25 August 2010

spaghetti bolognese kicap

bestkan kalo nak kenakan orang... then, bila setiap ketidakpuasan hati dapat di jawab berserta bukti, dah sakit ati...

pesal aarr hari ni rasa tak sedap badan. rasa shaking sepanjang hari. may be sebab selsema kot. penat giler rasa hari ni.. macam tak pernah puasa.. siyesly memang penat sangat2 today... hari ni aku completekan my report & documentation, di samping tu.. tolong2 kat line.

ni antara2 cable2 yang kena proces sbg finish good
di tambah plak yang kat atas line nih...
sesemua ni kena siap before 30hb. tu pun, prodo ada utang lagi 120pcs.. sepatutnya.. kena completekan sumer... tapi kesian aarr anak2 buah aku.. ada yang dah demam. kalo sakit2 badan tu.. memang semua dah merasa dah cam tu... kesian sangat2 dengan diorang... Alhamdulillah diaorang semuanya faham bahawasanya cable2 ni.. sangat2 penting.

sesemua ni adalah status untuk hari ni.. kena siapkan before 30hb.. let imagine.. wawawawa. yang 120pcs tu.. mmg aku dah surrender awal lagi kat khairi. yang 100pcs yang last ni, aku confirm. by hook by crook diaorang kena siapkan. that my promise. so, aku kena la.. make it clear.. jgn ada sangkut kat mana2.. kalo tak.. ina.. jawab weii jawab...

bila time lapo2 tu.. tengok cable2 ni.. rasa macam.. spaghetti pun ada.. spaghetti bolognese kicap. hahhahah poyos.. ada ke patut.. may be sebab hari ni aku mmg lembek kat opis. ada yang panjang 3m dan ada yang 5m. hahahha.. kalo lapo la...

ni, our menu ptg nih,

kuih tepung pelita. kak faridah yang bagi
dulu.. masa aku kecik2 aku mana tau nama kuih ni apa. aku panggil kuih sampan. sebab daun pisang tu, di bentuk cam sampan. dulu2 mana ada guna stapler.. guna lidi aarr... tapi kalo aku request kat mak nak makan kuih sampan, mak dah tau punya apa dia..kuih sampan.. tapi logic la kan... ni yang dapat nama pelita ni.. ce mana... tak de pelita pun... sure masa register salah kat pejabat pendaftaran dolu2.

yang ni, terung berlada.
feveret che norma..

ni plak japanese kailan with oyster sauce.
cam ni, kalo nak wat. tapi yang ni aku add egg tofu

yang ni plak, ikan bako. bako dgn butter & balut ngan daun pisang. memang best. harum jerr baunya...
kak norma citer pak ndak beli ikan bako. cencaru bako, tujuh henget sekor.. tapi keras isinya.. huish... mmg tak berbaloi.. punya la mahal.. boleh dapat dekat2 sekilo cencaru tu... kalo tujuh henget. tapi tu aarrr bagi orang2 yang tak sempat tu... beli jerr la.. solution yang ada.

kalo dah ada ikan bako, kena la ada ayaq asam sebab nak cicah. baru le marbeles..
perrgghh best2.

satu jerr aku tak tahan... bukan sebab pedas. sebab aku wat ni tak berapa nak pedas.. tak tahannya lepas makan.. tangan pijar sebab kena cili.. berbahang jer panas.. bab ni, aku mmg kalah.. kena sikit.. dah pijar.. kalo nak makan guna sudu.. ishh tak de feel langsung. bab ni che norma mmg power.. dia boleh ramas cili kering yang di potong, selambe jerr.. aku yang tengok ni plak yang ngeri.. tapi mmg hebat..

ni plak, baked potato. gebu gitu...

esok hari last keje.. last keje untuk this week. kalo sesapa yang amik cuti on monday, maknanya ada 5 hari cuti.. perrgghh lama tu.. tapi yang tu, aku tak terlibat. becoz aku ada another plan.. kui kui kui... biarlah resia.... masanya akan tiba jua..





....from kekwa22 with love....

2 comments:

  1. wawawawawa....kentang gebu..kentang gebu...meh esok nak pinjam tangan tu..nak masak kentang...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. mana leh pinjam...

    nanti nak masak yang len, ce mana plak...

    ReplyDelete