terung goreng. yang ni che norma masak.
sayur kat umah ni ada dua version. aku tak ske masak sayo sampai layu. biasanya half cook jerr.. asingkan separuh dan yang separuh lagi masak sampai lembut. setiap orang ada citarasa tersendiri kan kan kan

pukul 6.20pm dah siap sumer nih, termasuk la nasi.. so, ada banyak masa nak lepak2.

ni pulak mimah bagi petang tadi.. murah rezeki di bulan ramadhan.
mula2 tadi aku cadang nak wat roti sosej.. tapi tetiba rasa macam dah tak larat sangat dah.. tah aarr penat hari ni.. kebetulan siap masak awal.. so, boleh melepak...

malam ni, sama macam semalam.. tak berapa ramai orang kat masjid. may be sebab hujan. aku rasa sayu jerr dengar imam mengalunkan ayat suci. rasa sebak. aku ingat aku sorang jerr rasa macam tu.. bila kak norma bagi tahu dia pun rasa yang sama. bacaan imam ni memang sangat2 merdu lagi mendayu. sebelum balik, kitaorang siap minum2 dulu. sajer jerr memeriahkan keadaan. menu malam ni mihun goreng.

Kali Kedua - Saujana

Di sini kau masih bersendiri
Menanti sinaran sang mentari
Walau kau sedari
Kegelapan menghantui

Di sini Engkau masih meratapi
Semangat yang rebah bersemadi
Tanpa kau sedari
Ia akan bisa berdiri

Tabah, cekat, bangkit tuk kali kedua
Tiada gentar dan kecewa

Usah kau biarkan segala
Kelemahan menghampiri
Hindarai semua kesamaran
Semalam

Kenapa bila kau percaya
Jiwamu lebih sedia
Tiba masanya akankah sedar
Kau berupaya

Walau berjuta rintangannya
Andai kau percaya kau kan percaya

Oh.....

Usah kau biarkan segala
Kelemahan menghampiri
Hindarai semua kesamaran
Semalam

Kenapa bila kau percaya
Jiwamu lebih sedia
Tiba masanya akankah sedar
Kau berupaya

Di sini kau tega merasakan
Tiada keraguan
Di situlah mulanya...
Kau temui keyakinan

Wo.. uwo.... uh.. hu.. wo..






....from kekwa22 with love....

6 comments:

  1. ok gak lirik lagu saujana nie.. ada kat album mana erk?

    ReplyDelete
  2. may be album nota cinta kot.

    kekwa like nota cinta very much

    ReplyDelete
  3. baju merah..baju merah...ada selai tu jer la.....tu pun ada org tu kasi.....

    ReplyDelete
  4. oooo.... ada orang kasi rupanya baju merah tu...

    sape?

    sape?

    ReplyDelete
  5. laa.. awalnyer bagi baju...
    laen..kali bagi sapu tangan merah plak..

    ReplyDelete